Universităţile au învăţat ceva de la corporaţii: Cum să atragă studenţii mai uşor prin marketing de companie
Universitatea Baptistă din Houston a găsit un nou mod de a fi pe placul studenţilor: bărcile. Modul în care a descoperit această cale reflectă schimbarea de perspectivă împrumutată de către universităţi de la marile corporaţii, potrivit Wall Street Journal.
Universitatea a angajat firma de consultanţă EAB pentru a analiza vasta bază de date a studenţilor în încercarea de a identifica potenţiali studenţi noi în acelaşi fel în care retailerii îşi găsesc clienţii.
EAB a creat un profil demografic şi psihologic al studenţilor care au trecut deja prin universitate şi a descoperit că un procent ridicat dintre aceştia sunt interesaţi de pescuit recreaţional şi de bărci în general. De asemenea le-ar plăcea să călătorească, însă mulţi au copii şi nu au timp.
Următoarea reclamă promovată pe Facebook de către universitate o afişa pe o femeie care pescuieşte lângă copilul ei, sugerând că adulţii se pot duce la şcoală şi pot avea timp şi pentru activităţi de familie.
O altă reclamă înfăţişa o femeie care verifică zboruruile în aeroport, ca referire la oportunităţile globale valabile studenţilor de la business – după ce datele au arătat că 75% dintre aceştia sunt interesaţi să călătorească.
Marketingul realizat în funcţie de trendurile de consum, aşa cum îl numeşte EAB, este cel mai nou pas al universităţilor în cadrul eforturilor de a aduce studenţi adulţi şi de a construi o nouă sursă de venit încât veniturile stagnează, scrie publicaţia americană.
În timp ce perspectivele clasice educaţionale sunt uşor de găsit – încă din liceu, oferind multe date despre veniturile la nviel de familie şi despre interesele academice disponibile – atragerea adulţilor înspre facilităţi de educaţie superioară este puţin mai dificilă şi mai sofisticată.
O piaţă a muncii strânsă înseamnă că adulţii pot găsi locuri de muncă unde să fie plătiţi decent fără calificări avansate, sau în unele cazuri, fără studii universitare. Astfel, programele educaţionale scumpe sunt greu de vândut, chiar dacă acestea dau randament pe termen mai lung. Înscrierile la universităţile americane au scăzut cu 6,8% în perioada 2015-2017.
Utilizarea analizelor pe big data nu sunt ceva nou în admiteri, însă instituţiile de învăţământ se bazează din ce în ce mai mult pe tehnici de marketing avansate, împrumutând astfel o pagină din cartea corporaţiior.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro