Unul dintre cele mai verzi magazine din lume, la noi în ţară
Articol cu conţinut publicitar
Magazinul PENNY din Otopeni are un acoperiş cu totul special: aproximativ 40% e acoperit cu panouri fotovoltaice, iar restul e înierbat, cu plante aclimatizate, care nu au nevoie de irigaţii sau întreţinere. În plus, are 55 de tuburi solare, care captează lumina naturală şi o duc în interior, transformând-o într-o lumină difuză, ce nu creează contrast puternic, evitând astfel riscul de a deteriora produsele.
PENNY Otopeni este primul proiect din lume care a obţinut nivelul Outstanding pe ultima versiune a standardului BREEAM pentru construcţii noi. Iar punctajul obţinut, 95,24%, este şi în prezent cel mai mare punctaj acordat pentru această versiune a standardului, BREEAM New Construction 2016. După 6 luni de activitate, funcţionarea magazinului a fost verificată şi folosind proaspăt lansata versiune pentru clădiri existente, BREEAM In-Use V6. S-au mai făcut câteva ajustări, obţinându-se un nou punctaj record în lume, 99,4%.
Pe piaţa clădirilor sustenabile, cele mai cunoscute sisteme de certificare sunt BREEAM (Marea Britanie) şi LEED (SUA). Cele două standarde sunt similare, ambele implementând practici de dezvoltare sustenabilă. Din cele 194 de proiecte certificate BREEAM în România, doar 7 clădiri au primit nivelul Outstanding, cel mai înalt nivel de certificare.
Adrian Pop, arhitect ADP green building, cel care a coordonat întregul proiect de consultanţă şi certificare, spune că PENNY Otopeni este unul dintre cele mai prietenoase magazine cu mediul din lume, în care au fost experimentate chiar toate recomandările standardului britanic. PENNY Otopeni e un proiect de cercetare. Toate măsurile care se dovedesc benefice şi fezabile economic vor fi preluate şi în viitoarele magazine PENNY.
Există şi senzori de lumină naturală pe acoperiş care reglează intensitatea luminii artificiale din magazin, astfel încât să păstreze un nivel de iluminare constant. Adică, atunci când se înnorează şi scade aportul de lumină naturală, intensitatea luminii artificiale creşte, şi invers, asigurând astfel un confort vizual pentru clienţii magazinului şi reducând consumul de energie electrică. Au fost folosite vitrine frigorifice închise, pentru confortul termic al clienţilor magazinului.
Parcarea este echipată cu încărcătoare pentru maşini electrice, iar lângă intrare, rasteluri pentru biciclete. Sub parcare e un mare bazon de retenţie a apei de ploaie, care e refolosită la toalete şi pentru irigaţii. O inovaţie e reprezentată de marcajele pentru persoane cu dizabilităţi de vedere, care conduc vizitatorii de la intrarea pe amplasament până în magazin.
Alături de Magazinul PENNY din Otopeni, alte 80 de proiecte verzi din România poartă semnătura ADP green building. Însă dincolo de crearea unui mediu de viaţă sănătos şi a unui impact redus asupra mediului înconjurător, avantajul esenţial al unei clădiri certificate „Outstanding” este că poate obţine reduceri de până la 40% ale consumurilor de energie şi resurse. Prin astfel de investiţii, clădirile devin mai sănătoase, cu un consum mai mic de energie, mai prietenoase cu mediul şi mai reziliente în faţa schimbărilor climatice sau a altor situaţii neprevăzute cum e chiar şi o criză sanitară.
Anul acesta, pe 25 martie, va avea loc BREEAM Awards, eveniment anual ce marchează realizările semnificative în proiectarea, dezvoltarea şi managementul clădirilor sustenabile. Pentru a susţine acest proiect în competiţia BREEAM, accesaţi site-ul www.breeam.com şi înscrieţi-vă votul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro