Uitaţi de Fifth Avenue sau Oxford Street. Lumea luxului şi-a schimbat adresa oficial şi s-a mutat în Italia: Via Monte din Milano a devenit oficial cea mai vânată destinaţie din lume pentru bogaţii care vor să facă shopping de mii de euro, depăşind New York şi Londra în topul celor mai scumpe bulevarde comerciale
Milionarii şi miliardarii au un nou loc preferat de shopping unde să arunce cu mii de euro pe genţi, pantofi sau ceasuri de lux. Via Monte Napoleone din Milano a intrat oficial în topul celor mai scumpe bulevarde comerciale din lume, depăşind locaţii emblematice ca Fifth Avenue din New York sau Oxford Street din Londra, scrie Bloomberg.
Via Monte a prosperat datorită numărului tot mai mare de turişti bogaţi care vin să viziteze Italia, dar şi al concurenţei acerbe dintre brandurile de lux care se bat pentru banii acestora. Retailerii de lux trebuie acum să plătească chirii cu 11% mai mari faţă de anul trecut, care ajung în prezent şi la 20.000 euro pe metru pătrat.
Este prima dată în 34 de ani când un oraş european se clasează primul pe primul loc în topul celor mai scumpe bulevarde din lume.
Un rol important în această transformare l-au jucat bogaţii străini care au fost atraşi de sistemul fiscal mai lejer al Italiei. Odată cu venirea străinilor în Italia, marii retaileri de lux au înţeles că e loc de făcut bani şi s-au apropiat de aceştia.
Kering, grupul de lux care deţine Gucci şi Alexander McQueen, a plătit 1,3 miliarde euro pentru a achiziţiona o clădire de pe Via Monte Napoleone de la Blackstone în aprilie - cea mai mare tranzacţie imobiliară din Europa din ultimii doi ani.
Chanel şi Gucci au deschis de asemenea noi locaţii pe Via Monte în ultimul an. Chiriile pentru spaţiile comerciale au crescut cu 30% în ultimii doi ani, potrivit Cushman & Wakefield, în timp ce Fifth Avenue din New York - anterior cel mai scump boulevard din lume - a înregistrat o creştere constantă a chiriilor în 2024. New York şiaa revenit rapid după pandemie în 2022, dar a crescut într-un ritm mai lent de atunci.
Comparativ mult mai mici decât Londra, Paris sau New York, principalele locaţii de vânzare cu amănuntul din Milano sunt concentrate într-un singur cartier din jurul Via Monte Napoleone, care cuprinde câteva străzi.
Istoric vorbind Milano a trait mai mult sub zodia austerităţii, iar transformările recente prin care trece economia oraşului au început în acest an.
2024 a fost un an record pentru turism în regiunea Lombardia, care include Lacul Como, cu peste 13 milioane de sosiri în primele opt luni ale anului. Potrivit experţilor, Milano, capitala regiunii, este acum pe cale să depăşească recordul de 8,5 milioane de vizitatori înregistrat anul trecut.
Această popularitate, mai ales în rândul celor foarte bogaţi, a dus la creşterea preţurilor imobiliare şi hoteliere dar a şi ridicat costul vieţii pentru localnici, generând nemulţumiri şi tensiuni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro