Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia, iar CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar

Autor: Roxana Rosu, Mirabela Tiron Postat la 19 iunie 2024 25 afişări

Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia, iar CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar

Tribunalul Constanţa a deschis procedura de insolvenţă a companiei Damen Mangalia, iar CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar.

Prima şedintă a a adunării creditorilor a fost stabilită pe 27 august.

„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenţei cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înţelege în profunzime businessul şi pentru a identifica condiţiile in care este posibila redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate şi claritate tuturor celor implicaţi” spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

Şantierul a fost cunoscut iniţial sub numele de Şantierul Naval 2 Mai Mangalia şi a început să construiască nave noi în 1976. În 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a preluat controlul şantierului şi şi-a schimbat focalizarea către construirea de nave mari de containere, vrachiere şi cisterne.

La sfârşitul anului 2017, compania olandeză Damen a achiziţionat acţionariatul Daewoo şi a acceptat să transfere părţii române 2% din acţiunile  firmei care operează Şantierul Mangalia (permiţând statului român să devină acţionar majoritar în această companie, cu 51%), în schimbul primirii şi păstrării controlului operaţional şi managerial al şantierului naval.

Anul trecut, Damen a cerut rezilierea contractului legal de funcţionare a asocierii cu statul român privind Şantierul Mangalia. Oficialii companiei olandeze spuneau că, prin adoptarea legii 187/2023 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, a fost anulat cadrul juridic în baza căruia funcţiona asocierea dintre statul român şi Damen în ceea ce priveşte Şantierul Mangalia.

Compania a cerut în acest an insolventa şantierului naval de la Marea Neagră, ca  urmare a datoriilor acumulate. Din iunie,  1.000 de angajaţi ai şantierului, din cei aproape 1.500 în total, ar urma să intre în şomaj tehnic.

 Acest "colos", dintr-o industrie ce ar trebui să fie considerată strategică pentru România,  a adunat pierderi de 582 mil. lei (120 mil. euro) în perioada 2018-2022, potrivit datelor publice.

Ultimul an în care şantierul din Mangalia a raportat profit este 2017, când a obţinut 158 mil. lei, la afaceri de 988 mil. lei (200 mil. euro) şi când avea aproape 2.000 de angajaţi.

Olandezii prin firma mamă vor să recupereze 160 mil. euro considerate împrumuturi către şantierul naval din Mangalia din 2018 până acum, potrivit ultimelor date.

Grupul olandez Damen, care include 55 de companii la nivel internaţional şi 35 de şantiere navale, în care lucrează 12.500 de angajaţi, a avut afaceri totale de 3,1 miliarde de euro. Grupul a construit anul trecut peste 120 de nave, potrivit datelor de pe site-ul grupului.

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mangalia,
santier,
companie,
bucuresti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.