Tesla, victorie în instanţă: Autopilotul nu a pretins niciodată că este pilot automat
Tesla Inc a obţinut o victorie categorică în instanţă, după ce un juriu al unui tribunal din California a constatat că funcţia Autopilot a producătorului auto nu a eşuat să funcţioneze în condiţii de siguranţă.
Juraţii din cadrul primului proces legat de un accident în care a fost implicată funcţia Autopilot de la Tesla au declarat pentru Reuters, după verdictul de vineri, că producătorul de vehicule electrice a avertizat în mod clar că softul de conducere parţial automatizat nu este un sistem de autopilot şi că vina aparţine distragerii atenţiei şoferului.
Un juriu al unui tribunal din statul California a dat vineri o victorie categorică Tesla Inc, constatând că funcţia Autopilot a producătorului auto nu a eşuat să funcţioneze în condiţii de siguranţă, astfel că reclamantei Justine Hsu i-au fost acordatee zero daune.
Impresiile juraţilor sunt importante, deoarece Tesla se pregăteşte pentru o serie de alte procese care vor începe în acest an legate de sistemul de conducere semi-automată, despre care directorul executiv Elon Musk a afirmat că este mai sigur decât şoferii umani.
Deşi rezultatul acestui proces nu este obligatoriu din punct de vedere juridic în aceste alte cazuri, el serveşte drept indicator pentru a ajuta Tesla şi alţi avocaţi ai reclamanţilor să îşi perfecţioneze strategiile, spun experţii.
Hsu, o rezidentă din Los Angeles, a dat în judecată producătorul de vehicule electrice în 2020, spunând că Tesla Model S a intrat într-o bordură în timp ce era pe Autopilot şi apoi un airbag s-a declanşat „atât de violent încât a fracturat maxilarul reclamantei, i-a scos dinţii şi i-a provocat leziuni nervoase la nivelul feţei”.
Tesla a negat răspunderea pentru accidentul din 2019.
După verdictul de vineri, juratul Mitchell Vasseur, în vârstă de 63 de ani, a declarat pentru Reuters că lui şi colegilor săi juraţi le-a părut rău pentru Hsu, dar în cele din urmă au stabilit că Autopilotul nu a fost de vină.
„Autopilotul nu a pretins niciodată că este pilot automat. Nu este o maşină care se conduce singură”, a spus Vasseur. „Este un asistent auto şi au fost categorici în privinţa faptului că un şofer trebuie să fie mereu conştient”.
Preşedintele juriului, Olivia Apsher, în vârstă de 31 de ani, a declarat că sistemul Autopilot le reaminteşte şoferilor atunci când nu preiau controlul în mod adecvat.
„Este vehiculul tău”, a spus ea. „Există avertismente sonore şi avertismente vizuale, atât pentru şofer, care indică faptul că este responsabilitatea dumneavoastră”. Ea a spus că i-ar plăcea să aibă funcţii Autopilot în propria maşină, dar a adăugat: „Tehnologia este ceva care vă asistă şi vrem ca acest mesaj să fie clar. Şoferii ar trebui să înţeleagă acest lucru înainte de a se aşeza în spate şi de a prelua controlul vehiculului folosind aceste funcţii”.
Donald Slavik, un avocat al lui Hsu, a declarat că, deşi înţelege că juriul a crezut că clienta sa a fost distrasă, ea a primit doar un avertisment de a pune mâinile pe volan cu mai puţin de o secundă înainte de lovirea bordurii.
Niciun reprezentant al Tesla nu a putut fi contactat de Reuters pentru comentarii după decizia juraţilor din cadrul tribunalului din California.
Procesul s-a desfăşurat la Curtea Superioară din Los Angeles pe parcursul a trei săptămâni şi a prezentat mărturiile a trei ingineri Tesla.
Vasseur a declarat că accidentul lui Hsu nu s-ar fi produs dacă aceasta ar fi fost mai atentă, ceea ce, în opinia sa, este o greşeală pe care o poate face oricine.
"Eu personal nu aş folosi niciodată pilotul automat", a spus el. "Nu folosesc nici măcar controlul de croazieră".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro