Tesla dă în judecată unii clienţi nemulţumiţi şi câştigă majoritatea proceselor în China
O tânără din China trebuie să plătească despăgubiri de 23.000 de dolari companiei Tesla şi să îşi ceară scuze public. Ea s-a plâns că frânele maşinii au cedat, iar în accidentul care a urmat părinţii ei au fost răniţi, relatează Associated Press.
Zhang Yazhou era în maşină când tatăl ei a strigat că frânele nu funcţionează, iar Tesla Model 3 a lovit mai multe vehicule înainte de a se izbi de o barieră de beton. După accident, care a avut loc în februarie 2021, părinţii ei au stat patru zile în spital.
Deşi poliţia a stabilit că accidentul s-a produs din vina şoferului, Zhang a insistat că frânele au cedat. Ea a cerut companiei datele maşinii pentru a înţelege ce s-a întâmplat, dar Tesla a refuzat iniţial. Frustrată, tânăra a organizat proteste în faţa unui showroom Tesla şi la un salon auto, unde s-a urcat pe o maşină expusă strigând că „frânele Tesla nu funcţionează".
Tesla a dat-o în judecată pentru defăimare, cerând iniţial despăgubiri de 684.000 de dolari. În mai 2024, o instanţă din Shanghai a decis că protestele lui Zhang au depăşit limita criticii rezonabile şi a obligat-o să plătească 23.000 de dolari şi să îşi ceară scuze public.
Cazul nu este singular.
În ultimii patru ani, Tesla a dat în judecată cel puţin şase proprietari de maşini din China care s-au plâns de defecţiuni, precum şi şase bloggeri şi două instituţii media care au criticat compania. Producătorul auto a câştigat toate cele 11 cazuri pentru care Associated Press a putut verifica verdictele.
O analiză a documentelor judiciare arată că Tesla câştigă aproximativ 90% din procesele civile legate de siguranţă şi calitate în China. Din 81 de procese în care clienţii au dat în judecată Tesla, compania a pierdut doar nouă cazuri.
Experţii consultaţi de Associated Press consideră acest procent neobişnuit de mare pentru o companie străină în China şi sugerează că Tesla beneficiază de protecţie specială din partea autorităţilor chineze, în special datorită relaţiei strânse cu Li Qiang, actualul premier al Chinei, care a sprijinit construirea primei fabrici Tesla din afara SUA la Shanghai.
„Ca Tesla să câştige în acest procent este o anomalie. Este ca şi cum ai merge la cazinou şi ai câştiga fiecare mână", a declarat Bill Russo, fondatorul firmei de consultanţă Automobility Ltd. şi fost şef regional al Chrysler în Asia de Nord-Est.
Strategia agresivă a Tesla în China contrastează cu abordarea din SUA, unde compania nu şi-a dat în judecată public niciun client pentru plângeri, deşi s-a confruntat cu numeroase procese legate de siguranţă şi calitate.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro