Wizz Air: Încercăm să facem faţă acestei veri, dar nu credem că va fi la fel de dificilă ca vara trecută. Există întârzieri şi anulări ale zborurilor, dar toate companiile aeriene au aceste probleme
Wizz Air se aşteaptă la o vară mai blândă din punctul de vedere al problemelor operaţionale din industria aviatică, însă anul nu a început tocmai bine pentru compania aeriană, care a renunţat la mai multe rute de pe aeroporturile locale, iar multe zboruri operate de compania ungară au avut întârzieri sau chiar anulări.
♦ În ultimele luni, Wizz Air a renunţat la mai multe rute de pe aeroporturile locale, iar multe dintre zborurile din ultima perioadă au avut întârzieri de peste 30 de minute.
Wizz Air se aşteaptă la o vară mai blândă din punctul de vedere al problemelor operaţionale din industria aviatică, însă anul nu a început tocmai bine pentru compania aeriană, care a renunţat la mai multe rute de pe aeroporturile locale, iar multe zboruri operate de compania ungară au avut întârzieri sau chiar anulări.
„Încercăm cât de mult posibil să facem faţă acestei veri, nu va fi la fel de dificilă precum ca vara trecută. Există anumite întârzieri sau anulări ale zborurilor care nu ţin neapărat de Wizz Air, toate companiile aeriene au aceste probleme, Wizz Air este prezentă peste tot în România“, spune Valeria Bragarenco, corporate communications manager Wizz Air, subliniind că operatorul ungar are cele mai multe zboruri de pe plan local, de aceea are şi cele mai multe întârzieri.
Căderea Blue Air din toamna anului trecut a creat o tensiune în piaţa aviatică, mai ales în rândul pasagerilor, însă golul lăsat în piaţă încă nu a fost acoperit.
Wizz Air a renunţat la mai multe rute în ultimele luni, precum ruta Craiova - Torino, zboruri care ar fi trebuit operate din 30 aprilie, Craiova - Billund, cât şi mai multe rute din Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Sibiu.
În ultima perioadă, Wizz Air a avut mai multe întârzieri ale zborurilor, însă reprezentanţii companiei spun că nu doar operatorul ungar se confruntă cu această situaţie, ci toate companiile aeriene, existând probleme care perturbează industria aviatică.
„O aeronavă are de la şase până la opt zboruri pe zi cu schimb de echipaj, în cazul unei companii low-cost. În momentul în care există o întârziere din anumite motive, cum ar fi cele meteorologice, dacă nu este posibil să decolăm din anumite motive, apare o întârziere de 15-20 de minute, care se răsfrânge asupra tuturor zborurilor. Încercăm să lucrăm cât mai rapid pentru a minimiza aceste întârzieri, dar nu este mereu posibil“, explică ea. Alte motive pot ţine de grevele controlorilor de trafic, care pot afecta multe zboruri din Europa. O aeronavă nu se poate muta de la sol fără acordul controlorilor de trafic. Încă de la începutul anului au fost organizate greve ale controlorilor de trafic în mai multe ţări europene, iar cu astfel de perspective, vara acestui an nu pare a fi mai blândă decât cea din 2022.
Valeria Bragarenco mai spune că pot exista şi probleme tehnice care pot duce la întârzieri, o aeronavă fiind nevoită să treacă printr-un şir de verificări tehnice dacă există anumite nereguli.
În data de 17 aprilie, cursa Bucureşti - Nurnberg operată de Wizz Air a avut o întârziere ca urmare a unei probleme tehnice. Compania a fost nevoită să înlocuiască aeronava cu una care avea o capacitate mai mică, astfel că 58 de pasageri au fost în situaţia în care nu au mai putut zbura din lipsa locurilor, însă nu este cunoscută modalitatea în care au fost aleşi cei care au putut zbura.
„În mod normal, se ocupă cu aceste chestiuni ground handling. În fiecare aeroport, avem un anumit număr de persoane care ne ajută să facem cât mai eficientă munca noastră acolo. Sunt unele situaţii în care schimbăm aeronava cu una care are o capacitate mai mică şi unele persoane nu au posibilitatea de a urca în aeronavă, cred că ground handling-ul poate explica mai bine această situaţie. Prima etapă în astfel de situaţii este că se discută cu pasagerii şi aceştia sunt întrebaţi dacă ar putea aştepta următoarea cursă“, spune Valeria Bragarenco, fără să menţioneze ce se întâmplă în situaţia în care nimeni nu este de acord cu acest lucru.
Companiile aeriene nu au personal propriu în aeroporturile pe care operează, iar în situaţii precum anularea sau întârzierea zborurilor, informaţiile vin direct de la angajaţii companiilor de handling din aeroporturi.
„În mod normal, companiile de handling sunt informate cu privire la orice schimbare, toate informaţiile pot fi citite şi la noi pe site“, mai spune ea.
Ea menţionează că 80% din zborurile din ultima perioadă nu au avut întârzieri de peste 15 minute, pragul peste care poate fi considerată o întârziere în cazul zborurilor.
Vineri, 28 aprilie, mare parte din zborurile Wizz Air operate de pe Aeroportul Otopeni aveau întârzieri de peste 15 minute.
Cu o vară a anului 2022 în care companiile aeriene, companiile de handling şi aeroporturile s-au confruntat cu o lipsă de personal şi o cerere crescută într-un timp foarte scurt odată cu ridicarea restricţiilor din Europa, nici sezonul din acest an nu pare a fi mai bun în contextul în care deja s-au conturat o serie de probleme. Anul 2023 a început cu greve ale controlorilor de trafic, fără de care aeronavele nu se pot mişca de la sol, dar şi cu întârzieri şi anulări ale zborurilor de câtre companiile aeriene.
Pasagerii se tem însă de cum vor decurge lucrurile în această vară, în contextul în care şi preţurile biletelor au crescut, chiar şi la low-cost. Mai mult, unii dintre aceştia se gândesc la alte tiprui de transport pentru vacanţa din această vară. Este şi cazul lui Bogdan, care a avut o experienţă neplăcută cu un zbor în vara anului trecut, iar pentru vacanţa din acest an se gândeşte să meargă în destinaţiile unde se poate ajunge cu maşina pentru a evita eventualele probleme cauzate de zboruri anulate sau întârziate.
„Atunci când optezi să zbori cu o companie low-cost de obicei o faci pentru a merge în vacanţă. În 2022, o astfel de companie a decis cu doar o saptamână înainte să schimbe ziua de zbor, iar schimbarea mi-a adus costuri suplimentare semnificative la cazare. Mai mult, atunci când aşteptţi în aeroport cu un copil mic, în cele mai multe cazuri anulează orice relaxare pentru care mergi cu familia în vacanţă, banii fiind practic aruncaţi în vânt din cauza stresului suplimentar“, spune Bogdan.
Compania a înregistrat în 2022 un număr de 8,5 milioane de pasageri din România, iar estimările din acest arată o creştere.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro