Artă cu lumină
Anii pandemici au adus, dincolo de provocări şi teamă, noi obiceiuri, tendinţe şi schimbări pozitive. Este şi situaţia Made in Transylvania, un business care într-o perioadă gri şi-a propus să aducă puţină lumină în locul în care ne-am petrecut cel mai mult timp în ultimii doi ani – casele noastre.
Pot spune că pe noi, ca şi business, pandemia ne-a ajutat, în sensul că în urma contextului pandemic comenzile online pur şi simplu au explodat. Astfel, comenzile au crescut cu minimum 30% în ultimii doi ani de activitate, faţă de perioada anterioară”, a spus în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace, Ina Grecu, fondator al Made in Transylvania, care produce şi comercializează sub brandul Startonight colecţii de obiecte decorative luminoase – tablouri şi tapet – create de diferiţi artişti şi fotografi pe piaţa din România.
În ceea ce priveşte stilul adoptat de consumatori în cei doi ani „speciali”, Ina Grecu a menţionat că ei au căutat, în principal, colecţii exclusive de tablouri şi tapet din zona abstractă, minimalistă. Reprezentanta Made in Transylvania consideră că oamenii au avut nevoie de cât mai mult spaţiu în casele lor însă, în acelaşi timp au căutat să aducă un plus de culoare. „Foarte mulţi clienţi au comandat tablouri din categoria abstract, alb – negru, în ultimii doi ani. De asemenea, au fost căutate şi tablourile cu imagini din natură sau chiar peisaje viu colorate, dar ponderea cea mai mare a fost în zona abstractă, stilul minimalist.”
Compania românească Made in Transylvania a fost înfiinţată în 2007, iar în prezent deţine un atelier de producţie în judeţul Braşov, unde sunt realizate obiectele decorative care devin luminoase în întuneric, fără să implice un consum de energie.
„Sunt obiecte decorative mai speciale, în sensul că luminează noaptea pentru că se încarcă cu energie naturală sau artificială, iar când este întuneric luminează – acest efect este obţinut prin aplicarea pe tablou sau pe tapet a unei soluţii speciale. Produsele sunt realizate integral în România, pe canvas sau plexiglas. Era un concept inovator acum 15 ani, atunci când am început businessul acesta. În momentul de faţă produsele sunt destul de cunoscute atât pe piaţa naţională, cât mai ales pe cea internaţională. Creăm tot felul de noi articole care sunt prietenoase cu mediul şi mult mai luminoase în timp”, a mai spus Ina Grecu. Ea a adăugat că în prezent, cele mai multe comenzi înregistrate de companie vin din Statele Unite ale Americii, Japonia, Australia, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, dar şi din alte ţări.
De asemenea, planurile reprezentanţilor companiei vizează atât dezvoltarea la nivel local – prin listarea mai multor tablouri pe site-urile tip marketplace din România – şi creşterea portofoliului de produse dar şi de clienţi, cât şi extinderea pe noi pieţe europene, până la finalul anului în curs. „Anul acesta intenţionăm să listăm mai multe articole şi obiecte luminoase pe platformele marketplace locale şi să încercăm să ajungem şi în ţări din Europa, unde nu am ajuns până acum.”
În ceea ce priveşte cifra de afaceri, compania românească Made in Transylvania vizează afaceri de un milion de euro până la finalul anului 2022, în creştere uşoară faţă de anul precedent când compania s-a apropiat de acest prag. „În 2022 sigur o să depăşim un milion de euro cifră de afaceri, mai ales dacă piaţa imobiliară şi piaţa de construcţii continuă să se dezvolte. Nu colaborăm direct cu arhitecţi, constructori, dezvoltatori imobiliari sau designeri, însă vedem în comenzile înregistrate că există interes din partea acestora şi comandă de la noi tot felul de obiecte decorative luminoase”, a mai spus fondatoarea Made in Transylvania. În prezent, în atelierul de producţie al companiei lucrează circa 15 angajaţi care onorează aproximativ 1.000 de comenzi lunar. „În fiecare an căutăm oameni noi şi facem recrutări. De obicei în sezonul de vară se măreşte echipa pentru că atunci încep pregătirile pentru sezonul de toamnă - iarnă, când cresc comenzile. Mereu din vară începe să crească numărul de comenzi şi trebuie să crească şi echipa.”
De asemenea, obiectele decorative comercializate sub brandul Startonight pot fi găsite atât în mediul offline, cât şi în mediul online – atât pe site-ul propriu al companiei, cât şi pe diferite platforme tip marketplace, precum cea a eMAG.
„Pe eMAG Marketplace am listat primele articole în 2016. Am listat prima dată câteva sute de articole, iar în prezent avem aproximativ 7.000 de articole listate pe eMAG Marketplace. În prezent, pe eMAG Marketplace comanda medie este de aproximativ 300 de lei, cu o medie de 150 de comenzi pe lună. În ceea ce priveşte ecosistemul Amazon, acolo am intrat în 2012, iar cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe marketplace-urile Amazon”, a mai spus Ina Grecu. Ea a menţionat că în contextul actual, influenţat atât de pandemie – chiar dacă restricţiile, cel puţin pe anumite pieţe, au început să fie ridicate – cât şi de conflictul armat început de Rusia în Ucraina, o provocare ar putea veni din zona de transport. „Pentru că trimitem comenzi în toată lumea doar o criză a transportului ne-ar putea da peste cap şi ne-ar împiedica să nu putem onora comenzile”, a explicat fondatoarea companiei Made in Transylvania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro