Ungaria şi Polonia vor să-şi facă megaaeroporturi. Cel de la Budapesta este deja în curs de modernizare şi se vrea a fi poarta comercială şi turistică dintre est şi vest, însă cel al Varşoviei, mai complex, e încă în faza de proiectare

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 04 decembrie 2024 15 afişări

În iunie 2024, Aeroportul din Budapesta a revenit sub controlul guvernului maghiar şi a intrat într-o perioadă de modernizare accelerată. Statul maghiar, prin Corvinus Zrt., şi gigantul francez Vinci vor să moder­nizeze şi să extindă aeroportul, cu terminalul 3 aflat în centrul viziunii lor ambiţioase, scrie Daily News Hungary.

Ungaria şi Polonia vor să-şi facă megaaeroporturi. Cel de la Budapesta este deja în curs de modernizare şi se vrea a fi poarta comercială şi turistică dintre est şi vest, însă cel al Varşoviei, mai complex, e încă în faza de proiectare

În iunie 2024, Aeroportul din Budapesta a revenit sub controlul guvernului maghiar şi a intrat într-o perioadă de modernizare accelerată. Statul maghiar, prin Corvinus Zrt., şi gigantul francez Vinci vor să moder­nizeze şi să extindă aeroportul, cu terminalul 3 aflat în centrul viziunii lor ambiţioase, scrie Daily News Hungary.

Este important de remarcat că îmbunătăţirile nu privesc doar termi­nalul în sine, cu investitorii publici şi privaţi colaborând pentru a dezvolta infrastructura de transport din jurul aeroportului.

În centrul planului de dezvoltare a Aeroportului din Budapesta se află terminalul 3, care va intra într-o fa­ză critică în a doua jumătate a anu­lui viitor. Potrivit lui Mate Loga, pre­şedintele aeroportului, faza de pro­iec­tare se apropie de finalizare, lucră­rile de construcţie urmând să înceapă în prima parte din 2025. Proiectul de infrastructură va fi unul dintre cele mai importante din Europa Centrală.

Terminalul 3 este menit să aco­pe­re cererea în creştere, numărul pa­sa­gerilor fiind estimat să atingă 20-30 de milioane anual în următorul dece­niu. Utilizând ultimele tehnologii şi solu­ţii sustenabile, noul terminal va oferi o experienţă de călătorie eficientă, con­fortabilă şi prietenoasă cu mediul.

Transformarea aeroportului nu este limitată la terminale. Guvernul maghiar promovează în mod activ dezvoltarea infrastructurii de trans­port din jurul aeroportului, incluzând extinderea reţelelor de autostrăzi şi conexiuni feroviare. Intermodalita­tea rămâne o prioritate de top.

Ambiţiosul program de dezvol­ta­re este aşteptat să dea rezultate mai devreme decât se estimase anterior. Încrederea investitorilor este în creş­tere, subliniind potenţialul eco­no­mic al aeroportului.

Ambiţia este ca aeroportul să de­vi­nă un hub de travel major, capabil să acopere cererea în creştere a regi­unii cu excelenţă. În următorii ani, această viziune îndrăzneaţă va deve­ni realitate, cimentând rolul aeropor­tului din Budapesta ca poartă de intrare în Europa centrală.

Guvernul de la Budapesta vrea de asemenea ca ţara est-europeană să devină poarta comercială a Chinei către UE, iar aeroportul joacă un rol central în această strategie. Polonia are ambiţii şi mai mari.

Aeroportul mult mai mare pe care vrea să-l construiască această ţară stă în centrul unei strategii de dezvoltare naţională. Este vorba de construirea lângă capitala Varşovia a unui megaaeroport care va fi piesa centrală a hubului de Transport Solidaritatea (CPK).

Conceptul, prezentat de fostul guvern PiS, a fost criticat de opoziţia de atunci ca fiind nerealist şi costisitor, însă opoziţia aflată acum la putere şi actualul premier Donald Tusk au anunţat că proiectul va merge totuşi mai departe.

Proiectul presupune, pe lângă construirea aeroportului uriaş, îmbunătăţirea legăturilor de infrastructură între acesta, capitală şi marile oraşe ale Poloniei. Guvernul vrea să pună accent mai mare pe dezvoltarea infrastructurii feroviare, rutiere şi aeriene regionale pentru a face din Polonia un „mare megalopolis“.

Tusk a anunţat recent alocarea a 800 milioane de euro pentru proiectarea şi lucrările pregătitoare pentru construirea CPK. Aeroportul este aşteptat să înregistreze cel puţin 34 milioane de pasageri anual, costul estimat al investiţiei până în 2032 fiind aşteptat să depăşească 131,7 miliarde de zloţi (peste 30,4 miliarde de euro).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aeroport,
ungaria,
polonia,
dezvoltare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.