Vola.ro: Numărul de zboruri întârziate sau anulate a scăzut în iulie cu 77% faţă de iunie. Aeroportul Otopeni a avut 10% din zboruri întârziate şi 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa
Prima jumătate a sezonului turistic de vară a fost marcată în acest an de numeroase probleme în aeroporturi şi în operarea zborurilor, dar situaţia pare să se fi stabilizat uşor în iulie, arată o analiză realizată de Vola.ro.
După o perioadă de haos, greve şi schimbări, care au dus la anulări sau întârzieri ale multor zboruri în luna iunie, în iulie numărul de plecări afectate de întârzieri sau modificări s-a redus cu 77% în rândul vacanţelor cumpărate prin intermediul platformei. Practic, doar 7% dintre zborurile vândute de Vola.ro au fost anulate sau modificate în iulie, situaţia de pe aeroporturi fiind considerabil îmbunătăţită faţă de prima lună de vară, când 1 din 3 zboruri sufereau modificări sau anulari.
Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, din totalul de 2.323 de curse operate în cea de=a doua săptămână din iulie, 731 de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă au avut întârzieri mai mari de 30 de minute, reprezentând 31% dintre cursele existente. Cu toate acestea, comparativ cu prima săptămână a lunii iulie, numărul curselor cu întârzieri a fost cu 24% mai mic.
În iunie şi iulie, Aeroportul Internaţional Henri Coandă a avut doar 10% de zboruri întârziate din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa.
La polul opus se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate.
Traficul de pe Aeroportul Otopeni este foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa, la Bucureşti fiind operate circa 300-400 zboruri zilnic, circa 60% dintre curse fiind ale companiilor low-cost Ryanair şi WizzAir.
Confruntate cu o creştere puternică a cererii, multe aeroporturi şi companii aeriene fac eforturi să recruteze personal şi să optimizeze orarele de zbor, spun specialiştii. Cele mai multe situaţii neplăcute au apărut în această vară ca urmare a crizei forţei de muncă (atât personal la sol, cât şi echipaj de zbor), greve, lipsa aeronavelor, dar şi a cererii peste aşteptări.
Cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt şi Lisabona. Din acest motiv s-a şi observat o creştere cu 19% a numărului de job-uri promovate de aeroporturile europene.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro