Ungaria şi Polonia vor să-şi facă megaaeroporturi. Cel de la Budapesta este deja în curs de modernizare şi se vrea a fi poarta comercială şi turistică dintre est şi vest, însă cel al Varşoviei, mai complex, e încă în faza de proiectare
În iunie 2024, Aeroportul din Budapesta a revenit sub controlul guvernului maghiar şi a intrat într-o perioadă de modernizare accelerată. Statul maghiar, prin Corvinus Zrt., şi gigantul francez Vinci vor să modernizeze şi să extindă aeroportul, cu terminalul 3 aflat în centrul viziunii lor ambiţioase, scrie Daily News Hungary.
În iunie 2024, Aeroportul din Budapesta a revenit sub controlul guvernului maghiar şi a intrat într-o perioadă de modernizare accelerată. Statul maghiar, prin Corvinus Zrt., şi gigantul francez Vinci vor să modernizeze şi să extindă aeroportul, cu terminalul 3 aflat în centrul viziunii lor ambiţioase, scrie Daily News Hungary.
Este important de remarcat că îmbunătăţirile nu privesc doar terminalul în sine, cu investitorii publici şi privaţi colaborând pentru a dezvolta infrastructura de transport din jurul aeroportului.
În centrul planului de dezvoltare a Aeroportului din Budapesta se află terminalul 3, care va intra într-o fază critică în a doua jumătate a anului viitor. Potrivit lui Mate Loga, preşedintele aeroportului, faza de proiectare se apropie de finalizare, lucrările de construcţie urmând să înceapă în prima parte din 2025. Proiectul de infrastructură va fi unul dintre cele mai importante din Europa Centrală.
Terminalul 3 este menit să acopere cererea în creştere, numărul pasagerilor fiind estimat să atingă 20-30 de milioane anual în următorul deceniu. Utilizând ultimele tehnologii şi soluţii sustenabile, noul terminal va oferi o experienţă de călătorie eficientă, confortabilă şi prietenoasă cu mediul.
Transformarea aeroportului nu este limitată la terminale. Guvernul maghiar promovează în mod activ dezvoltarea infrastructurii de transport din jurul aeroportului, incluzând extinderea reţelelor de autostrăzi şi conexiuni feroviare. Intermodalitatea rămâne o prioritate de top.
Ambiţiosul program de dezvoltare este aşteptat să dea rezultate mai devreme decât se estimase anterior. Încrederea investitorilor este în creştere, subliniind potenţialul economic al aeroportului.
Ambiţia este ca aeroportul să devină un hub de travel major, capabil să acopere cererea în creştere a regiunii cu excelenţă. În următorii ani, această viziune îndrăzneaţă va deveni realitate, cimentând rolul aeroportului din Budapesta ca poartă de intrare în Europa centrală.
Guvernul de la Budapesta vrea de asemenea ca ţara est-europeană să devină poarta comercială a Chinei către UE, iar aeroportul joacă un rol central în această strategie. Polonia are ambiţii şi mai mari.
Aeroportul mult mai mare pe care vrea să-l construiască această ţară stă în centrul unei strategii de dezvoltare naţională. Este vorba de construirea lângă capitala Varşovia a unui megaaeroport care va fi piesa centrală a hubului de Transport Solidaritatea (CPK).
Conceptul, prezentat de fostul guvern PiS, a fost criticat de opoziţia de atunci ca fiind nerealist şi costisitor, însă opoziţia aflată acum la putere şi actualul premier Donald Tusk au anunţat că proiectul va merge totuşi mai departe.
Proiectul presupune, pe lângă construirea aeroportului uriaş, îmbunătăţirea legăturilor de infrastructură între acesta, capitală şi marile oraşe ale Poloniei. Guvernul vrea să pună accent mai mare pe dezvoltarea infrastructurii feroviare, rutiere şi aeriene regionale pentru a face din Polonia un „mare megalopolis“.
Tusk a anunţat recent alocarea a 800 milioane de euro pentru proiectarea şi lucrările pregătitoare pentru construirea CPK. Aeroportul este aşteptat să înregistreze cel puţin 34 milioane de pasageri anual, costul estimat al investiţiei până în 2032 fiind aşteptat să depăşească 131,7 miliarde de zloţi (peste 30,4 miliarde de euro).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro