Ultima redută a comerţului a fost cucerită de online?
Vânzările online de alimente şi bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025, adică la 4% din totalul pieţei de profil, arată calculele ZF pe baza estimărilor platformei de comerţ Bringo deţinute de grupul francez Carrefour.
Până în acest an online-ul contribuia cu mult sub 0,5% la totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, însă în pandemie ponderea a urcat rapid la 1% şi trendul se menţine ascendent.
Vânzările online de alimente şi bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025, adică la 4% din totalul pieţei de profil, arată calculele ZF pe baza estimărilor platformei de comerţ Bringo deţinute de grupul francez Carrefour.
„Noi estimăm că segmentul de comerţ alimentar online va creşte în anii care urmează într-un ritm accelerat, fiind foarte posibil să depăşească, până în 2025, 4% din totalul comerţului alimentar“, spune Ioana Ilie-Dobre, director general al platformei de livrări Bringo.
Calculele ZF pornesc de la premisa că piaţa de bunuri FMCG va rămâne cel puţin constantă, la 20-22 mld. euro.
În Europa, cea mai mare pondere a vânzărilor online de alimente şi bunuri de larg consum este în Marea Britanie, unde în 2019 cota de piaţă era de circa 5%. Tot anul trecut, în România ea se situa mult sub 0,5%, dar în pandemie a crescut accelerat.
„În prezent cumpărăturile online sunt în continuare un segment mic al întregului comerţ alimentar, însă acesta a crescut accelerat în pandemie, ajungând undeva la 1%, conform unui studiu intern“, adaugă executivul de la Bringo. Afirmaţiile sale sunt primele care oferă cifre concrete privind această piaţă care a început să se dezvolte acum mai bine de cinci ani.
Jucătorii din comerţul cu dominantă alimentară - lanţurile străine de supermarketuri şi hipermarketuri - au deschis magazine online atunci pentru a fi pregătiţi pentru momentul în care această „revoluţie online“ va avea loc. Mai exact, de multă vreme românii cumpărau electronice şi electrocasnice, călătorii, cărţi sau haine online. Alimentele şi băuturile rămăseseră un ultim bastion de cucerit pentru acest timp de comerţ.
În contextul generat însă de pandemia de COVID-19, mulţi consumatori au comandat pentru prima dată online astfel de bunuri, mai ales în perioada stării de urgenţă, când libertatea de mişcare era limitată, iar autorităţile au recomandat distanţare. Mulţi clienţi au rămas însă fideli acestui canal după ce au comandat prima dată, motiv pentru care vânzările au crescut accelerat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro