Xavier Martinet, Dacia: Acum clienţii sunt dispuşi să plătească 30.000 de euro sau peste pentru un model Dacia. Am venit cu mai multe dotări deoarece publicul este mai exigent
Xavier Martinet, directorul de marketing, vânzări şi operaţiuni responsabil de marca Dacia, explică faptul că noua Dacia Bigster este un model „de cucerire“, care are drept misiune de a atrage noi clienţi către brandul românesc, clienţi care migrează de la alte mărci sau dinspre second hand.
♦ Grupul Renault vrea să majoreze vânzările Dacia pe pieţe precum cea germană, unde clienţii preferă maşini mai mari, mai puternice şi mai bine echipate decât cei din sudul Europei. Bigster vine cu cel mai puternic sistem de propulsie montat pe un automobil Dacia, de 155 CP, dar şi cu cel mai mare preţ de pornire – circa 25.000 de euro, adică dublu decât preţul de pornire al primei generaţii de Duster în 2010.
Xavier Martinet, directorul de marketing, vânzări şi operaţiuni responsabil de marca Dacia, explică faptul că noua Dacia Bigster este un model „de cucerire“, care are drept misiune de a atrage noi clienţi către brandul românesc, clienţi care migrează de la alte mărci sau dinspre second hand.
„Noi cu Bigster mergem acum în premieră pe segmentul C al SUV-urilor în Europa, care are un volum de circa 3 milioane de unităţi. Ne aşteptăm ca 70% dintre clienţi să fie unii noi pentru marcă. Bigster este mai bine echipat ca alte modele Dacia, dar vorbim de un segment nou, unde clienţii nu sunt la fel de constrânşi când vine vorba de bugetul alocat. Mai mult, ne-am uitat la cerinţele pieţei din Germania, unde avem cel mai mare segment C SUV din Europa. Respectăm esenţialul şi venim cu un preţ de 20% sub concurenţă“, a spus Xavier Martinet.
Mai mult, directorul de marcă se aşteaptă ca Bigster să atragă atenţia şi companiilor, poate nu pentru flote mari, dar pentru flote mici care să asigure nevoia de mobilitate.
„Maşina nu trebuie să devină un lux, iar oamenii au nevoie de mobilitate. Spre comparaţie, în 2019 un SUV compact costa în medie 29.000 de euro. Acum costă 38.000 de euro în Europa, iar salariile în cei cinci ani nu au crescut cu 30%. Preţurile complete pentru Bigster vor fi publicate în ianuarie, când se vor deschide şi comenzile“, a spus Xavier Martinet.
Pe de altă parte, deşi este un segment mare, SUV-urile compacte au înregistrat un declin uşor în primele şapte luni din an.
„Piaţa europeană este una dificilă în acest moment, dar tot încasăm mai multe comenzi decât în 2023. Duster aduce clienţi în showroomuri şi ne aşteptăm la un 2024 bun per total. Acum patru ani câţi oameni erau dispuşi să plătească 30.000 de euro pentru un model Dacia? Acum se vând Dustere de 28.000 de euro spre exemplu. Mai mult, în intervalul martie-septembrie comenzile pentru Duster sunt cu 50% peste cele din intervalul similar din 2023“, a spus executivul.
Bigster va fi comercializat şi în Marea Britanie, cu volan pe dreapta, iar lansarea în UK va avea loc la câteva săptămâni după cea din Europa Continentală.
Când vine vorba de politică de preţuri, preţurile la Dacia au crescut în ultimii ani, odată cu inflaţia, scumpirea materiilor prime.
„Înainte eram cu 25% mai accesibili decât concurenţa. Acum suntem cu 10%, dar cu o dotare mai bună, însă este greu să mai creştem acum. Trebuie să vii cu echiparea corectă şi preţul corect. Spre exemplu, de aceea noi mizăm pe o greutate redusă, tocmai că ne permite să folosim motoare mai puţin puternice, mai eficiente şi care să economisească bani şi combustibil“, a conchis Xavier Martinet.
Victorii în Maroc
Echipa Dacia Sandriders a participat pentru prima oară la o competiţie oficială. Cele trei echipaje alcătuite din Nasser
Al-Attiyah/Edouard Boulanger, Cristina Gutiérrez/Pablo Moreno şi Sébastien Loeb/Fabian Lurquin s-au aliniat la startul Raliului Marocului, care s-a desfăşurat între 6 şi 11 octombrie. Acest eveniment emblematic al Campionatului Mondial FIA de Rally-Raid din 2024 a constituit un teren de antrenament pentru Raliul Dakar, care va avea loc în luna ianuarie a anului viitor în Arabia Saudită.
„Dacia Sandrider ajută la imagine şi promovează exact ideile care stau în spatele mărcii – raliul susţine ideea de cool, de robusteţe, de ecosmart. Utilizăm spre exemplu combustibili sintetici. Am câştigat acum în Maroc primele două poziţii şi urmează Dakar, dar acolo discutăm de o altfel de cursă, mult mai dificilă“, a explicat Xavier Martinet.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro