Moda bio prinde viata-n magazine
Produsele organice au gasit teren fertil in Romania: sunt deja 20 de magazine de profil, fata de unul cu doi ani in urma. Ca valoare, piata creste cu 30%, cand cele mai multe domenii scad. Care sunt insa sansele reale ale nisei, in conditiile in care romanii considera produs biologic tot ceea ce este “de la tara”?
Ionut Teglas, directorul general al retailerului bio Leacul, crede ca a facut un pas firesc anul trecut, cand firma a deschis primul magazin specializat in vanzarea de produse biologice. Pe langa experienta de 15 ani in distributia de produse bio pe care o avea compania ce opereaza Leacul, Bio Solaris, "am beneficiat si de un context favorabil, pentru ca retailul cu acest tip de produse se afla la un stadiu incipient", declara Teglas. In urma cu doi ani exista un singur magazin de produse bio, la Timisoara.
Consumatorii romani sunt destul de putin familiarizati cu conceptul de produs biologic sau organic, adica produs ce contine doar ingrediente obtinute prin agricultura ecologica, fara a se utiliza substante chimice, pesticide sau organisme modificate genetic. Numarul de magazine cu produse bio ar urma sa creasca, conform operatorilor, dar una dintre piedici va fi in continuare concurenta cu produsele "de la tara", pe care romanii le percep a fi organice, in ciuda lipsei unei atestari de la un organism certificat. Potentialul pietei, inca nedezvoltata fata de cea vest-europeana, a fost sesizat insa de comerciantii care au inceput afaceri de profil fie in mediul online, fie prin magazine traditionale.
"Pe piata romaneasca nu exista o gama prea variata de produse care sa poata sustine o alimentatie bio, iar noi vrem sa promovam acest stil de viata sanatos prin crearea primului lant de magazine alimentare de profil", declara Alina Kish, partener in afacerea BioGood, pornita cu o investitie de 800.000 euro in doua magazine din Bucuresti. Alina Kish este sotia lui Eric Kish, fost manager in cadrul Rompetrol (familia Kish mai detine afacerea Smarteree, dar si dezvoltatorul de software MyStaff). Dezvoltatorii conceptului BioGood isi propun sa ajunga pana la inceputul anului 2011 la 10 magazine in orasele mari din tara.
In Romania, comertul cu produse biologice este evaluat de retailerii de profil la circa 10 milioane de euro, raportat la o piata ca Germania, unde se cifra la peste 1,3 miliarde euro in 2008. Nu numai valoarea produselor bio comercializate este diferita, dar si ponderea in vanzarile de bunuri alimentare: in timp ce in Romania segmentul bio reprezinta mai putin de 1% din comertul alimentar, in Germania detine o cota de piata de 22%. Una dintre explicatii tine de faptul ca in general consumatorii nu sunt informati cu privire la beneficiile acestor produse si nu sunt dispusi sa plateasca un pret mai mare decat pe un produs obisnuit.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro