Urmează schimbări uriaşe: Ce se întâmplă cu restaurantele KFC din România

Autor: Miruna Diaconu Postat la 23 aprilie 2024 174 afişări

Urmează schimbări uriaşe: Ce se întâmplă cu restaurantele KFC din România

Sphera Franchise Group, com­pa­nia care administrează res­taurantele sub brandurile KFC, Taco Bell şi Pizza Hut de pe piaţa locală, are în plan deschiderea de noi unităţi, însă dezvoltarea nu va mai fi una agresivă, aşa cum a fost în ultimii ani. Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group, spune că atenţia se va îndrepta către adăugarea de localuri de tip drive-thru.

Sphera Franchise Group este compania care administrează lanţurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, dar are operaţiuni KFC şi în Italia şi Republica Moldova. Grupul are aproape 170 de restaurante pe toate cele trei pieţe.

Sphera Franchise Group, com­pa­nia care administrează res­taurantele sub brandurile KFC, Taco Bell şi Pizza Hut de pe piaţa locală, are în plan deschiderea de noi unităţi, însă dezvoltarea nu va mai fi una agresivă, aşa cum a fost în ultimii ani. Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group, spune că atenţia se va îndrepta către adăugarea de localuri de tip drive-thru.

„O să existe o dezvoltare, dar nu va mai fi o dezvoltare agresivă pentru că suntem un brand matur în piaţă. O să ne concentrăm mai mult atenţia pe deschiderea de unităţi drive-thru, care ne permit să operăm pe toate canalele de vânzare şi care ne permit totodată să fim în proximitatea consumatorilor. Probabil vom mai inaugura între 15 şi 20 de unităţi în plus faţă de cele pe care le avem acum“, spune Călin Ionescu, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Sphera Franchise Group este compania care administrează lanţurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, dar are operaţiuni KFC şi în Italia şi Republica Moldova. Grupul are în portofoliu aproape 170 de unităţi pe toate cele trei pieţe.

Pentru anul acesta, compania şi-a bugetat investiţii de 69 de milioane de lei, bani care vor merge către deschiderea de noi restaurante şi către remodelarea unora deja existente. Compania are în plan dezvoltarea a şase drive-thru-uri în 2024. Acestea vor fi asociate brandului KFC.

„În anii următori, ne vom hotărî cum vom dezvolta şi Taco Bell şi Pizza Hut. În SUA există drive-thru-uri şi pentru aceste branduri“, precizează Călin Ionescu.

Managerul companiei se aşteaptă la o creştere de circa 12% a veniturilor în acest an ca urmare a expansiunii actuale şi a celei recente.

„Sperăm să fie un an cu mai puţină incertitudine, ne-am propus o creştere a cifrei de afaceri cu 12% peste nivelul din 2023. Sunt localuri inaugurate în urmă cu unu-doi ani, care trebuie să ajungă să performeze aşa cum au fost ele gândite“, spune el.

Sphera Franchise Group a încheiat anul trecut cu vânzări cumulate - pe toate cele trei pieţele şi sub toate brandurile - de 1,47 miliarde lei, în creştere cu 11% faţă de 2023. De asemenea, grupul a avut un profit net de 80 milioane lei, după un avans de 80%.

Afacerile companiei au crescut şi datorită inflaţiei, care însă a scăzut puterea de cumpărare a clienţilor. Călin Ionescu spune că oamenii au căutat tot mai multe oferte.

„După efervescenţa din 2022, când consumul a crescut puternic după ridicarea restricţiilor, anul trecut, din cauza anunţării unor măsuri economice, a existat o reţinere a clienţilor, cumva o încetinire a ritmului de creştere a consumului“, spune el.

Inflaţia se află pe un trend de scădere, astfel că în februarie a fost de 7,2%, în timp ce în martie aceasta a coborât la 6,7%. Deşi trendul este unul descrescător, România are cea mai mare inflaţie din Uniunea Europeană, un nivel dublu faţă de media europeană.

Călin Ionescu este de părere că dacă acest trend descrescător al inflaţiei va continua, astfel că ar putea exista o stabilizare a preţurilor.

„Anul acesta inflaţia nu va fi o provocare, asta dacă nu se întâmplă ceva deosebit. Nu cred însă că vom putea discuta despre o deflaţie“, mai spune Călin Ionescu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.