Cine este tânãra ce a creat probabil unul dintre cele mai cunoscute locuri şi branduri din Bucureşti. Aceasta face milioane de euro cu aceastã afacere
Velocità este probabil unul dintre cele mai cunoscute locuri şi branduri din Bucureşti, loc de întâlnire şi răsfăţ, popas răcoritor în timpul plimbărilor la pas pe Calea Victoriei. Istoria acestei gelaterii a început, paradoxal, în pandemie, când afacerile din HoReCa au avut mult de suferit şi supravieţuirea a depins în mare parte de capacitatea de adaptare a antreprenorilor. Dar, de fapt, ideea acestui loc a încolţit în mintea Adnanei Popa, CEO şi cofondatoare, cu aproape un an înainte şi unde în altă parte decât în Italia.
Ideea Velocità a încolţit în mintea mea în momentul în care am identificat nevoia de a consuma un produs gelato de calitate, la nivelul celor mai bune gelaterii din Italia. De fiecare dată când mergeam cu copiii în vacanţă în Italia, aveam obiceiul de a merge la gelaterie poate şi de trei ori pe zi. M-am întrebat de ce nu avem acest obicei când suntem în Bucureşti. A durat aproximativ 10 luni de la momentul ideii până când am găsit partenerii de business şi locaţia pentru flagship store”, povesteşte Adnana Popa. Ea era deja activă în zona antreprenorială de câţiva ani, într-un domeniu complet diferit însă. După o carieră în sectorul bancar, trecuse apoi în zona de consultanţă, înfiinţând Sago Finance, prin care a lucrat alături de alţi antreprenori, oferindu-le suport pe partea de strategie financiară. În 2019-2020 a început însă povestea Velocità.
În prezent, brandul are opt locaţii în Bucureşti, Braşov şi Timişoara, cea mai mare fiind cea de pe Calea Victoriei, care generează vânzări anuale de peste 1 milion de euro. Trei dintre gelateriile din Capitală sunt deschise de parteneri în franciză, strategie de scalare care va fi menţinută şi în viitor, pe lângă deschiderile proprii.
Alegerea numelui are o poveste. Velocità în italiană înseamnă viteză, iar magazinele reţelei sunt amplasate în medii urbane foarte aglomerate, unde oamenii sunt adesea în grabă, tot timpul pe fugă, de multe ori foarte preocupaţi sau chiar stresaţi. „La Velocità, de fapt, te opreşti ca să primeşti un boost de energie şi bucurie, astfel încât să poţi continua ziua mult mai bine. Velocità este precum o oază, în mijlocul agitaţiei. Această filozofie reflectă conceptul nostru de a aduce bucurie cu o îngheţată sau/şi cafea. Îmi place să spun că avem un business de fericire”, povesteşte Adnana Popa. Despre investiţia iniţială spune că a fost semnificativă, având în vedere amenajarea şi restaurarea spaţiului din Calea Victoriei şi construirea primului laborator. Pe partea de cheltuieli neprevăzute, s-au confruntat cu o provocare mare, intrând în perioada de lockdown chiar cu puţin timp înainte ca totul să fie finalizat pentru marea deschidere. Astfel, până la finalul anului 2020, investiţia depăşise deja 500.000 euro.
„Anul acesta vom reuşi să ajungem la o cifră de afaceri de 3,4 milioane euro la nivel de companie şi de aproape 4 milioane euro la nivel de grup“, spune Adnana Popa. Paradoxal, canicula din vara 2024 nu a fost de bun augur, căci temperaturile prea ridicate nu au convins oamenii să iasă din casă după-amiaza, la plimbări prin centru, cum făceau în alţi ani. „Businessul nostru se concentrează seara şi în weekend. Anul acesta am avut mai puţine ore de vânzare decât în alţi ani pentru că oamenii au ieşit la promenadă mai târziu, după 9-10 seara, nu la 7 ca în trecut.”
Chiar şi aşa, Calea Victoriei devine adeseori sufocantă în weekend, mai ales când au loc şi evenimente conexe, iar numărul bucureştenilor care se plimbă prin centrul oraşului creşte exponenţial. Soluţia ar fi dezvoltarea unor alţi poli de interes în zona centrală, iar Velocità a decis să facă un nou pariu, cu Piaţa Rosetti. „Noi am dat o şansă unei alte zone. Îţi trebuie puţin curaj, nefiind o zonă de destinaţie urbană. Cred că la dezvoltarea bulevardului Magheru aş începe cu zona Universitate-Rosetti, pentru a crea o nouă destinaţie în oraş”.
La momentul în care a decis să investească într-o gelaterie, în 2019, spune antreprenoarea, piaţa din Bucureşti încă emergentă în ceea ce priveşte acest domeniu, „iar noi am venit cu o viziune inovatoare şi cu misiunea de a aduce cea mai bună calitate, în locaţii care să aibă puterea să devină noi destinaţii pentru comunitate”.
Surpriza neplăcută a fost cu siguranţă pandemia şi provocările aduse de ea, pe care fondatorii Velocita nu şi le imaginaseră cu un an înainte. „A trebuit să ne reinventăm rapid pentru a ne adapta la noile condiţii, să ne concentrăm pe siguranţa tuturor şi să ne asigurăm că putem oferi clienţilor noştri o experienţă plăcută în ciuda restricţiilor.” Bucureştenii au îmbrăţişat însă cu bucurie ideea de a sta la poveşti la o îngheţată pe Calea Victoriei şi micul răsfăţ culinar a devenit treptat un business tot mai popular în centrul oraşului, unde s-au deschis în ultimii ani câteva zeci de gelaterii.
„Noi am crezut foarte mult în Calea Victoriei. Aceasta este o zonă emblematică a Bucureştiului, cu multă istorie şi poveşti frumoase. Pe lângă misiunea noastră de a produce cea mai bună îngheţată, am avut şi misiunea să ne punem amprenta pe revigorarea Căii Victoriei, am dat încredere şi altor antreprenori că merită să investeşti în această zonă a Bucureştiului”. Deschiderea Velocità a fost cu siguranţă un catalizator pentru schimbarea acestei artere principale, care a ajuns să fie în doar câţiva ani cea mai frumoasă zonă de promenadă din Bucureşti, reînnodând o tradiţie interbelică. Bineînţeles, un cuvânt greu de spus l-a avut şi decizia autorităţilor de a transforma bulevardul în zonă pietonală în weekendurile de vară, stimulând apariţia a nenumărate terase, baruri şi restaurante.
În ceea ce priveşte succesul propriului business, Adnana Popa crede că el este alimentat în mare parte de grija pentru calitate, fie că este vorba de ingredientele folosite, de calitatea muncii sau de designul locaţiilor. „Suntem atenţi şi la cele mai mici detalii, ne place să inovăm, să învăţăm continuu şi cred că asta face experienţa Velocità unică. Odată cu deschiderea altor gelaterii, zona a devenit o destinaţie foarte puternică pentru produse de gelato şi cafea”. Până la urmă din dezvoltarea continuă a Căii Victoriei, au de câştigat toţi cei care au curaj să investească aici, dar şi clienţii, care pot să aleagă în funcţie de dispoziţie şi preferinţe.
Într-un spaţiu în care există deodată atât de multe oferte, un mod de a atrage şi de a menţine clienţii este inovaţia, curajul de a propune gusturi şi combinaţii noi de arome, pariuri care pot ieşi câştigătoare sau nu. De exemplu, în această primăvară, Velocità a avut în ofertă un sorbetto de trandafir, care s-a dovedit, conform antreprenoarei, o surpriză extrem de apreciată de clienţi iar în sezonul rece aceştia vor putea testa sortimente noi, precum dulce de leche şi un panettone cu 2 stele Michelin, vândut în colaborare cu Antica Corona Reale, produs gândit pentru sărbătorile de iarnă.
Top arome preferate de clienţi: ciocolată, fistic, vanilie, mango cu fructul pasiunii, fior di latte cu amarena.
Pentru Adnana Popa, în topul personal de gelato nu lipseşte ciocolata, fisticul şi arahidele cu stracciatella de ciocolată, în timp ce vânzările arată că în topul clienţilor se mai adaugă vanilia, mango cu fructul pasiunii, fior di latte cu amarena sau gianduja.
Pornit din centrul Capitalei, businessul Velocita s-a extins în ultimii ani nu doar la nivel local, ci şi în Timişoara şi Braşov, dar nu vrea să se oprească aici, un oraş la care se uită cu interes fiind Cluj-Napoca. „Scopul nostru este să aducem aceeaşi experienţă unică pe care o oferim clienţilor din Bucureşti, asigurându-ne că menţinem standardele ridicate de calitate şi inovaţie în fiecare nouă locaţie.”
De asemenea, compania vrea să continue extinderea în Capitală, ţintind tot zone emblematice, cum a fost cazul Căii Victoriei şi, mai recent, pariul făcut cu Piaţa Rosetti. „Ne dorim în continuare să contribuim la dezvoltarea frumoasă a Capitalei prin deschiderea de locaţii în zone emblematice, cu mare potenţial, aşa cum am făcut cu ultima noastră deschidere, Velocità Rosetti, localizată într-o zonă minunată din oraş, dar care, din păcate, în ultimii zeci de ani, şi-a pierdut din strălucire.” Adnana Popa speră că, la fel ca în cazul investiţiei din centru, şi gelateria de la Rosetti, alături de alte proiecte realizate în zonă de alţi antreprenori, vor revigora şi acest colţ vechi de Bucureşti, transformându-l într-o nouă destinaţie urbană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro