Smithfield+Campofrio=?
Decizia grupului american Smithfield de a-si vinde filiala europeana catre producatorul spaniol Campofrio a generat, in mod firesc, intrebari privind viitorul afacerilor lor in Romania, dat fiind ca ambele companii au activitati la noi in tara.
Nici Ovidiu Wencz, directorul general al TABCO-Campofrio si nici Bogdan Mihail, directorul general al Smithfield Ferme, nu au dorit sa comenteze efectele pentru Romania ale fuziunii la nivel international intre filiala europeana a grupului american Smithfield si grupul spaniol Campofrio Alimentacion.
"Fuziunea presupune realizarea unor sinergii legate de materia prima, ceea ce va crea efecte benefice pentru ambele companii", s-a marginit sa declare reprezentantul Campofrio, adaugand ca dezvoltarea noii entitati va duce la “un usor deficit de atentie” din partea companiei mama pe anumite piete, dar intr-un final efectele benefice ale fuziunii se vor face simtite si pe piata romaneasca. "Intr-o astfel de situatie nu are cum sa mearga mai rau. Vom avea o pozitie foarte buna", a incheiat Wencz.
Anul trecut, Campofrio si-a anuntat intentia de a deschide la Buftea o fabrica de mezeluri si de produse semipreparate, in urma unei investitii de peste 20 de milioane de euro. Constructia fabricii a fost ulterior intarziata de procesul obtinerii avizelor necesare. Campofrio planuia sa deschida fabrica anul viitor, insa investitia ar putea fi blocata pana la definitivarea detaliilor tranzactiei cu Smithfield.
La inceputul saptamanii trecute, consiliile directoare ale celor doua companii au aprobat fuziunea prin absorbtie dintre Campofrio Alimentacion si filiala europeana a grupului american Smithfield, tranzactia urmand sa fie definitivata pana la sfarsitul lui 2008 si urmand sa majoreze de la 24% la 36% cota detinuta de Smithfield in actionariatul companiei spaniole. Campofrio Alimentacion este lider pe piata spaniola si unul dintre cei mai importanti jucatori de profil din lume, cu o cifra de afaceri la nivelul lui 2007 de aproximativ 970 de milioane de euro.
Groupe Smithfield Holdings, un joint-venture intre grupul american Smithfield Foods si fondul de investitii al Oaktree Capital Management, a raportat la sfarsitul anului trecut o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro. Fuziunea va duce la crearea celui mai mare procesator de carne din Europa si a unuia dintre cei mai mari din lume. La nivel international, noua entitate va fi prezenta pe pietele din Spania, Franta, Belgia, Portugalia, Olanda, Romania, Rusia, Germania, Italia si Marea Britanie.
In Romania, Smithfield a intrat pe piata in 2004, prin achizitionarea majoritatii activelor fostului Comtim Timisoara, preluand ulterior Agrotorvis. De asemenea, detine pachete importante de actiuni la Agroalim Distribution si Frigofer Tulcea. Compania a traversat o perioada dificila in cursul anului trecut, din cauza izbucnirii a trei focare de pesta porcina la cateva ferme. Rapoartele financiare ale companiei arata pierderi de aproximativ 11,5 milioane de euro in al doilea semestru al anului trecut, cauzate de cheltuieli legate de izbucnirea focarelor de pesta. Conform datelor furnizate de Bogdan Mihail, directorul general al Smithfield Ferme, compania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro.
Campofrio are o cota de piata declarata de 7%, avand drept concurenti pe piata interna companiile autohtone Cris-Tim, Aldis Calarasi, Angst si Caroli Foods si producatorul german Reinart. "Noua entitate va avea o pozitie foarte buna pe piata pentru ca va creste semnificativ eficienta proceselor", explica Ovidiu Wencz, directorul general al Campofrio Romania, un lucru cat se poate de evident, dar refuzand sa dea mai multe detalii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro