Una dintre cele mai mari platforme de streaming din lume se cutremură. De ce a pierdut Netflix peste un milion de abonaţi în Spania şi unde se îndreaptă
Netflix. a pierdut mai mult de un milion de utilizatori în Spania în primele trei luni ale anului 2023, potrivit grupului de market research Kantar, un semn că măsurile drastice luate de gigantul de streaming împotriva împărţirii conturilor între utilizatori ar putea avea efecte dezastruoase, scrie Bloomberg.
La începutul lunii februarie, Netflix a introdus o taxă lunară de 5,99 euro (6,57 dolari) pentru utilizatorii din Spania care şi-au împărţit datele de conectare cu altcineva.
Măsura a venit pe fondul unui declin puternic, platforma pierzând peste un milion de utilizatori, dintre care două treimi accesau Netflix folosind contul altcuiva.
„Este clar că declinul vine pe fondul celor mai recente măsuri implementate. Pierderea acestui număr de oameni reprezintă o lovitură grea pentru Netflix, chiar dacă mulţi nu erau abonaţi în mod clasic la platformă”, a declarat Dominic Sunnebo, din cadrul Kantar.
Anulările de abonamente în primul trimestru s-au triplat faţă de perioada precedentă, potrivit studiului realizat de Kantar. Dintre toţi abonaţii Netflix rămaşi în Spania, o zecime au declarat că intenţionează să se dezaboneze în al doilea trimestru.
O taxă similară a fost introdusă în Portugalia, Canada şi Noua Zeelandă, după ce a fost testată în mai multe ţări din America Latină.
La nivel mondial, peste 100 de milioane de persoane folosesc un cont pentru care nu plătesc, potrivit Netflix.
Săptămâna trecută, Netflix a ratat aşteptările privind numărul de noi abonaţi în primul trimestru, dar compania a declarat că planul de control al parolelor şi o versiune de streaming mai ieftină cu reclame vor accelera creşterea în a doua jumătate a anului 2023.
Investiţia Netflix în conţinutul în limba spaniolă pare să dea roade. În primele trei luni ale anului 2023, două dintre cele mai vizionate cinci seriale din Spania au fost disponibile pentru streaming pe Netflix, potrivit Kantar. Compania a deschis primul său hub de producţie european la Madrid în 2019, o facilitate care şi-a dublat dimensiunea până la sfârşitul anului trecut.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro