Tranzacţia anului pentru un brand românesc: Jean Valvis semnează cu gigantul Pepsi pentru un pachet minoritar din Aqua Carpatica şi este gata de expansiunea globală

Autor: Dana Ciriperu Postat la 02 august 2022 141 afişări

Tranzacţia anului pentru un brand românesc: Jean Valvis semnează cu gigantul Pepsi pentru un pachet minoritar din Aqua Carpatica şi este gata de expansiunea globală

Jean Valvis, unul dintre cei mai mari creatori de branduri din România, antreprenorul de numele căruia se leagă Aqua Carpatica, LaDorna sau Dorna, a semnat un acord cu gigantul american Pepsi pentru vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni în cadrul îmbuteliatorului Aqua Carpatica.

Valvis cedează 20% din acţiuni către Pepsi, dar păstrează controlul companiei precum şi funcţiile executive pe care le deţine la finalul unor negocieri care se întind pe ultimii doi ani şi care îi vor permite să ducă Aqua Carpatica pe toate pieţele lumii.

PepsiCo va deţine 20% din acţiunile Carpathian Springs (Aqua Carpatica) şi drepturile de distribuţie exclusive pe canale specifice din România, Polonia, alte ţări internaţionale,  cu perspectiva de a fi extinse şi în alte pieţe, inclusiv în Statele Unite ale Americii.

„Avem încredere deplină că  AQUA Carpatica, prin capitalul puternic de brand , va rezona în totalitate cu aşteptările consumatorilor noştri atât pe plan local, cât şi internaţional”, a declarat într-un comunicat Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europa.

Cele două părţi nu au comunicat valoarea tranzacţiei.

Jean Valvis reuşeşte să bată palma cu unul dintre cele mai mari grupuri din lume, dar păstrează controlul companiei pe care a creat-o spre deosebire de momentul 2002 când a vândut integral brandul de apa minerală Dorna către Coca-Cola.

Ulterior, la mai mulţi ani de la închiderea acelui acord, Valvis era dezamăgit de faptul că evoluţia mărcii pe pieţele internaţionale nu a fost cea la care s-ar fi aşteptat.

Aqua Carpatica, brandul creat de Jean Valvis în 2010, este deja prezent din 2016 pe 16 pieţe internaţionale.

Jean Valvis este cunoscut şi în ţară, dar şi în străinătate pentru crezul său potrivit căruia România poate fi patria apelor minerale, o industrie globală de peste 170 mld. euro anual.

„Prin parteneriatul puternic pe care l-am încheiat, materializarea viziunii noastre îndrăzneţe de a poziţiona “România ca Patria Apelor Minerale” la nivel internaţional devine acum un obiectiv tangibil. Mulţumesc PepsiCo pentru încrederea acordată conducerii AQUA Carpatica de a duce împreună mai departe acest avantaj specific al ţării”, a spus într-un comunicat de presă, Jean Valvis, fondator AQUA Carpatica.

Carpathian Springs, compania care opereaz ă brandul Aqua Carpatica, a avut în 2021 o cifră de afaceri de 333 mil. lei (68 mil. euro), în creştere cu 20% faţă de 2020 şi o marjă de profit net de 14%, după un rezultat de 47 mil. lei, arată datele de la mfinante.ro. Carpathian Springs are un număr mediu de 308 angajaţi.

În şase ani cifra de afaceri a companiei s-a dublat.

Valvis a avut alături în acest proces casa de avocatură Radu Tărăcilă Pădurariu Retevoescu (RTPR).

PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2021 cu un portofoliu care include mărci precum Lay s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream.

De numele lui Jean Valvis se leagă deja două dintre cele mai mari tranzacţii din industria bunurilor de larg consum şi ambele cu giganţi internaţionali.

În 2002, el a vândut Dorna către Coca-Cola într-o tranzacţie estimată la acea dată la 40 de mil. euro. După vânzarea Dorna s-a concentrat pe dezvoltarea mărcii – soră  La Dorna- din industria laptelui – marcă pe care a crescut-o până la zeci de milioane de euro şi a vândut-o în 2008, înainte de criza financiară către gigantul francez Lactalis (azi lider în România – n . red). În 2010, Valvis a lansat Aqua Carpatica şi a reînceput ofensiva pe piaţa apelor minerale cu un brand premium, creat de la zero.

Antreprenorul spunea încă de atunci că piaţa are mult loc de creştere, atât cea locală cât şi cea internaţională.

În România, vânzările de apă îmbuteliată în magazine, din care cea mai mare pondere o are apa minerală naturală, s-au situat anul trecut la 2,2 miliarde de litri , ceea ce înseamnă că fiecare român a consumat în 2021 circa 116 litri de apă, arată datele companiei de cercetare Euromonitor. Consumul a fost pe o pantă ascendentă în ultimii ani, iar pentru anul acesta compania de cercetare de piaţă estimează un avans de circa 4%.

Piaţa apelor minerale este un sector unde brandurile româneşti au cele mai mari vânzări, România având tradiţie în extracţia apelor minerale. Branduri precum Borsec, AQUA Carpatica şi Dorna sunt printre cele mai vândute din sectorul apelor minerale. Ca pondere, piaţa apelor îmbuteliate este pe primul loc în topul băuturilor non-alcoolice, iar pe întreaga categorie de băuturile răcoritoare consumul ajunge la circa 210 litri per capita, conform calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.

Dacă România bea 2,2 miliarde de litri de ape minerale pe an, Germania bea 14,7 miliarde de litri anual, iar Italia bea 210 litri pe cap de locuitor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carpatica,
jean valvis,
brand,
pepsi,
gigant

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.