Tesla dă în judecată unii clienţi nemulţumiţi şi câştigă majoritatea proceselor în China

Autor: Andreea Tobias Postat la 12 februarie 2025 39 afişări

O tânără din China trebuie să plătească despăgubiri de 23.000 de dolari companiei Tesla şi să îşi ceară scuze public. Ea s-a plâns că frânele maşinii au cedat, iar în accidentul care a urmat părinţii ei au fost răniţi, relatează Associated Press.

Tesla dă în judecată unii clienţi nemulţumiţi şi câştigă majoritatea proceselor în China

Zhang Yazhou era în maşină când tatăl ei a strigat că frânele nu funcţionează, iar Tesla Model 3 a lovit mai multe vehicule înainte de a se izbi de o barieră de beton. După accident, care a avut loc în februarie 2021, părinţii ei au stat patru zile în spital.

Deşi poliţia a stabilit că accidentul s-a produs din vina şoferului, Zhang a insistat că frânele au cedat. Ea a cerut companiei datele maşinii pentru a înţelege ce s-a întâmplat, dar Tesla a refuzat iniţial. Frustrată, tânăra a organizat proteste în faţa unui showroom Tesla şi la un salon auto, unde s-a urcat pe o maşină expusă strigând că „frânele Tesla nu funcţionează".

Tesla a dat-o în judecată pentru defăimare, cerând iniţial despăgubiri de 684.000 de dolari. În mai 2024, o instanţă din Shanghai a decis că protestele lui Zhang au depăşit limita criticii rezonabile şi a obligat-o să plătească 23.000 de dolari şi să îşi ceară scuze public.

Cazul nu este singular.

În ultimii patru ani, Tesla a dat în judecată cel puţin şase proprietari de maşini din China care s-au plâns de defecţiuni, precum şi şase bloggeri şi două instituţii media care au criticat compania. Producătorul auto a câştigat toate cele 11 cazuri pentru care Associated Press a putut verifica verdictele.

O analiză a documentelor judiciare arată că Tesla câştigă aproximativ 90% din procesele civile legate de siguranţă şi calitate în China. Din 81 de procese în care clienţii au dat în judecată Tesla, compania a pierdut doar nouă cazuri.

Experţii consultaţi de Associated Press consideră acest procent neobişnuit de mare pentru o companie străină în China şi sugerează că Tesla beneficiază de protecţie specială din partea autorităţilor chineze, în special datorită relaţiei strânse cu Li Qiang, actualul premier al Chinei, care a sprijinit construirea primei fabrici Tesla din afara SUA la Shanghai.

„Ca Tesla să câştige în acest procent este o anomalie. Este ca şi cum ai merge la cazinou şi ai câştiga fiecare mână", a declarat Bill Russo, fondatorul firmei de consultanţă Automobility Ltd. şi fost şef regional al Chrysler în Asia de Nord-Est.

Strategia agresivă a Tesla în China contrastează cu abordarea din SUA, unde compania nu şi-a dat în judecată public niciun client pentru plângeri, deşi s-a confruntat cu numeroase procese legate de siguranţă şi calitate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tesla,
clienţi,
judecată
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori