Terapia-Ranbaxy ataca pozitia GSK
Cu un nou proprietar, o noua conducere, dar si o noua denumire, Terapia-Ranbaxy are si multe ambitii. Dupa ce a platit 324 milioane de dolari pentru a cumpara Terapia, Ranbaxy isi calculeaza miscarile pentru a ajunge detrona liderul pietei romanesti, GlaxoSmithKline.
Cu un nou proprietar, o noua conducere, dar si o noua denumire, Terapia-Ranbaxy are si multe ambitii. Dupa ce a platit 324 milioane de dolari pentru a cumpara Terapia, Ranbaxy isi calculeaza miscarile pentru a ajunge detrona liderul pietei romanesti, GlaxoSmithKline.
Povestea achizitiei are in spate o istorie de mai bine de un deceniu. In urma cu zece ani, un olandez a investit in
In aceasta istorie, veriga de legatura este Peter Burema, omul care a ascultat sfatul fratelui sau si l-a convins pe presedintele Ranbaxy ca merita sa cumpere o afacere in
"Terapia este o bijuterie", spune Malvinder Singh, presedinte si director general al Ranbaxy. "Compania are o gama interesanta de produse, un brand puternic, recunoastere pe piata romaneasca si facilitati de cercetare-dezvoltare", si-a justificat Singh afirmatia, dar si suma platita pentru achizitie - 324 de milioane de dolari. Mai mult decat atat, managerul Ranbaxy crede intr-o evolutie puternic ascendenta in urmatoarea perioada. "Piata de medicamente din
La sfarsitul primului trimestru, Terapia se clasa pe pozitia a opta, conform datelor furnizate de compania de cercetare a pietei Cegedim. Daca se iau in considerare si afacerile Ranbaxy din Romania, cota combinata de piata se ridica, potrivit reprezentantilor firmei, la 5,5%, valoare cu care Terapia-Ranbaxy s-ar pozitiona pe locul al saselea. Cel mai mare producator de medicamente din
Responsabil pentru aceasta tinta este Peter Burema, presedinte Ranbaxy Europa, CSI, Africa & America Latina si proaspat numit in pozitia de CEO al Terapia-Ranbaxy, nume sub care se vor desfasura de acum inainte operatiunile combinate ale celor doua companii. Iar Burema sustine ca poate atinge obiectivul chiar fara a face alte achizitii, dar profitand la maxim de cresterea vanzarilor de medicamente generice (produse farmaceutice care utilizeaza substante active a caror perioada de protectie a expirat). Pe plan mondial, dar si in
"Genericele sunt afacerea noastra si am inregistrat cea mai mare crestere din acest sector la nivel mondial", spune Burema. Planurile pentru Terapia vizeaza transformarea fabricii din
Dar cum nu este suficient sa produci, trebuie sa si vinzi, Ranbaxy are importante planuri de crestere a numarului de angajati. De la 250 de oameni de vanzari acum, Terapia-Ranbaxy vrea sa ajunga macar la 350 pana la sfarsitul anului.
In aceasta strategie se inscrie si pastrarea numelui Terapia, care este, potrivit companiei, "un brand foarte puternic, care a crescut treptat si care reflecta incredere". Spre comparatie, cehii de la Zentiva au renuntat la numele Sicomed, dupa achizitia de anul trecut a producatorului bucurestean.
Cu noi produse, productie locala si o forta de vanzari intarita, Terapia-Ranbaxy vizeaza pentru acest an vanzari in crestere cu 25%, peste cresterea estimata a pietei - de 15%, si o cota de 6,2% la sfarsitul anului.
Lupta pentru cote de piata abia incepe insa, cu giganti ai industriei ca GSK, Novartis sau Pfizer, care nu se vor lasa batuti de o companie
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro