Vola.ro: Numărul de zboruri întârziate sau anulate a scăzut în iulie cu 77% faţă de iunie. Aeroportul Otopeni a avut 10% din zboruri întârziate şi 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa
Prima jumătate a sezonului turistic de vară a fost marcată în acest an de numeroase probleme în aeroporturi şi în operarea zborurilor, dar situaţia pare să se fi stabilizat uşor în iulie, arată o analiză realizată de Vola.ro.
După o perioadă de haos, greve şi schimbări, care au dus la anulări sau întârzieri ale multor zboruri în luna iunie, în iulie numărul de plecări afectate de întârzieri sau modificări s-a redus cu 77% în rândul vacanţelor cumpărate prin intermediul platformei. Practic, doar 7% dintre zborurile vândute de Vola.ro au fost anulate sau modificate în iulie, situaţia de pe aeroporturi fiind considerabil îmbunătăţită faţă de prima lună de vară, când 1 din 3 zboruri sufereau modificări sau anulari.
Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, din totalul de 2.323 de curse operate în cea de=a doua săptămână din iulie, 731 de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă au avut întârzieri mai mari de 30 de minute, reprezentând 31% dintre cursele existente. Cu toate acestea, comparativ cu prima săptămână a lunii iulie, numărul curselor cu întârzieri a fost cu 24% mai mic.
În iunie şi iulie, Aeroportul Internaţional Henri Coandă a avut doar 10% de zboruri întârziate din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa.
La polul opus se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate.
Traficul de pe Aeroportul Otopeni este foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa, la Bucureşti fiind operate circa 300-400 zboruri zilnic, circa 60% dintre curse fiind ale companiilor low-cost Ryanair şi WizzAir.
Confruntate cu o creştere puternică a cererii, multe aeroporturi şi companii aeriene fac eforturi să recruteze personal şi să optimizeze orarele de zbor, spun specialiştii. Cele mai multe situaţii neplăcute au apărut în această vară ca urmare a crizei forţei de muncă (atât personal la sol, cât şi echipaj de zbor), greve, lipsa aeronavelor, dar şi a cererii peste aşteptări.
Cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt şi Lisabona. Din acest motiv s-a şi observat o creştere cu 19% a numărului de job-uri promovate de aeroporturile europene.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=21043263&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro