ZF Live. Dragoş Anastasiu, Eurolines: Criza a venit pe fundamentul de lipsă de capitalizare cronică a companiilor antreprenoriale
Dragoş Anastasiu, fondatorul Eurolines, spune că multe companii antreprenoriale din România au intrat în criza provocată de pandemia de coronavirus cu un mare dezavantaj şi anume faptul că erau slab capitalizate.
♦ Un grup de antreprenori din România, printre care şi Dragoş Anastasiu, s-a reunit sub umbrela Rethink România, care îşi propune să contribuie la schimbarea României în următorii 30 de ani.
Dragoş Anastasiu, fondatorul Eurolines, spune că multe companii antreprenoriale din România au intrat în criza provocată de pandemia de coronavirus cu un mare dezavantaj şi anume faptul că erau slab capitalizate. Pandemia a afectat considerabil anumite sectoare din economie, mai ales operatorii din HoReCa, care au reuşit să facă cu greu faţă crizei având în vedere că puţini aveau resurse financiare în interiorul companiei.
„Suntem ţara firmelor sărace cu patroni bogaţi, dar aşa arată companiile noastre, apoi ne mirăm că nu suntem bancabili şi ne mai mirăm că atunci când vine o criză n-avem resurse în interiorul companiilor, eventual ne bazăm pe cele pe care le avem acasă. Unii au avut acasă, le-au epuizat şi pe alea, alţii mai au încă, sunt cei care au fost prevăzători şi ei vor supravieţui acestei crize, dar sunt mulţi care nu mai au resurse şi care vor trage obloanele“, explică Dragoş Anastasiu, fondatorul grupului Eurolines, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Pe fondul acestor lucruri, operatorii din HoReCa au fost puternic loviţi de efectele pandemiei şi ale restricţiilor impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii virusului. Cu o reducere semnificativă a veniturilor, sectorul nu a beneficiat de măsuri de sprijin destinate exclusiv HoReCa. Singura măsură de sprijin presupune că firmele pot primi 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020 faţă de 2019, dar nu mai mult de 800.000 de euro. Cu toate că a fost lansată în vara anului acesta, companiile încă aşteaptă să îşi primească banii.
„Orice restricţie impusă de stat trebuie să vină la pachet cu compensaţii financiare şi restricţiile trebuie să fie rezonabile“, adaugă Dragoş Anastasiu.
Antreprenorul este de părere că România ar fi putut să nu ajungă în această situaţie dacă măsurile nu ar fi fost relaxate atât de mult în vara acestui an, iar comunicarea autorităţilor privind vaccinare ar fi fost mai puternică pentru a convinge cât mai mulţi români să se vaccineze.
„Noi la Green Village în Delta Dunării nesiliţi de nimeni şi neobligaţi de nimeni, două luni când am deschis în aprilie şi mai, deşi nu eram obligaţi, am primit oameni numai cu test. Cine nu îşi făcea test înainte la laborator avea ocazia să îşi facă teste self-made la recepţie“.
De asemenea, Dragoş Anastasiu este de părere că România are o oportunitate foarte mare în această perioadă oferită de Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pe care ar trebui să o fructifice cât mai mult. El spune că PNRR ar putea fi folosit ca o oportunitate doar dacă autorităţile vor colabora cu mediul de afaceri.
„Problema cea mai mare pe care o vedem este cea a forţei de muncă pentru că degeaba absorbim bani prin PNNR dacă nu avem cu cine să facem treabă. Oamenii pleacă în continuare din România, pleacă mai mult decât se întorc. Pe de o parte, sistemul educaţional nu livrează ce ar trebui să livreze din punct de vedere ştiinţă şi atitudine şi asta este cea cea mai mare piedică, presupunând că problema pandemiei se va rezolva cândva în viitorul apropiat“.
Antreprenorul s-a implicat în ultimii ani în mai multe iniţiative ale antreprenorilor români care au vizat diverse teme precum educaţia, cum ar fi Superteach, un proiect iniţiat de antreprenori pentru a veni în sprijinul profesorilor şi al sistemului de educaţie preuniversitar.
Recent, Dragoş Anastasiu şi un grup de antreprenori din România s-au reunit sub umbrela unui think-tank numit Rethink România, care îşi propune să contribuie la schimbarea României în următorii 30 de ani.
Ceea ce îşi propune acest proiect este de a aduce la aceeaşi masă toţi stakeholderii societăţii româneşti şi de a identifica nevoile şi soluţiile pentru ca România să aibă un alt ritm de dezvoltare în următorii 30 de ani. Cele mai importante domenii pe care se vor focusa vor ţine de educaţie şi demografie, care sunt nevoile românilor pentru a nu mai pleca din ţară.
În 2019, omul de afaceri Dragoş Anastasiu a vândut lanţul de agenţii Travel Brands, parte din grupul Eurolinesc, un brand fondat la final de 2018, către DerTour. în 2017, Eurolines şi Flixbus au încheiat un parteneriat prin care autocarele grupului deţinut de Dragoş Anastasiu circulă pe liniile internaţionale sub brandul FlixBus. Omul de afaceri mai deţine în prezent resortul Green Village din Delta Dunării, complexul turistic Valea Verde, din Cund, judeţul Mureş, dar şi Enterprise Rent-A-Car, o firmă cu 600 de maşini cu rent pe termen lung şi scurt.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro