Unul dintre cele mai mari lanţuri de cafenele din lume este lovit de o criză profundă, fenomen ce îl împinge pe nou şef al companiei să modifice meniul şi chiar să scadă preţurile pentru a face faţă noilor condiţii

Postat la 28 octombrie 2024 15638 afişări

Unul dintre cele mai mari lanţuri de cafenele din lume este lovit de o criză profundă, fenomen ce îl împinge pe nou şef al companiei să modifice meniul şi chiar să scadă preţurile pentru a face faţă noilor condiţii

Noul director al Starbucks a promis să simplifice „meniul excesiv de complex” al lanţului, în încercarea de a atrage clienţii înapoi şi a stimula vânzările în scădere, scrie BBC. Brian Niccol a subliniat că firma trebuie să facă „schimbări fundamentale” şi a anunţat o revizuire a preţurilor.

Datele arată că, pe fondul creşterii costului vieţii, clienţii Starbucks şi-au redus cheltuielile, în special în China, unde bugetele sunt restrânse. Niccol a recunoscut că în magazine sunt şi probleme interne, precum lipsa de personal şi cozile aglomerate.

Compania a raportat o scădere globală de 7% a vânzărilor între iulie şi septembrie, iar în China scăderea a fost mai abruptă, de 14%, pe fondul încetinirii economiei.

Directorul financiar Rachel Ruggeri a menţionat că, în ciuda investiţiilor mari, traficul clienţilor a continuat să scadă. Cu toate acestea, Niccol a subliniat nevoia de a reveni la esenţa Starbucks: „Vom simplifica meniul, vom ajusta structura de preţuri şi vom asigura fiecărui client o experienţă de valoare.”

De asemenea, a propus ajustarea opţiunii de comandă şi plată mobilă pentru a reduce presiunea din cafenele. Managerul de fonduri Randeep Somel de la L&G a declarat că un meniu mai simplu şi accesibil ar putea accelera serviciul.Niccol, anterior director la Chipotle, a fost adus la Starbucks pentru a redresa afacerea, dar a fost criticat pentru naveta sa de aproape 1.600 km cu avionul privat, în contradicţie cu poziţia ecologică a companiei. Starbucks va publica rezultatele financiare săptămâna viitoare, dar acţiunile au scăzut deja cu 4%, iar compania şi-a suspendat previziunile financiare din cauza situaţiei actuale.

Fostul CEO, Laxman Narasimhan, încercase să reîmprospăteze meniul Starbucks prin adăugarea unor produse noi, precum băuturi cu boba şi un sandwich cu pesto, însă a părăsit compania după doar un an şi jumătate. Starbucks se confruntă, de asemenea, cu proteste şi apeluri la boicot pe reţelele sociale, legate de conflictul Israel-Gaza şi de tensiunile cu sindicatele din SUA. Un mesaj de solidaritate cu Palestina, postat de un sindicat al baristilor din SUA, a provocat reacţii împotriva companiei. Starbucks a declarat că nu susţine poziţia sindicatului şi că dezaprobă „violenţa din regiune.”

(traducere: Ioana Matei)

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
starbucks,
ceo,
criza,
decizie,
gigant,
lovire,
meniu,
scadere,
clienti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.