„Antreprenorii sunt la bază oameni optimişti care se aşteaptă ca lucrurile să meargă bine, chiar şi atunci când poate se pregătesc pentru surprize mai puţin plăcute”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 24 august 2024 35 afişări

...spune Oana Pascu, fondatoarea Complice.ro, firmă care s-a dezvoltat în sfera cadourilor de tip experienţe, precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar şi experienţe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare, cum ar fi masaje sau terapia prin plutire, dar şi travel, cu cazări în locuri inedite şi exclusiviste.

Antreprenoarea povesteşte că încă din timpul facultăţii, înainte de a se angaja, şi-a dorit ca, la un moment dat, necunoscut şi nestabilit, să construiască, după cum spune chiar ea, „ceva al meu”. Iar după 11 ani de carieră corporatistă a mizat pe antreprenoriat, construind firma care a dezvoltat un portofoliu de cadouri de tip experienţă. Zborul într-un simulator Boeing este una dintre experienţele preferate de clienţii Complice, urmată de zborul cu parapanta, treasure hunt, terapia prin plutire şi experienţele de tip VR. În cei peste 8 ani de când activează pe piaţa, Complice.ro a livrat mai mult de 4.000 de experienţe inedite pentru clienţi pe segmentele B2B şi B2C, dintr-un portofoliu care include peste 300 de experienţe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din Bucureşti, dar şi din restul ţării şi chiar de peste hotare.

„Pachetele Flexibox conţin zeci de variante de cadouri experienţiale din diverse categorii - adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc. - într-un buget predefinit, destinatarul alegându-şi singur experienţa preferată”,  adaugă Oana Pascu.

La nivelul anului 2023, valoarea medie a pachetelor de experienţe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie pentru premii şi cadouri individuale cu diverse ocazii, inclusiv Crăciun, se situează în jurul valorii de 2.000 de euro, iar cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking si industrii creative, spune antreprenoarea. „Anul trecut, cursurile de gătit au atras un număr semnificativ mai mare de bărbaţi (63%), în timp ce la terapiile de relaxare prin plutire am constatat cu surprindere că, totuşi, din 4 clienţi unul este bărbat. De asemenea, remarcăm interesul crescut al femeilor pentru experienţe ce implică adrenalina - precum parapanta (46% femei), mişcarea – cum ar fi escalada (60%), dar şi experienţele gourmet, unde majoritatea beneficiarilor sunt femei, chiar şi la degustările de vinuri la crame (60%).”

1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Acum 20 de ani terminasem facultatea de doi ani şi lucram deja de patru ani în una din cele mai apreciate companii la acea vreme (Connex), având o poziţie de people manager. Îmi doream să învăţ cât mai multe, motiv pentru care am trecut prin multe departamente şi poziţii de-a lungul timpului, şi consider că aceea a fost adevărata şcoală pentru mine.

Dacă m-ar fi întrebat cineva, aş fi spus că îmi doresc să cresc, subînţelegându-se că în cadrul acelei companii. De altfel, asta am şi făcut până la momentul în care am pornit pe drumul antreprenorialului.

În timpul facultăţii, înainte de a mă angaja, mi-am dorit ca, la un moment dat, necunoscut şi nestabilit, să construiesc ceva al meu, chiar gândindu-mă ce interesant ar fi şi ce mult mi-ar plăcea să ajut oamenii să îi surprindă pe cei dragi şi să le dăruiască momente de care să îşi amintească peste ani.

11 ani mai târziu am simţit că acel moment a sosit şi, deşi aş fi putut să îmi continui cariera în mediul corporate, având posibilitatea să fac asta chiar în alte ţări, am decis să fac cea mai radicală schimbare din viaţa mea profesionala şi să creez complice.ro. Astăzi, după opt ani de complicitate, îmi doresc tot să învăţ şi să cresc.

2. Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?

Evoluţia mea în mediul corporate a fost aliniată cu gândurile pe care le aveam acum 20 de ani. Am reuşit să câştig experienţă în multe arii (customer experience, analitics, marketing, sales, channels etc) şi să avansez ierarhic.

Realitatea de astăzi este, însă, aliniată cu gândurile de acum 22-24 de ani, pe care le-am păstrat într-un sertar al dorinţelor mele de-a lungul întregului parcurs în corporaţie. Îmi doream să câştig mai multă experienţă, ceea ce m-a pregătit pentru momentul în care am simţit că este contextul potrivit. Evoluţia şi gradul de penetrare al internetului, alături de creşterea nivelului de trai au fost factorii hotărâtori în ceea ce priveşte contextul extern, iar experienţa acumulată ca angajat a fost esenţială pentru a mă pregăti intern pentru această nouă etapă profesională, ca antreprenor.

3. În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / compania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?

Antreprenorii sunt la bază oameni optimişti, care se aşteaptă ca lucrurile să meargă bine, chiar şi atunci când poate se pregatesc pentru surprize mai puţin plăcute.

Mi-aş dori să fiu atât de vizionară încât să ştiu cum se va schimba lumea în următorii 20 de ani, însă am o doză suficientă de autocunoaştere pentru a realiza că nu am atins acel nivel. Ceea ce cred, însă, este că tehnologia ne va permite ca, în ansamblu, să atingem un nivel de trai din ce în ce mai bun şi sper să avem inteligenţa, ca rasă, să ne bucurăm de viaţă şi să evoluăm într-o direcţie constructivă.

Pe de o parte, digitalizarea va cunoaşte o evoluţie nemaiîntâlnită, iar interacţiunile umane proababil se vor reduce, ceea ce ne va face sa apreciem din ce în ce mai mult experienţele alături de cei dragi. Iar un standard de viaţă ridicat totdeauna a însemnat o apreciere mai mare pentru experienţe, în detrimentul obiectelor, care sunt apreciate cu precădere în perioadele cu un nivel scăzut de trai.

În acelaşi fel, dezvoltarea mediului de business va presupune focus crescut pe loializare şi pe crearea de emoţii pentru toţi cei care interacţionează cu brandurile (angajaţi, clienţi sau parteneri). Or, dacă vorbim despre emoţii, vorbim despre experienţele pe care le trăim şi care ne generează acele emoţii.

Deci cred că domeniul în care activăm noi se va dezvolta, iar noi vom fi complice la o parte din viaţa mai bună pe care ne-o vom construi în următorii ani.  


BUSINESS Magazin a lansat de curând anuarul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2024. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele mediului de afaceri cum au fost cei 20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii. Oana Pascu, fondator al Complice.ro, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
STRATEGIE,
Oana Pascu,
Complice.ro,
experiente,

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.