Cele mai inovatoare companii din România: Stihl a introdus programul Rabla pentru motounelte
Existau nenumărate situaţii în care în service-urile distribuitorilor Stihl erau aduse la reparat utilaje în stare foarte proastă. În multe cazuri, mecanicii refuzau preluarea lor pentru că nu mai aveau cum să le repare; multe dintre unelte erau contrafăcute. Ca urmare, Stihl a decis să pună în aplicare un program de tip Rabla, prin care să ofere o soluţie concretă celor care ajungeau la service cu unelte ce nu mai puteau fi folosite, indiferent care erau cauzele care duseseră la această situaţie – utilaje uzate moral sau contrafăcute.
Elementul de noutate:
Niciun alt concurent nu a mai derulat un program similar. Mai mult, programul Rabla pentru motounelte a fost demarat în 2010, pe vremea când programul Rabla se desfăşura cu susţinerea fondurilor guvernamentale în industria auto. Rabla pentru motounelte a fost susţinut exclusiv de Stihl şi partenerii săi.
Efectele inovaţiei:
Anul trecut s-au scos din uz nu mai puţin de 10.000 de astfel de motounelte, iar de la începutul programului au fost casate 25.000 de utilaje. Anul acesta programul a funcţionat până în iunie şi s-au înlocuit aproape 2.000 de utilaje vechi, cu echipamente noi, de ultimă generaţie, care sunt cu 40% mai puţin poluante decât cele clasice şi consumă cu până la 20% mai puţin.
Piaţa a fost salubrizată şi ecologizată (fiind mai puţine echipamente poluante), beneficiarii au avut acces mai uşor la tehnologii noi, compania a beneficiat de un aport in zona de business.
Descriere:
Decizia de punere în aplicare a acestui proiect a luat contur în 2009.
„Sunt foarte mulţi utilizatori care cumpără unelte contrafăcute. Unele nici măcar nu pornesc, altele se defectează imediat. Pe lângă faptul că produc un deserviciu uriaş brandului nostru, folosirea unui astfel de utilaj le poate pune viaţa în pericol.“ Cei care ajung în service-urile Stihl cu unelte uzate sau contrafăcute se pot înscrie în programul Rabla dezvoltat de companie, primind o reducere în momentul în care cumpără un nou utilaj.
Programul a avut de la început o desfăşurare anuală în două etape. Ulterior, perioadele active au fost prelungite, astfel că au ajuns să se desfăşoare aproape pe toată durata anului, schimbând-se categoriile de produse sau modelele de uneltele Stihl care intră în program. Utilizatorul se prezintă la un dealer Stihl cu motounealta veche, pentru care primeşte un discount în condiţiile în care este interesat de schimbarea acesteia cu una nouă, care se află în program la acel moment.
Discountul este de fapt o subvenţie a companiei care variază între 195 şi 750 de lei. Echipamentele care au intrat până acum în program au fost motroferăstraiele, motocoasele şi spălătoarele cu presiune. Programul s-a derulat în toată reţeaua Stihl, care a ajuns la peste 300 de magazine, operate de peste 200 de dealeri.
Gama Stihl în România cuprinde peste 100 de motounelte grupate pe categorii, precum motoferăstraie, motocoase, suflante şi pulverizatoare, utilaje pentru garduri vii, utilaje de curăţat, maşini de debitat. Acestora li se adaugă piesele de schimb şi accesoriile (lanţuri, şine, uleiuri etc.). În portofoliul Stihl se află şi marca Viking, cu produse destinate îngrijirii grădinii – de la maşini de tuns iarba şi tractoraşe până la motocultoare şi tocătoare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro