VW, scrisoare către Europa: Din China, cu dragoste!

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 03 septembrie 2024 34 afişări

Anul 2024 marchează pentru con­struc­torul auto VW, cel mai mare din lume, 40 de ani de investiţii în China. Cu această ocazie, compania a anun­ţat în primăvară că-şi accelerează realinierea cu strategia „În China, pentru China“, continuând în forţă adaptarea produselor sale la nevoile clienţilor chinezi. Compania vizează investiţii de 2,5 miliarde de euro pentru a-şi creşte vânzările în China, cea mai mare piaţă auto a lumii, şi a-şi spori capacitatea de a reacţiona mai rapid la competiţia locală.

VW, scrisoare către Europa: Din China, cu dragoste!

Anul 2024 marchează pentru con­struc­torul auto VW, cel mai mare din lume, 40 de ani de investiţii în China. Cu această ocazie, compania a anun­ţat în primăvară că-şi accelerează realinierea cu strategia „În China, pentru China“, continuând în forţă adaptarea produselor sale la nevoile clienţilor chinezi. Compania vizează investiţii de 2,5 miliarde de euro pentru a-şi creşte vânzările în China, cea mai mare piaţă auto a lumii, şi a-şi spori capacitatea de a reacţiona mai rapid la competiţia locală.

Planurile VW vizează extinderea unui hub de producţie şi inovaţie din oraşul chinez Hefei, cu focus pe maşinile electrice.

Pe de altă parte, 2024 a adus şi perspectiva ca VW să facă istorie în sens negativ cu închiderea în premie­ră de fabrici în Germania, patria sa.

VW analizează închideri de fa­brici fără precedent în Germania, creând premisele unei lupte crâncene cu sindicate puternice, în condiţiile în care cea mai puternică industrie a ţării luptă pentru viitorul său, scrie Bloomberg.

Potenţialele măsuri includ încer­cări de a pune punct pactului de trei decenii cu angajaţii pentru menţine­rea siguranţei locurilor de muncă. Prin­cipala ţintă a VW este brandul său de autoturisme VW subperfor­mant, ale cărei marje de profit sunt sub presiune din cauza unei tranziţii cu probleme către maşini electrice şi o încetinire a cheltuielilor consu­matorilor.

„Mediul economic a devenit şi mai dur, iar noi jucători pătrund în forţă în Europa“, a declarat CEO-ul companiei, Oliver Blume. „Germa­nia ca locaţie de business rămâne în ur­mă din punctul de vedere al com­peti­tivităţii“.

În 2020, chiar când anunţa un plan radical de restructurare pentru a schimba focusul către e-mobilitate şi maşini autonome, VW a fost forţat să-şi închidă temporar fabrici din în­treaga Europă din cauza coronaviru­su­lui. Compania urma să investească 60 miliarde de euro în maşini elec­trice, digitalizare şi maşini autonome.

Ca întreaga industrie auto, şi constructorul auto francez Renault a fost puternic afectat de pandemie, anunţând după 2020 un plan de restructurare pe trei ani, cu 4.600 de locuri de muncă eliminate doar în Franţa ca parte a unui efort global de reducere a costurilor cu 2 miliarde de euro.

După pandemie, constructorii auto europeni au fost luaţi pe nepregătite de tendinţa electrificării şi mai apoi de încetinirea cererii de maşini electrice. Acum, aceştia au în faţă o competiţie în creştere din partea constructorilor auto chinezi.

La începutul acestui an, atât Renault, cât şi Stellantis au avertizat în legătură cu necesitatea reducerii costurilor în pofida profiturilor în creştere, cu industria îndreptându-se către un „an turbulent“ de nesiguranţă economică şi politică şi marje mai mici pe fondul reorientării către maşinile electrice.

Cu vânzările de maşini în continuare cu aproape o cincime mai scăzute decât nivelurile de dinaintea pandemiei în Europa, constructori incluzând VW, Stellantis şi Renault operează peste 30 de fabrici la niveluri pe care analiştii le consideră neprofitabile, potrivit unor date furnizate de Just Auto, citate de Bloomberg.

În acest context, Renault investeşte la rândul său în continuare în China. În mai, constructorul francez anunţa o alianţă cu o companie chineză pentru dezvoltarea de maşini Twingo la preţuri de sub 20.000 de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
china,
vw,
europa,
scrisoare,
dragoste

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.