Cristian Cuzmin, Director Financiar, JYSK România şi Bulgaria
1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Transformarea digitală este un proces continuu în compania noastră. Uneltele digitale sunt extrem de importante pentru activitatea fiecărui departament.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
Digitalizarea a fost importantă şi înainte de pandemie, pentru că facilitează munca şi creşte productivitatea. în unele departamente însă, pandemia a accelerat adoptarea unor soluţii noi. Un exemplu este departamentul de HR, care în perioada pandemiei a organizat programele de training online. Acestea sunt programe importante pentru dezvoltarea colegilor noştri şi a companiei în general, pentru că pregătesc viitorii directori de magazin şi district manageri. Pentru ca toate aceste traininguri să se desfăşoare în condiţii bune, am schimbat programele digitale pe care le foloseam şi am ales soluţii mai potrivite pentru ce aveam noi nevoie. Tot în cadrul departamentului de HR am introdus şi interviul video, ca prim pas în recrutarea noilor colegi. De asemenea, colegii de la departamentul de Serviciu Clienţi au trecut pe laptopuri, pentru a avea mai multă mobilitate şi pentru a putea lucra de acasă.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
În retail toate deciziile se bazează în primul rând pe cifre, iar digitalizarea ne permite să avem cifre pentru orice activitate. Prin urmare, soluţiile digitale sunt ceva absolut necesar, de aceea JYSK investeşte foarte mult în găsirea celor mai bune soluţii pentru fiecare departament, de la magazine, până la colegii de la marketing, HR, contabilitate, serviciul clienţi sau salarizare. Pentru noi este foarte important ca fiecare tool digital pe care îl folosim să fie de top, de aceea alegem software-uri şi hardware-uri performante, de la furnizori care au dovedit că au rezultate.
Experienţă: Este director financiar pentru JYSK România şi Bulgaria de opt ani. Are o experienţă în retail de peste 18 ani, în companii internaţionale care activează în domeniul food, non-food şi segmentul DIY. A absolvit Academia de Studii Economice din Bucureşti.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: Coordonarea tuturor activităţilor care ţin de domeniul financiar ale JYSK în România şi Bulgaria.
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
În magazine, acum patru ani am început un proiect foarte important intitulat Mobility, care să le permită colegilor să acceseze aplicaţiile şi programele pe care le folosesc în magazin direct de pe smartphone. Digitalizarea în cadrul magazinelor îi ajută pe colegi să îşi realizeze sarcinile mai rapid şi reduce riscul de apariţie a erorilor. Astfel, echipa magazinului economiseşte timp, ceea ce înseamnă şi servicii mai bune pentru clienţi. Apoi, am schimbat platforma de intranet pe care o folosesc angajaţii JYSK din toate ţările cu una mai performantă. Un al treilea proiect important este „Chestionarul de satisfacţie a clienţilor”. În fiecare magazin JYSK există o tabletă pe care clienţii ne pot lăsa feedback. Aici lucrăm cu o companie externă specializată în măsurarea calităţii experienţei de cumpărături. Am implementat, de asemenea, un sistem digital de informare al clienţilor cu toate informaţiile impuse de lege sau considerate necesare de către companie. Astfel, în fiecare magazin avem un afişaj digital cu acestea.
5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?
Digitalizarea ne ajută în primul rând să îndeplinim misiunea pe care JYSK o are: oferirea de servicii competente clienţilor noştri, uşurarea muncii colegilor noştri şi creşterea productivităţii. De asemenea, ne ajută să avem informaţii corecte în timp real. Dorim acum să digitalizăm procesul de angajare, prin implementarea transmiterii şi semnării contractelor de muncă în format electronic. Acest lucru ar reduce timpul de angajare cu până la o săptămână, timp necesar transmiterii şi semnării contractelor în format fizic, dar ar reduce şi consumul de hârtie şi necesitatea de arhivare a formularelor respective pentru o perioadă îndelungată.
6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală ?
O provocare des întâlnită este adaptarea cadrului legislativ din România, pentru a permite folosirea cât mai multor formulare electronice, acceptarea de documente electronice în toate aspectele contabile, reducerea birocraţiei, digitalizarea tuturor organismelor de stat, astfel încât relaţia cu companiile să fie mai rapidă şi mai prietenoasă cu mediul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro