Cum să faci un business din igiena plantelor
Ideea familiei Grosu de a fabrica produse de curăţenie şi igienă îşi are rădăcinile undeva în 1998, când Filofteia şi Romeo au făcut primii paşi în acest tip de business, dedicat iniţial firmelor profesionale de curăţenie. Ani mai târziu, în 2011, au creat Herbaris, un brand prin care scot pe piaţă produse de îngrijire destinate persoanelor care preferă ingredientele naturale pentru igiena proprie şi a casei.
Herbaris este o afacere de familie fondată de Filofteia şi Romeo Grosu, o companie antreprenorială românească pornită din iubire pentru natură, pentru că plantele sunt ingredientele-cheie din reţetă. Unele dintre ele, demult uitate sau prea puţin valorificate, precum pelinul sau roiniţa. „Facem produse naturale după reţete proprii, organizate în game pentru igiena personală – săpunuri astringente, exfoliante, hidratante şi pentru ten acneic, cosmetice bio pentru femei şi pentru bărbaţi, balsam de buze, săpun de ras natural şi balsam după ras, unt de shea, şampoane şi balsam pentru păr. Pomada de corp este un produs-vedetă”, spune Filofteia Grosu, de profesie chimist, în prezent studentă în cadrul unui program de masterat în Produse farmaceutice şi cosmetice din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti. Soţul ei, Romeo, este economist şi se implică şi el în businessul Herbaris, în care au investit până acum aproximativ 100.000 de euro în decurs de zece ani. Dincolo de produse pentru igiena personală, Herbaris are şi un portofoliu de detergenţi pentru rufe, pentru baie, pentru bucătărie şi pardoseli, toate pe bază de pelin, roiniţă, pin, mentă, soc, scorţişoară, anason, cafea şi multe altele.
Preţurile sunt cuprinse între 25 de lei pentru un săpun natural şi 65 de lei pentru un şampon lichid. Un detergent de vase cu eucalipt costă 24 de lei, iar detergentul de rufe – 56 de lei. „Avem un public majoritar feminin, cu vârste cuprinse între 20 şi 55 de ani, persoane cu un stil de viaţă activ, informate. Avem însă şi un public format din bărbaţi, tocmai de aceea am creat o serie de produse special dedicate lor. Şi avem şi un public important format din familii”, mai spune Filofteia Grosu. Bio Manufactura Concept Natura, compania prin care este operat businessul Herbaris, a avut în 2020 afaceri de 239.000 de lei, un prag care a fost depăşit anul trecut, înregistrând astfel un nou record în evoluţia afacerii. Cât despre 2022... „este un an în care avem planuri din punctul de vedere al dezvoltării. Deja, de câţiva ani, dezvoltăm constant produsele Herbaris. Am diversificat foarte mult săpunurile, în timp am creat şi şampoane şi balsam de păr. Suntem orientaţi să ne dezvoltăm mai ales în zona de marketing şi comunicare. La nivel operaţional, dezvoltăm mereu atât produsele, cât şi modul de fabricaţie, când este necesar.”
Lipsa târgurilor şi a evenimentelor din ultimii doi ani se resimte în creşterea Herbaris şi tocmai de aceea pariul familiei Grosu a fost şi mai puternic pe mediul online. Astfel, unul dintre obiectivele setate pentru 2022 este consolidarea prezenţei în online şi dezvoltarea magazinului virtual. „Toate produsele sunt fabricate în România, producem la Vălenii de Munte. Avem o echipă stabilă şi inclusiv o linie de cercetare şi dezvoltare de produse. Înainte de pandemie, participam la multe târguri şi evenimente de profil, unde, pe lângă procesul de vânzare, aveam un contact direct cu clienţii, contact care acum ne lipseşte. Şi în mediul online suntem în contact cu clienţii, dar suntem nerăbdători să ne întoarcem şi la evenimentele live.”
Cum activitatea de la Herbaris nu poate fi făcută remote, pandemia nu a trecut neobservată în procesul de producţie, încetinind ritmul de dezvoltare în anumite momente. Totuşi, tot pandemia a şi deschis căi de dezvoltare, precum magazinul online, iar viitorul continuă să se scrie pentru Herbaris.
Preţurile sunt cuprinse între 25 de lei pentru un săpun natural şi 65 de lei pentru un şampon lichid. Un detergent de vase cu eucalipt costă 24 de lei, iar detergentul de rufe – 56 de lei.
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Corpore Vital – şcoală de formare în masaj şi kinetoterapie (Braşov)
Fondator: Radu Drăgan
Investiţie iniţială: 30.000 de euro
Cifră de afaceri lunară: 30.000 de lei (6.000 de euro)
Prezenţă: Braşov
Green Kitchen – restaurant (Târgu- Mureş)
Fondator: Iulian Suciu
Investiţie iniţială: 60.000 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 1,3 mil. lei (260.000 de euro)
Prezenţă: Târgu-Mureş
Maruan – atelier de vitralii (Bucureşti)
Fondatoare: Mariana Cişmaru
Investiţie iniţială: 1.000 de euro
Prezenţă: online
Nuts for Nuts – producţie de unturi vegetale (Arad)
Fondatori: Irina şi Florin Ancuţa
Investiţie iniţială: 6.000 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 330.000 de lei (66.000 de euro)
Prezenţă: naţională
Fuioru’ Fermecat – atelier de decoraţiuni (Mogoşoaia)
Fondatoare: Nicoleta Nicşan
Investiţie iniţială: câteva sute de euro
Cifră de afaceri în 2021: 7.000 de euro
Prezenţă: online
ZF, Banca Transilvania şi Vodafone au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro