Victor Miron vrea să schimbe lumea cu pana, nu cu spada. Cum a iniţiat clujeanul campanii de lectură

Postat la 30 noiembrie 2018 26 afişări

În urmă cu patru ani, Victor Miron începea o acţiune pe care puţini tineri ar găsi-o oportună într-o lume în care calculatoarele, tabletele şi telefoanele şi-au câştigat deja supremaţia. Tânărul a lansat în 2014, la Cluj-Napoca, o serie de campanii de încurajare şi promovare a lecturii.

Victor Miron vrea să schimbe lumea cu pana, nu cu spada. Cum a iniţiat clujeanul campanii de lectură
Astăzi, în câteva oraşele din ţară i se urmează deja exemplul.
 
Victor Miron a descoperit plăcerea lecturii abia prin clasa a IX-a, când a dat peste câteva cărţi care îi ofereau răspunsuri la întrebări profunde şi care, în sfârşit, se dovedeau mult mai pline de substanţă decât toate sursele de informare cu care intrase până atunci în contact. Apoi a aflat despre statisticile care arată că jumătate dintre români citesc mai puţin de o carte pe an.
 
A fost momentul în care tânărul, care va împlini 33 de ani în iulie, a decis că trebuie să facă ceva pentru a-i ajuta şi pe alţi tineri de vârsta lui să descopere comorile de emoţii şi gânduri ascunse în cărţi.
 
“Campania «Cu cărţile pe faţă» a început în ianuarie 2014. Iniţial mi-am asumat-o pe un an, apoi pe 3, după care am extins termenul la 15 ani, ajungând la concluzia că este nevoie de timp pentru acest proiect care mă reprezintă. Citeam mult în liceu, am început în clasa a IX-a să iubesc cărţile, când am dat de cărţi cu substanţă, cu răspunsuri la întrebările pe care ţi le pui în adolescenţă, ce e cu tine, ce e cu viaţa, pe ce lume trăieşti. Iar în cărţi am descoperit şi modele pe care nu neapărat le-am găsit şi în viaţa reală, cum ar adolescentul miop al lui Eliade, prinţul Mîşkin din «Idiotul» de Dostoievski, Don Quijote al lui Cervantes, Micul Prinţ, personaje care pot părea mai idealiste, dar de la care chiar mi se părea că am ce învăţa”, a povestit tânărul.
 
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lectura,
campanie,
refuz,
cluj,
spada

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.