Volkswagen ar fi încercat să „demoleze“ un furnizor de componente bosniac
Grupul german VW, cel mai mare constructor auto din lume, ar fi dus o campanie de „demolare“ a unui furnizor de componente bosniac prin încercări de a-i îngheţa accesul acestuia la piaţă şi denigrarea companiei în presă, potrivit acuzaţiilor făcute într-un proces deschis în SUA, scrie Bloomberg.
Grupul german VW, cel mai mare constructor auto din lume, ar fi dus o campanie de „demolare“ a unui furnizor de componente bosniac prin încercări de a-i îngheţa accesul acestuia la piaţă şi denigrarea companiei în presă, potrivit acuzaţiilor făcute într-un proces deschis în SUA, scrie Bloomberg.
Astfel, Prevent Group susţine că a fost atacat de VW după o dispută din 2016 legată de comenzi anulate pentru scaune şi cutii de viteză care au obligat producătorul german să închidă temporar mai multe uzine şi să disponibilizeze personal.
Reclamantul acuză că oficiali de top ai VW au lansat o conspiraţie, cu numele de cod „Proiectul 1“, pentru a scoate Prevent Group din afaceri.
Scopul acţiunii a fost să trimită un „avertisment altor furnizori cu privire la ce se va întâmpla dacă nu se vor supune termenilor şi preţurilor anticoncurenţiale ale Volkswagen“.
Christian Minkley, un manager VW care a lucrat la proiect, a transmis presei conversaţii înregistrate cu indicaţii despre cum trebuie direcţionate contractele pentru scaune auto spre un alt furnizor, potrivit Prevent Group.
În august, Minkley a fost găsit mort în maşina sa. Autorităţilegermane încă investighează decesul.
VW a fost nevoit să oprească temporar producţia la şase fabrici în 2016, ceea ce a afectat aproape 28.000 de angajaţi, după ce două sucursale germane ale Prevent au oprit livrările de piese ca parte a disputei cu VW.
Prevent este condus de familia omului de afaceri Nijaz Hastor, care timp de decenii a extins activităţile grupului în industria auto.
După ce fiii lui Hastor au preluat operaţiunile, conglomeratul a adoptat un stil de afaceri mai agresiv, care a inclus o ofertă de preluare ostilă, în cele din urmă nereuşită, pentru producătorul german de scaune auto Grammer AG.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro