ZF ECOSISTEMUL MARKETPLACE. Florin Neag dezvoltă din Constanţa Bewater, o afacere axată pe vânzarea instalaţiilor sanitare şi hidro, generatoarelor de ozon, sistemelor de panouri solare, dar şi purificatoarelor, cănilor şi altor recipiente filtrate
„Îmi doream să fac o schimbare de la zona de angajat, voiam să fac altceva. Lucram în departamentul de vânzări al unei companii axate pe distribuţia de apă. Mi-am dorit să fac ceva în stil propriu şi am considerat că aceasta este singura variantă“, a descris Florin Neag începuturile afacerii sale în cadrul celei mai recente ediţii a ZF Ecosistemul Marketplace.
♦ Fondat în 2011, businessul a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de aproximativ 230.000 de euro, iar la finalul acestui an urmează să atingă pragul de 300.000 de euro.
„Îmi doream să fac o schimbare de la zona de angajat, voiam să fac altceva. Lucram în departamentul de vânzări al unei companii axate pe distribuţia de apă. Mi-am dorit să fac ceva în stil propriu şi am considerat că aceasta este singura variantă“, a descris Florin Neag începuturile afacerii sale în cadrul celei mai recente ediţii a ZF Ecosistemul Marketplace.
A început cu un sistem de filtrare adus din Japonia, iar prima dată a vândut produse mai mult offline, urmând ca mai târziu să intre şi în online cu un magazin propriu. În 2014, a intrat cu afacerea sa şi pe platforma Marketplace a eMAG, numărându-se printre primii 300 de comercianţi înscrişi pe platformă.
Produsele unde s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în ultimul timp sunt cele ce ţin de sistemele fotovoltaice: „Mulţi oameni vor să fie independenţi din punct de vedere energetic, de aceea cred că vor creşte investiţiile în astfel de sisteme. Se fac economii, dar trebuie să avem răbdare pentru ca investiţia să se amortizeze - este o investiţie iniţială relativ mare - investiţiile într-un sistem de început pentru persoane fizice se pot plasa la 5.000 - 10.000 de euro, ulterior acest sistem poate fi redimensionat“.
Sfatul lui Florin Neag pentru cineva care vrea să înceapă un business în online? „Să îşi valideze produsul pe Marketplace, în paralel să îşi dezvolte o platformă proprie, să fie atent la marjele comerciale, să îşi fixeze obiective şi să îşi facă planuri în jurul acestora astfel încât să le atingă în fiecare an. Şi să se înconjoare de oameni şi de comunităţi de oameni care sunt din zonele lor de interes - comerţ online, antreprenoriat, administrativ.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro