Un brand românesc de sub umbrela eMAG dispare de pe piaţă: este cumpărat de un gigant american, cu operaţiuni în 28 de ţări

Autor: Ioana Matei Postat la 14 octombrie 2024 7472 afişări

Un brand românesc de sub umbrela eMAG dispare de pe piaţă: este cumpărat de un gigant american, cu operaţiuni în 28 de ţări

Platforma de livrare rapidă Tazz, una dintre cele mai cunoscute din România şi parte a grupului eMAG, va fi achiziţionată de compania finlandeză Wolt, conform unui contract semnat recent între cele două părţi. Wolt, un jucător global cu operaţiuni în 28 de ţări, este deţinut de DoorDash, gigantul american din sectorul livrărilor, şi continuă expansiunea sa în Europa prin achiziţia Tazz.

Potrivit comunicatului de presă trimis de reprezentanţii companiei, tranzacţia urmează să fie finalizată în următoarele luni, după îndeplinirea condiţiilor obişnuite de închidere şi obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor relevante. După finalizarea achiziţiei, platforma Tazz va fi integrată complet sub brandul şi produsul Wolt, ceea ce marchează dispariţia brandului Tazz de pe piaţa românească, după o perioadă de creştere accelerată.

Miki Kuusi, CEO al Wolt şi Head of DoorDash International, a subliniat importanţa acestei achiziţii pentru extinderea operaţiunilor Wolt în România: „Tazz s-a impus ca o platformă de încredere şi îndrăgită în România, cunoscută pentru experienţa sa locală şi relaţiile solide cu clienţii şi partenerii săi. Cunoaşterea profundă a pieţei pe care Tazz o are, alături de tehnologia şi excelenţa operaţională Wolt, creează un potenţial uriaş de a îmbunătăţi experienţa clienţilor şi partenerilor din România. Suntem încântaţi de această tranzacţie şi aşteptăm cu nerăbdare călătoria care urmează.”

Alin Şerban, CEO Tazz, a vorbit despre oportunitatea pe care o oferă integrarea în cadrul Wolt: „Tazz reprezintă o poveste de succes în antreprenoriatul românesc şi un business care a crescut incredibil de mult într-un timp foarte scurt. [...] Unirea forţelor cu Wolt reprezintă o oportunitate extraordinară.”

Tazz, care operează în peste 35 de oraşe din România, a cunoscut o creştere rapidă în ultimii ani, cu o echipă dedicată de 260 de persoane şi un portofoliu extins de parteneri locali din restaurante, supermarketuri şi retail. În 2019, eMAG a devenit acţionar în cadrul Tazz, iar platforma a ajuns de la 100 la 10.000 de parteneri într-un timp scurt. După tranzacţie, clienţii Tazz vor continua să beneficieze de programul eMAG Genius, inclusiv de oferte exclusive şi livrare gratuită, datorită unui parteneriat încheiat între eMAG şi Wolt. Tudor Manea, CEO al eMAG, a subliniat că „Tazz va rămâne parte din Genius, prin oferte foarte bune şi livrare gratuită de la restaurante şi supermarketuri.”

Prin această achiziţie, Wolt îşi extinde prezenţa într-o piaţă cu mare potenţial de creştere, România devenind o parte strategică a planurilor sale de dezvoltare în Europa de Est. Compania finlandeză, care operează la nivel global, are o echipă de peste 12.000 de angajaţi şi dezvoltă o gamă largă de soluţii tehnologice, de la logistică şi software de retail, până la magazine alimentare proprii sub brandul Wolt Market.

Miki Kuusi a adăugat: „România este o piaţă cu mare potenţial şi suntem dornici să cunoaştem mai bine comunităţile locale şi bucătăria românească. Suntem aici să creăm noi oportunităţi pentru parteneri şi agenţiile de livrare şi să le oferim tuturor serviciul excepţional pentru care Wolt este cunoscut în întreaga lume.”

Integrarea Tazz sub brandul Wolt vine într-un moment de creştere a competiţiei pe piaţa românească de livrări rapide, unde Wolt va continua să se confrunte cu alţi jucători internaţionali. De asemenea, tranzacţia semnalează consolidarea pieţei locale, în care Tazz, brand românesc cu o creştere semnificativă în ultimii ani, dispare oficial prin absorbţia sa în structura globală Wolt.

Această tranzacţie reflectă tendinţele de globalizare şi consolidare a pieţelor digitale de livrări rapide şi ridică întrebări cu privire la evoluţia viitoare a platformelor locale şi internaţionale în România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
brand,
piata,
emag,
disparitie,
romania,
achizitie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.