CSR 2021: #donationdays
Fashion Days
Motivaţie: Campania de CSR #donationdays, lansată de Fashion Days în preajma Black Friday 2020, este o iniţiativă ce încurajează donarea hainelor nepurtate sau de care nu mai avem nevoie către persoane şi familii aflate în nevoie din întreaga ţară. „Fiecare persoană deţine în garderobă cel puţin un obiect vestimentar în stare bună pe care nu îl mai poartă şi pe care ar putea să îl doneze. Până anul trecut, soluţiile pentru doritori în această direcţie erau reduse. Asociaţiile de profil deseori refuză primirea hainelor dacă nu sunt noi, prin urmare şansele de a dona se reduc considerabil. Mai mult decât atât, multe dintre acestea nu dezvăluie în mod transparent finalitatea donaţiilor, astfel că donatorii au un control redus privind informaţia despre potenţialii beneficiari”, susţin reprezentanţii companiei. Fashion Days şi-a dorit să încurajeze donaţiile înainte de achiziţia unor articole vestimentare noi, implementând un întreg proces logistic care să uşureze iniţiativa celor care doresc să doneze.
Descrierea proiectului: Din noiembrie 2020, împreună cu agenţia de publicitate Leo Burnett, Fashion Days a implementat întregul proces logistic de donaţii: de la amplasarea a nouă containere special amenajate, apoi colectarea, sortarea, igienizarea şi până la transportul donaţiilor către Banca de Bine, inclusiv suport financiar în trimiterea acestora către beneficiarii finali.
Procesul logistic include cinci paşi: colectare – hainele sunt colectate din cele nouă containere Fashion Days de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic, în funcţie de ritmul donaţiilor; depozitare – articolele sunt depozitate, iar la faţa locului trec printr-o primă sortare, cele în stare bună fiind separate de textilele deteriorate; reciclare – textilele deteriorate sunt trasportate în centre speciale de reciclare. Ele reprezintă în medie aproximativ 10% din totalul donaţiilor primite; igienizare –articolele în stare bună sunt sortate pe gen şi vârstă şi ajung la partenerul Drop&go pentru igienizare completă; donare – articolele igienizate ajung la Banca de Bine – principalul partener, fiind o organizaţie nonprofit ce are în grijă numeroase comunităţi şi familii nevoiaşe către care direcţionează săptămânal donaţii de articole vestimentare, încălţăminte, articole pentru casă şi jucării, şi de unde pleacă spre comunităţi în nevoie.
Containerele au fost iniţial amplasate în Bucureşti (cinci) şi câte unul în Cluj, Timişoara, Braşov şi Constanţa, însă pentru a facilita şi a încuraja oameni care să doneze din cât mai multe zone ale ţării, acestea au fost mutate la începutul anului în alte oraşe din ţară. De atunci, la interval de două-trei luni, containerele sunt mutate în alte oraşe din România şi în diverse benzinării OMV din Bucureşti. În acest demers s-au alăturat parteneri precum OMV, drop&go #1st laundry app, Mastercard şi câteva branduri din portofoliul Fashion Days care au contribuit pe de-o parte în procesul logistic, iar pe de altă parte au direcţionat donaţii către Banca de Bine în numele campaniei. Costurile lunare de gestionare a campaniei se ridică la aproximativ 40.000 de euro.
Rezultate: Până în prezent, campania a reuşit să cumuleze peste 91 de tone de articole donate, aproximativ 40 de tone au fost deja igienizate şi donate, iar aproximativ 25.000 persoane au primit donaţii în urma campaniei. Doar în prima săptămână de lansare, s-au donat zece tone de haine, număr record înregistrat pe întreaga durată a campaniei. În prezent, în medie pe săptămână, se donează aproximativ trei tone de articole.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro