Care sunt printre puţinele produse româneşti ce reuşesc să se lupte cu giganţii externi care au cucerit România; ba chiar mai mult decât atât, au plecat şi peste hotare să cucerească alte ţări

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 09 mai 2023 780 afişări

Într-o epocă în care comerţul modern a ajuns aproape la fiecare parter de bloc sau chiar în sate aflate la zeci de kilometri depărtare de oraşe, în care porţile sunt deschise pentru toate brandurile capabile să producă atât cât consumatorul cere, bătălia pentru un loc la raft este tot mai mare.

Categoria dulciurilor este una în care concurenţa brandurilor româneşti şi a celor străine se vede de la ambalaje până la aşezarea la raft, iar în contextul în care rafturile magazinelor locale s-au umplut de branduri străine, producătorii români şi-au făcut curaj să cucerească lumea. Este şi cazul ROM şi Măgura, care au ajuns deja în peste 30 de ţări.

Şoseaua Viilor din Bucureşti este o stradă care poate nu spune multe la prima vedere, dar este locul unde este aşezat unul dintre cele mai importante centre de producţie de dulciuri din România. Aici este fabrica de ciocolată a Kandia Dulce, cel mai mare producător din domeniu. Dacă treci prin zonă nici nu trebuie să cauţi cu atenţie locul pentru că un miros dulce te atrage până la poarta fabricii. Unitatea de producţie a Kandia Dulce produce branduri cu istorie precum Rom, Măgura, Kandia,  Făgăraş, Sugus, Papi sau Primola.

Toate ocupă poziţii de piaţă importante în sectoarele în care activează, iar unele au luat deja calea exportului de mai mulţi ani. „Măgura este liderul indiscutabil al pieţei de prăjituri ambalate din România şi este prezentă de ani buni în pieţele mari de diaspora din Europa: Spania, Italia, Marea Britanie, SUA, Canada etc. În 2022 am lansat două arome de prăjituri Măgura şi pe piaţa din Polonia. În prezent exportăm în peste 30 de pieţe”, a spus Dragoş Militaru, managerul care conduce din 2019 Kandia Dulce.

Măgura este un brand cu o istorie de 45 de ani, iar Dragoş Militaru subliniază faptul că brandul Măgura este unic pe toate pieţele pe care activează în contextul în care alţi producători locali de dulciuri au ales alte nume pentru produsele pe care le exportă peste hotare. În portofoliul Măgura se află cinci produse permanente de miniprăjituri, dar Kandia Dulce mai are şi două sortimente de rulade Măgura, trei sortimente de miniprăjituri ROM şi din aprilie anul acesta şi trei sortimente de miniprăjituri Papi.


194 mil. lei, cifra de afaceri înregistrată de Kandia Dulce în 2022, în creştere cu 22% faţă de anul precedent


„Pentru prăjiturile Măgura şi ROM avem disponibile şi formate de multipack de 6 sau 8 bucăţi. În total, portofoliul de prăjituri are peste 14 sortimente diferite în diverse ambalări.” În plus, Kandia Dulce a intrat recent pe pieţe mari de export cu prăjituri astfel că producătorul a demarat investiţii în dezvoltarea liniei de producţie.

„Deţinem singura linie de producţie de mini-prăjituri complet automatizată din România şi vom investi în extinderea capabilităţilor şi a capacităţii de producţie cu 12%.” Noua investiţie depăşeşte 1,5 milioane de euro, iar finalizarea acesteia este estimată pentru anul viitor. Conform ultimelor date, în medie, compania produce între 35 şi 40 de tone de produse pe zi, pe patru-cinci linii de fabricaţie. Dragoş Militaru spunea recent că unele produse, care au rulaj foarte mare, precum prăjitura Măgura, sunt fabricate în trei schimburi.

„În total, anual, punem pe piaţă aproximativ 9.000 de tone de produse dulci, sub toate brandurile, din toate categoriile. Din această cantitate, anul acesta, gama de prăjituri va ajunge la 2.800 de tone, Măgura reprezentând 90%. Tabletele de ciocolată cumulează circa 2.000 de tone, batoanele de ciocolată reprezintă şi ele 2.000 de tone, iar restul sunt diverse categorii de produse”, preciza Dragoş Militaru, care conduce compania din funcţia de managing director. Anual, compania vinde 48 de milioane de batoane ROM şi peste 60 de milioane de prăjituri Măgura, conform ultimelor date.

Măgura şi ROM sunt motoarele producătorului de ciocolată, dar şi principalele branduri la export. ROM este şi el un brand cu vechime, având aproape 60 de ani. În plus, brandul ROM se găseşte în ţările cu comunităţi mari de români în ambalaj cu tricolor, iar în alte ţări cu alte ambalaje, dar cu acelaşi nume românesc.


Echipa Kandia Dulce a rămas unită în faţa provocărilor de tot felul şi a stat foarte aproape de consumatorii români, care preferă din ce în ce mai mult mărcile şi produsele autohtone cum ar fi ROM, Măgura, Făgăraş, Primola, Sugus, Papi etc.


Extinderea brandurilor „made in Bucureşti” la export vine în contextul în care puterea companiilor locale a crescut în ultimii ani, iar piaţa românească a fost invadată de branduri străine. În topul celor mai mari importatori de ciocolată şi batoane de ciocolată, produse în interiorul UE, cu peste 27.000 de tone, România s-a situat pe locul 6, iar în ceea ce priveşte importul de ciocolată şi de batoane de ciocolată produse în afara UE, s-a situat pe locul 3, conform celor mai recente date ale Eurostat. De asemenea, România se află în primii cinci importatori de ciocolată albă din afara spaţiului UE. În businessul Kandia Dulce, exporturile reprezintă aproximativ 6%, principala piaţă de export fiind Marea Britanie.

Kandia Dulce are în spate o familie puternică de antreprenori şi anume familia Meinl din Austria, care deţine atât un business în domeniul financiar, al cafelei, în domeniul ciocolatei şi inclusiv producătorul Heidi Chocolat, care are o unitate de producţie în Pantelimon. Kandia Dulce este cea mai mare afacere din România deţinută de familia Meinl, având în 2022 o cifră de afaceri de 194 de milioane de lei, în creştere cu 22% faţă de anul precedent.  „Anul 2022 a fost un an dificil, cu multe provocări şi instabilitate, marcat de inflaţie accelerată pentru toate materiile prime, combustibil şi energie. Echipa Kandia Dulce a rămas unită în faţa provocărilor de tot felul şi am stat foarte aproape de consumatorii români, care preferă din ce în ce mai mult mărcile şi produsele autohtone cum ar fi ROM, Măgura, Făgăraş, Primola, Sugus, Papi etc.”, a adăugat Dragoş Militaru, care aminteşte că cele mai importante proiecte ale companiei au constat în dezvoltarea soluţiilor de automatizare şi diversificarea portofoliului de produse. Echipa Kandia Dulce are aproape 400 de oameni. Cât despre 2023, managerul crede că va un an mai bun decât 2022. „Brandurile noastre ROM şi Măgura sunt printre cele mai îndrăgite de români şi câştigă cotă de piaţă în faţa produselor importate. Investim din ce în ce mai mult în dezvoltarea şi promovarea portofoliului nostru de produse şi ne aşteptăm la o piaţă bună în 2023 şi o cifră de afaceri de peste 240 milioane de lei”, a adăugat el.   

„Măgura este liderul indiscutabil al pieţei de prăjituri ambalate din România şi este prezentă de ani buni în pieţele mari de diaspora din Europa: Spania, Italia, Marea Britanie, SUA, Canada etc. În 2022 am lansat două arome de prăjituri Măgura şi pe piaţa din Polonia. În prezent exportăm în peste 30 de pieţe.”

Dragoş Militaru, Kandia Dulce

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.