Un business mic pentru cei mici
Onu Iuri, un antreprenor în vârstă de 34 de ani din Piatra Neamţ, a pornit o afacere în producţia de haine pentru copii, cu o finanţare de aproximativ 40.000 de euro prin programul Start-Up Nation. Mai mult de jumătate din această sumă a fost investită în utilaje, iar alţi 20.000 de euro – în plus pe lângă finanţarea prin Start-Up Nation – au reprezentat contribuţia acţionarului. Astăzi, el produce haine într-o mică fabrică din Piatra Neamţ, susţinând astfel o afacere mică, destinatĂ celor mai mici dintre purtători.
"Ideea acestei afaceri s-a conturat în urmă cu opt ani, când făceam lucruri handmade pentru copii. Deşi a urmat o pauză în activitate pentru ceva timp, nu am uitat de ideile noastre, ci, din contră, am fost mânaţi de pasiunea de a crea produse adecvate pentru cei mici”, povesteşte proprietarul brandului Belkids, Onu Iuri, cetăţean român, dar născut în Ucraina.
În mai 2017, a înfiinţat firma prin care operează acum businessul, iar în octombrie 2017 a fost acceptat pentru o finanţare prin Start-Up Nation.
„După alte câteva luni bune, în septembrie 2018, am finalizat implementarea. Vânzarea produselor către clientul final a fost începută în luna ianuarie 2019.”
Anul trecut a însemnat dezvoltarea businessului, odată cu achiziţia unor utilaje în vederea confecţionării de îmbrăcăminte pentru copii. Cum vânzarea efectivă a început doar de câteva luni, Onu Iuri nu a făcut încă un calcul referitor la vânzări. În producţie lucrează, în acest moment, doi angajaţi.
„În spatele meu se află o familie numeroasă, foarte unită, care mă ajută ori de câte ori este necesar. Încercăm să ne facem cât mai cunoscuţi şi să facem lumea să înţeleagă faptul că aceste produse chiar sunt confecţionate în România”, mai spune Onu Iuri.
Cea mai mare parte a clienţilor de până acum au fost persoane fizice, la care Onu Iuri vrea să ajungă în mod direct, fără intermediari. Majoritatea clienţilor sunt mămici cu vârste cuprinse între 25 şi 50 de ani.
„Mizăm pe calitate, de la utilajele folosite, la materialele realizate în fabrici din Europa, cu imprimeuri superamuzante, colorate şi realiste.”
Hainele sunt concepute pentru a fi purtate în fiecare zi, dar există şi modele elegante, pentru evenimente speciale. „Ţinta” sunt copiii cu vârste între zero şi opt ani. O pereche de pantaloni scurţi pentru bebeluşi porneşte de 18 lei, iar cel mai scump produs costă 120 de lei.
După ce afacerea cu articole vestimentare va creşte, Onu Iuri se gândeşte ca, începând cu anul viitor, să se extindă şi pe segmentul decoraţiunilor pentru camere de copii. Momentan însă se concentrează pe producţia de haine.
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Caruselul Vegan –
producţie de dulciuri vegane (Bucureşti)
Fondator: Andreea Elisei
Cifră de afaceri estimată pentru 2019: 11.000 de euro
Distribuţie: evenimente private, târguri
Lemnino –
producţie de jucării din lemn (Huşi, judeţul Vaslui)
Fondatori: Anca şi Alin Costrăşel
Investiţie iniţială: 40.000 de euro
Cifră de afaceri în 2018: 11.000 de euro
Distribuţie: grădiniţe, centre educaţionale, spaţii de joacă
Durbane Urbane –
producţie de lădiţe din lemn (Braşov)
Fondator: Mădălin Pop
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Cifră de afaceri în 2018: 54.000 de euro
Distribuţie: cafenele, agenţii de publicitate, diverse companii, clienţi individuali
Pania –
producţie de pâine artizanală (Bucureşti)
Fondatori: Ciprian Răglean, Răzvan Ionescu, Răzvan Mihai Ionescu
Investiţie iniţială: 100.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 100.000 de euro
Distribuţie: livrări către angajaţii din clădirile de birouri din Capitală
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro