Tragedia de la Caracal este expresia decăderii oraşelor mici şi a comunelor din sudul României: „La noi în zonă se practică rechineala, pentru că nu avem transport în comun.“
În oraşul Caracal şi împrejurimi, zona în care s-au petrecut crimele care au zguduit întreaga ţară, se conturează un tablou al sudului ţării în care autorităţile nu pot oferi cetăţenilor servicii de bază precum transportul sau protecţia asigurată de organele de poliţie.
În Dobrosloveni, satul natal al Alexandrei Măceşanu, la Poliţie închide la orele 16, iar cetăţenii care vor să se deplaseze spre Caracal nu au acces la un mijloc de transport în comun sigur, fiind nevoiţi să apeleze la ceea ce localnicii numesc „rechineală“ - servicii de transport ilegale realizate cu maşini personale.
Tabloul în degradare este completat de familii destrămate de plecarea în străinătate ale părinţilor pentru a asigura un trai mai bun copiilor. Oportunităţile sunt puţine în zonă: cel mai mare angajator cu sediul în oraşul Caracal este Romaniţa, un producător de articole de îmbrăcăminte, care a avut în 2018 un număr mediu de 621 de angajaţi.
Chiar şi aşa, oraşul atrage localnici ai comunelor din împrejurimi care vin în Caracal să lucreze, să studieze sau pentru alte activităţi.
Transportul în comun defectuos împinge navetiştii să aleagă curse de ocazie, o practică denumită de localnici „rechineală“. Practic, anumite persoane oferă servicii de transport ilegale cu maşina personală, a spus pentru ZF un tânăr din Caracal care este student în Bucureşti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro