ZERO plastic în fabricile TenarisSilcotub
TenarisSilcotub
Motivaţie:
În ultimii ani, TenarisSilcotub a reuşit să atingă un grad de 87% reciclare a deşeurilor de hârtie, carton, lemn sau plastic generate din activitatea sa. Un sistem de proceduri bine pus la punct şi câteva investiţii cheie (de pildă, maşini de compactat) au permis angajaţilor să se adapteze rapid şi să se implice direct în recuperarea deşeurilor rezultate din producţie. Dorinţa a fost ca acelaşi lucru să fie adoptat şi în cazul deşeurilor generate în mod direct de către angajaţi. Un efort mic depus de angajaţi are un impact major asupra întregii companii.
Descrierea proiectului:
Prima etapă a proiectului, ce a debutat la inceputul anului 2019, a avut ca scop eliminarea paharelor de plastic. Printr-o campanie internă, reprezentanţii companiei spun că au reuşit să îi ajute pe angajaţi să conştientizeze că ceea ce fiecare consideră a fi „doar un simplu pahar”, la finalul unui singur an se transformă într-un volum enorm – 2,2 milioane de pahare. Au eliminat astfel paharele de plastic şi le-au inlocuit cu alte obiecte sustenabile, pentru asigurarea consumului zilnic de apă al angajaţilor companiei: pahare din ceramică personalizate, recipiente pentru consum apă de 500 ml etichetate individual cu nume şi prenume şi un sistem modern şi performant de dozatoare cu filtre de înaltă calitate în spaţiile de servire a mesei. Pasul doi a fost eliminarea PET-urilor. Debutul campaniei de descurajare a utilizării PET-urilor a fost „bradul de Crăciun”, din iarna lui 2019. Într-o construcţie specială, transparentă, în formă de brad, au invitat angajaţii să depună toate PET-urile, după folosire. Scopul a fost de a le da o idee de cât volum de deşeuri sunt generate într-o singură fabrică. Vizualizarea a 20.000 de PET-uri strânse într-un singur loc a funcţionat ca argument pentru decizia finală.
Efecte:
S-au eliminat 2,2 milioane de pahare de plastic şi 250.000 de PET-uri din consumul anual al echipei companiei. Fabricile Tenaris Silcotub au devenit astfel fabrici libere de PET şi, spun reprezentanţii companiei: „ne-am luat «la revedere» de la cele 250.000 de PET-uri anuale”. Rezoluţia noului an 2020 este Zero Plastic şi conştientizarea întregii echipe că aceste acţiuni aduc beneficii pe termen lung, putând astfel lăsa în urmă un mediu locuibil şi pentru generaţiile viitoare. Un alt câştig a fost transferul acestui comportament responsabil din fabrică, acasă. Feedback-ul echipei a arătat că majoritatea angajaţilor au adoptat aceeaşi politică „no PET” şi în familiile lor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro