ZF Ecosistemul Marketplace. Valentin Vlăduca, fondator, Expert Fitness: În mod normal creşteam cu 25% de la an la an, dar pandemia a adus creşteri de 50% în ceea ce priveşte vânzările. Bonul mediu a crescut cu 25% în 2021

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 02 noiembrie 2022 44 afişări

Compania românească Expert Fitness, care comercializează în mediul online produse şi echipamente de fitness, atât branduri proprii (FitTronic şi BodyFit), cât şi branduri ale altor jucători locali sau internaţionali, a înregistrat o creştere de circa 50% a vânzărilor pe fondul contextului pandemic şi al măsurilor impuse de autorităţi, dublu faţă de creşterile aduse de un an „normal“.

ZF Ecosistemul Marketplace. Valentin Vlăduca, fondator, Expert Fitness: În mod normal creşteam cu 25% de la an la an, dar pandemia a adus creşteri de 50% în ceea ce priveşte vânzările. Bonul mediu a crescut cu 25% în 2021

♦ În cadrul companiei româneşti lucrează în prezent o echipă de aproximativ 10 persoane.

Compania românească Expert Fitness, care comercializează în mediul online produse şi echipamente de fitness, atât branduri proprii (FitTronic şi BodyFit), cât şi branduri ale altor jucători locali sau internaţionali, a înregistrat o creştere de circa 50% a vânzărilor pe fondul contextului pandemic şi al măsurilor impuse de autorităţi, dublu faţă de creşterile aduse de un an „normal“.

„Creşterea vânzărilor a fost accelerată pe perioada pandemiei. Creşterile normale erau undeva la 20% - 25%, iar în pandemie au fost chiar de 50%. Pandemia a dus la creşterea vânzărilor produselor şi echipamentelor de fitness şi cred că acest trend se va păstra în continuare. Cred că produsele vedetă vor rămâne benzile de alergat şi bicicletele de fitness, dar am văzut că începe să crească interesul şi pentru gantere, greutăţi, echipament de forţă“, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Valentin Vlăduca, fondator al Expert Fitness.

Însă, volumul mare de vânzări a dus la terminarea stocurilor de produse şi echipamente, astfel că preţurile de achiziţie şi de transport au început să crească, ceea ce a avut impact şi asupra preţului final plătit de consumatori. Spre exemplu, în urma acestor evenimente valoarea bonului mediu a crescut de la 800 de lei la 1.000 de lei anul trecut, cu circa 25% comparativ cu anul 2020, a mai spus reprezentantul companiei româneşti.

„Preţurile au crescut iniţial cu circa 20%, ulterior, din cauza cererii mari în ceea ce priveşte transportul Asia – Europa (care a crescut cu circa 500%), preţurile au crescut din nou, iar în momentul acesta există o stagnare a preţurilor de transport, dar şi de achiziţie. Presupun că anul acesta creşterile nu vor mai fi la fel de mari ca procent. Dacă vor exista, vor fi mult mai mici. Acum depinde foarte mult şi de contextul pandemic pentru că în cazul în care va fi din nou o problemă, un blocaj la nivel internaţional, s-ar putea să vedem din nou astfel de creşteri.“

Astfel, pentru a putea face faţă cererii în creştere şi pentru a pregăti stocurile necesare, fondatorul companiei înfiinţate în urmă cu aproximativ 12 ani în urma unei investiţii de circa 10.000 de euro a crescut capacitatea de depozitare. 

„Am dezvoltat un depozit mult mai mare şi am dublat practic cantitatea de produse din depozit.“

Compania este prezentă doar în mediul online, având astfel un site propriu şi fiind prezentă şi pe platforma marketplace a eMAG, unde a început activitatea în urmă cu aproximativ cinci ani.

„Am vrut să creştem şi am ales să listăm produsele şi pe platforma eMAG. De când am început activitatea înregistrăm creştere an de an. Încercăm să aducem mereu produse noi, încercăm să mărim stocurile pentru a beneficia şi de preţuri şi de costuri mai mici“, a adăugat Valentin Vlăduca.

De asemenea, în cadrul companiei lucrează în prezent o echipă de aproximativ 10 oameni, iar fondatorul companiei are în plan şi extinderea echipei.

„Cred că motorul oricărei afaceri este echipa din spatele ei. Din păcate resursa umană este tot mai greu de găsit. Dorim să extindem echipa şi încercăm să găsim oameni pe care să îi creştem în interiorul companiei.“

Planurile reprezentanţilor companiei pentru anul în curs mai vizează extinderea businessului la nivel European. În prezent, compania românească colaborează cu jucători din Europa şi Asia.

„Mărim capacitatatea de stocare din România pentru că vrem să ne extindem în Europa. În prezent avem colaborări în Luxemburg, Muntenegru, Bulgaria şi Ungaria. Practic, în Luxemburg şi Bulgaria avem locaţie pentru depozit, iar în Ungaria încă purtăm discuţii.“

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.