Bogdan Grigoriu, regional operations director, Pepco South Europe: Este nevoie de timp şi dedicare pentru rezultate de top

Postat la 08 martie 2025 85 afişări

În fitness este nevoie de consecvenţă, iar rezultatele sunt direct proporţionale cu volumul de efort depus. La fel este şi în afaceri, este de părere Bogdan Grigoriu, în a cărui responsabilitate intră operaţiunile Pepco din regiunea care reuneşte România, Bulgaria, Grecia, Croaţia, Serbia, Slovenia Şi Bosnia şi Herţegovina.

 

Munca în echipă, planificarea, preocuparea continuă pentru dezvoltare, adaptabilitatea la condiţii de stres sunt repere dobândite în sfera sportului care au aplicabilitate perfectă şi în universul afacerilor, punctează Bogdan Grigoriu. Mentalitatea sa, povesteşte el, s-a format nu doar în business, ci şi în sport, unde a învăţat că succesul nu se bazează doar pe talent, ci şi pe disciplină, strategie şi dorinţa constantă de a excela. Fie că este pe teren sau în biroul central, spune el, nu se mulţumeşte doar să participe, ci luptă să conducă. Din funcţia actuală, pe care o deţine de aproape doi ani, este responsabil de operaţiunile Pepco în zona South Europe, care include şapte pieţe - România, Bulgaria, Grecia, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Bosnia şi Herţegovina.

Compania operează acum 475 de magazine la nivel naţional, România devenind astfel a doua cea mai mare piaţă a sa, după Polonia. Pepco România a raportat în 2023 venituri de 2,5 miliarde de lei, în creştere faţă de 2,3 miliarde de lei din 2022. De asemenea, profitul net aproape s-a dublat în acelaşi interval, ajungând la 330 de milioane de lei, comparativ cu 158 de milioane de lei în 2022. În acelaşi timp, echipa Pepco s-a extins, crescând de la 3.340 la 3.573 de angajaţi.

Ce hobby ai şi cât timp îi dedici? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Sportul pentru mine este un mod de a trăi. Ca majoritatea băieţilor de la începutul anilor ‘90, mi-am petrecut copilăria în spatele blocului, în cazul meu jucând fotbal pe terenul şcolii generale nr. 11 din Iaşi. Pasiunea pentru fotbal a început în momentul în care am avut acces la televizor, la vârsta de 3-4 ani, ca mai târziu să mă împingă spre clubul de fotbal FC Juventus. Sunt un fan al acestui club de fotbal din Italia şi urmăresc toate meciurile şi ştirile despre această echipă. Cafeaua de dimineaţă este savurată alături de ştirile din business şi de cele despre Juventus. Deşi nu am reuşit să creez o carieră din fotbal, plăcerea de a face sport şi necesitatea de a mă testa continuu m-au împins, la vârsta de 16 ani, spre sala de forţă. Structura şi mai ales competitivitatea adusă de body building au fost inspiraţionale. Mersul la sală este şi în ziua de astăzi un mod de viaţă pentru mine. Am ajuns să cunosc în detaliu exerciţii, antrenamente specifice, nutriţie, aparate şi tot ceea ce presupune fitnessul. 

Ce corespondenţe există între acest hobby/ sport şi afaceri?

Pe terenul şcolii Otilia Cazimir, am pus bazele a ceea ce mai târziu am ajuns să numesc skilluri de leadership: lucrul în echipă, strategie, adaptabilitate şi rezilienţă. La acel moment, făcând ceea ce îmi place, am ajuns să fiu foarte competitiv într-o activitate la care eram destul de bun. Pe de altă parte, sala de fitness m-a învăţat valoarea consecvenţei în activităţi şi faptul că trebuie să îţi împingi zi de zi limitele pentru a obţine mai mult. Această tendinţă, de a ieşi din zona de confort, a construit o rezilienţă fantastică, ce mă ajută în fiecare zi. Consider că foarte multe persoane care trăiesc această pasiune pentru fitness înţeleg cât de important este să nu te mulţumeşti niciodată şi să îţi doreşti mereu să te îmbunătăţeşti. Trebuie să mai punctez că planificarea unei săptămâni nu este un task chiar facil. Începând cu timpul pe care îl pun deoparte pentru familie, este o provocare să strecor timp pe lângă responsabilităţile pe care le am de îndeplinit în cadrul Pepco pentru a urmări zilnic ce se întâmplă cu Juventus. Acestea fiind spuse, recunosc ca nu prea ratez meciurile lor, deşi trebuie să planific această activitate.

Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?

Cu siguranţă. Reamintesc aici munca în echipă, planificarea, dorinţa continuă spre dezvoltare, adaptabilitatea la condiţii de stres. Pasiunea pentru sport m-a împins spre continuarea studiilor de business, pe care le-am absolvit la universitatea Petre Andrei din Iaşi, apoi la o universitate din Danemarca. Absolvirea programului de management sportiv la University College of Northern Denmark a fost o experienţă transformatoare pentru mine. Această a doua diplomă de licenţă mi-a schimbat percepţia despre business şi despre modul de învăţare. Materiile studiate, modul de dezbatere al cazurilor, dezvoltarea unui critical thinking (gândire critică – n.red.) şi descoperirea diferenţelor dintre culturi sunt atribute care m-au ajutat să devin managerul care sunt astăzi. 

Ce beneficii are hobby-ul pentru tine?

Cel mai bun prieten mi-a spus la un moment dat un lucru care a rezonat foarte mult cu mine: în fiecare zi trebuie să faci ceva pentru minte, ceva pentru corp şi ceva pentru suflet. Sportul şi, mai nou, motociclismul satisfac în mine acel „ceva” pe care îl dăruiesc zilnic corpului. De ce este important? Simplu: corpul este alături de tine zilnic şi te poate susţine în tot ceea ce întreprinzi. Cât despre minte, o antrenez zilnic în business, iar pentru suflet am familia. 

Există reguli aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

Fără îndoială că acestea există şi pot fi aplicate deopotrivă atât în afaceri, cât şi în hobby. Eu le văd mai mult ca pe nişte îndemnuri care să păstreze vii disciplina şi determinarea, necesare în ambele medii: Fii corect faţă de efortul care trebuie depus! Fii consecvent! Fii mai bun azi decât ai fost ieri! Nu te mulţumi cu ce ai! Caută mereu informaţii noi şi învaţă zilnic! Rezilienţa te ajută să creşti!  

Care sunt regulile obligatorii în sport/ hobby şi afaceri?

În fitness este nevoie de consecvenţă, obţii rezultate pe baza cantităţii de efort depus, iar în momentul în care ai scăzut efortul încep să scadă sau chiar să dispară şi rezultatele. La fel este şi în afaceri. Este nevoie de timp şi dedicare pentru rezultate de top, nu îţi permiţi momente în care să laşi controlul să scape printre degete. Odată ce ai ţintit şi atins rezultate de top trebuie să păstrezi constant motoarele turate pentru a te menţine la acel nivel, nicidecum să te relaxezi. Cea mai mare greşeală este să ai impresia că nimic nu te mai poate destabiliza.  

Ce tip de sport / hobby nu ai practica niciodată? De ce?

Descopăr cu mare bucurie universul motociclismului. Îmi plac liniştea şi libertatea pe care le trăiesc când mă aflu pe motocicletă. Însă nu sunt un fan al sporturilor extreme. Deşi recunosc că aceste sporturi sunt spectaculoase, personal nu mă simt confortabil în postura de a pierde controlul.  

CARTE DE VIZITĂ

1. În 2007, Bogdan Grigoriu a păşit pentru prima dată în lumea retailului ca sales assistant, un nivel de bază, când aranja marfa pe rafturi, asista clienţii şi avea prilejul să înveţe detaliile afacerii.

2. Pe parcursul anilor, a acceptat noi provocări, avansând treptat de la store manager la area manager şi, ulterior, la regional manager, poziţie în care a coordonat 100 de magazine şi o echipă de şase area managers. Rolul său s-a extins dincolo de operaţiuni – a contribuit la dezvoltarea strategiilor, a format echipe şi a generat succes în business.

3. De aproape doi ani ocupă funcţia de director regional de operaţiuni la Pepco, conducând operaţiuni de retail în regiunea de sud-est a Europei, care reuneşte şapte pieţe.

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori