Transportatorii susţin decontarea directă a daunelor RCA: Va responsabiliza consumatorul să aleagă un asigurator RCA de calitate şi va asigura mai multe drepturi în cazul unui accident
Transportatorii susţin decontarea directă pe piaţa asigurărilor, proiect de lege publicat recent de Ministerul de Finanţe, în condiţiile în care există zeci de mii de dosare de daună neplătite, iar consumatorii şi persoanele prejudiciate trebuie să aibă dreptul să opteze între a se îndrepta împotriva asiguratorului RCA al terţului sau a se adresa propriului asigurator, pentru obţinerea despăgubirilor datorate.
Transportatorii susţin decontarea directă pe piaţa asigurărilor, proiect de lege publicat recent de Ministerul de Finanţe, în condiţiile în care există zeci de mii de dosare de daună neplătite, iar consumatorii şi persoanele prejudiciate trebuie să aibă dreptul să opteze între a se îndrepta împotriva asiguratorului RCA al terţului sau a se adresa propriului asigurator, pentru obţinerea despăgubirilor datorate.
În acelaşi timp, companiile de transport spun că această măsură ar trebui să majoreze preţul RCA cu maxim 8-10%, faţă de tariful de referinţă.
Potrivit Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), introducerea regulii decontării directe va responsabiliza consumatorul de asigurări să aleagă un asigurator RCA de calitate şi va asigura clientului mai multe drepturi în cazul unui accident, acesta putând să se adreseze fie asiguratorului terţului vinovat de producerea accidentului, fie propriului asigurator RCA.
”În lipsa unor asemenea măsuri, numărul proceselor în instanţă, precum şi al petiţiilor şi reclamaţiilor depuse la ASF pentru neplata despăgubirilor - ajuns deja la cifre record, de zeci de mii - va continua să crească, iar oligopolul asiguratorilor RCA rău platnici se va accentua, cu efecte potenţial catastrofale pentru întreaga piaţă”, se arată în comunicatul COTAR.
Transportatorii cer ca decontarea directă să se aplice în orice situaţie, fără nicio excepţie, iar consumatorii şi persoanele prejudiciate să aibă dreptul să opteze între a se îndrepta împotriva asiguratorului RCA al terţului sau a se adresa propriului asigurator, pentru obţinerea despăgubirilor datorate.
„Suntem conştienţi de faptul că această decontare directă poate conduce la o majorare a preţului RCA, dar această majorare nu are voie să depăşească 8--10% faţă de tariful de referinţă al RCA, calculat semestrial de către un auditor independent. Să nu uităm că frecvenţa daunelor a scăzut cu peste 30% în 2020 faţă de 2019 şi continuă să fie scăzută şi la început de 2021, astfel că o scumpire mai mare de 8--10% nu se justifică”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.
Piaţa de RCA este dominată de două companii, City Insurance şi Euroins, care au împreună 75% din numărul total al dosarelor de daună RCA, respectiv 86.429 dosare de daună, avizate în trimestrul trei al anului 2020, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
La nivelul pieţei, durata medie de plată este de circa 20 de zile/dosar. Cea mai mică durată medie de plată a fost înregistrată la Uniqa Asigurări, de circa 2,75 zile/dosar, în timp ce durata medie cea mai mare a fost înregistrată la Euroins România, de 36 de zile/dosar.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro