Vânzările de paste făinoase sunt estimate la 518 mil. lei pentru 2023, avans de peste 30% faţă de 2020

Autor: Florentina Niţu Postat la 12 noiembrie 2023 188 afişări

Vânzările de paste sunt estimate la 518 de milioane de lei în 2023, în creştere cu peste 30% faţă de 2020, conform datelor oferite de compania de analiză şi cercetare de piaţă Euromonitor International la solicitarea ZF.

Vânzările de paste făinoase sunt estimate la 518 mil. lei pentru 2023, avans de peste 30% faţă de 2020

Vânzările de paste sunt estimate la 518 de milioane de lei în 2023, în creştere cu peste 30% faţă de 2020, conform datelor oferite de compania de analiză şi cercetare de piaţă Euromonitor International la solicitarea ZF. Avansul se datorează preţurilor mai mari ale pastelor, cauzate de costurile mai mari pentru materii prime şi utilităţi, ci nu dintr-o creştere în volum, potrivit producătorilor din această piaţă.

„Creşterea vânzărilor de paste este bazată pe creşterea preţurilor acestora, în cea mai mare măsură, din cauză că în ultimii doi ani preţul grâului a variat şi anul trecut ajunsese la acel maxim istoric (2 lei/kg - n. red.) şi toate preţurile s-au dus în sus. Apoi, pe lângă făină, care în urmă cu un an ne-a crescut cu peste 80%, s-au multiplicat costurile cu energia, gazul şi carburanţii“, a spus Liviu Semenescu, director general al Pangram, companie ce deţine brandul de paste Monte Banato.

Pangram este controlat majoritar de grupul italian Colussi şi actualul primar din Reşiţa Ioan Popa, având afaceri de 66 mil. lei în 2022, în creştere cu 28% faţă de anul anterior. Liviu Semenescu a menţionat că evoluţia pozitivă a vânzărilor din piaţa pastelor postpandemie nu vine din creşterea de volume, care au variat cu plus/minus o cifră faţă de anul 2020, căci, în principiu, pe tot lanţul alimentar, consumul a scăzut.

„Există o uşoară creştere a consumului, dar nu extraordinară, ci creşterea vânzărilor este dată de preţul pastelor, care a crescut cu peste 40%“, a afirmat Laurenţiu Baciu, fondatorul Pastificio Ambra, un atelier din zona Timpuri Noi, din Bucureşti, care produce paste din ingrediente 100% naturale sub brandul Duba cu Paste. În ceea ce priveşte creşterea preţului produsului finit, aceasta s-a datorat dublării preţului făinii, care este cea mai importantă materie primă, în comparaţie cu octombrie 2021.

În 2022, vânzările de paste au ajuns la 501,2 mil. lei, având o creştere de 22% faţă de anul precedent, conform datelor oferite de Euromonitor International. Preţul specialităţilor de panificaţie, unde sunt incluse şi pastele, a crescut, de altfel cu 25% de la finalul anului 2021 până la finalul anului trecut, iar în prezent faţă de decembrie 2022 este un uşor avans de 3%, potrivit datelor INS.

Consumul de paste făinoase în România este de circa 2,5 kilograme pe cap de locuitor, în timp ce în Uniunea Europeană ajunge la 10 kilograme, iar în Italia, care este cel mai mare consumator de paste din lume, la 23 kilograme pe cap de locuitor în 2022, conform Eurostat.

Toate drumurile duc la Roma

Sau, măcar, la pastele italieneşti din magazinele mari din România, deoarece brandul Barilla domină piaţa pastelor, fiind cel mai bine vândut. Pe următoarele poziţii se află Băneasa, brand al companiei MP Băneasa Paste, Monte Banato al Pangram, Pambac al companiei cu acelaşi nume şi Panzani al Ebro Foods, potrivit datelor de la Euromonitor.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.