Un nou scandal pentru Volkswagen? Care sunt noile acuzaţii cu care se confruntă producătorul auto

Autor: Alex Ciutacu Postat la 14 februarie 2024 36 afişări

Un nou scandal pentru Volkswagen? Care sunt noile acuzaţii cu care se confruntă producătorul auto

Producătorul auto Volkswagen a anunţat că îşi reanalizează activităţile din regiunea chineză Xinjiang, după ce au apărut noi acuzaţii de încălcări ale drepturilor omului în cadrul activităţilor pe care le operează în China, potrivit Bloomberg.

Volkswagen poartă în prezent discuţii pe acest subiect cu SAIC Motor Corp, cei cu care împarte un joint-venture pentru fabrica din Xinjiang, după ce publicaţia germană Handelsblatt a relatat o serie de acuzaţii de muncă forţată la adresa companiei.

Mai exact, ziarul german scrie că ar fi existat muncă forţată pe şantierul dedicat construcţiei unei piste de testare în Turpan, oraş localizat într-o regiune în care guvernul chinez a fost acuzat că încalcă drepturile omului şi trimit uigurii şi alte minorităţi musulmane la muncă forţată.

„Examinăm intens diferite scenarii în prezent”, a transmis compania într-o declaraţie publică lansată astăzi.

Articolul din ziarul german a apărut la finalul zilei de ieri şi citează o cercetare realizată de Adrian Zenz, director pentru studiul Chinei la ONG-ul Victims of Communism.

Antropologul german este cunoscut pentru studiile sale referitoare la lagărele din Xinjiang şi genocidul uigur, conform Vox, acuzaţii pe care Beijingul le-a respins în trecut.

Acum, Zenz a acumulat diferite informaţii, inclusiv fotografii cu muncitori uiguri îmbrăcaţi în uniforme militare aflaţi pe şantierul pentru pista de testare din Turpan, potrivit Handelsblatt. Acest proiect a fost finalizat în 2019 şi ar fi coincis cu perioada în care uigurii au fost trimişi la muncă forţată ca parte a ceea ce guvernul chinez a catalogat drept eforturi de diminuare a sărăciei.

Volkswagen are o fabrică în oraşul Urumqi din Xinjiang printr-un joint-venture în care SAIC este acţionar majoritar. Contractual, producătorul german este obligat să rămână parte din proiectul fabricii până în 2029.

Facilitatea din Urumqi nu este chiar o fabrică, întrucât nu construieşte în sine vehicule. Aici lucrează aproape 200 de oameni, dintre care 24% sunt minorităţi, inclusiv uiguri, care fac verificările finale asupra unor vehicule deja asamblate care sunt ulterior trimise la vânzare.

Nu este pentru prima dată când Volkswagen se confruntă cu astfel de acuzaţii. Anul trecut, producătorul german a contractat un audit extern asupra facilităţii din Urumqi, la presiunea investitorilor, după ce au apărut acuzaţii similare de muncă forţată.

În prezent, Audi, un brand al Volkswagen, este în negocieri cu SAIC pentru un joint-venture dedicat dezvoltării de vehicule electrice.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.