CSR 2021: Nestlé for a Waste Free World
Nestlé România
Motivaţie: La nivel global, Nestlé îşi intensifică eforturile în utilizarea responsabilă a apei şi se angajează ca întreg portofoliul Nestlé Waters să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2025. Compania abordează problema deşeurilor de ambalaje în comunităţile în care operează peste tot în lume şi îşi bazează strategia de lucru pe trei piloni: dezvoltarea de noi ambalaje, modelarea unui viitor fără deşeuri şi campanii de conştientizare. Compania derulează o serie de acţiuni de transformare a ambalajelor sale în ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile şi de reducere a utilizării materialelor plastice noi cu o treime, până în 2025. De asemenea, cercetătorii de la Nestlé Institute of Packaging Sciences, primul institut de acest gen din industria alimentară, dezvoltă soluţii inovatoare pentru ambalajele celor peste 2.000 de branduri Nestlé la nivel global. Sub umbrela pilonului de sustenabilitate „Nestlé for a Waste Free World”, Nestlé a pornit, în noiembrie 2020, campania „POPAS 2020”, în cadrul căreia a lansat primul studiu de biodiversitate pentru Parcul Naţional Cozia, concentrându-se pe arealele ecologizate în 2019, când peste 500 de voluntari Nestlé, administraţia Parcului şi membri ai comunităţii locale au colectat peste 40 de tone de deşeuri trimise către reciclare sau valorificare, în cadrul aceluiaşi proiect având loc şi o acţiune de plantare a 30.000 de puieţi de salcâm.
Descrierea proiectului: Raportul de biodiversitate realizat de către o echipă de ingineri de mediu şi ecologi vine în completarea acţiunilor de ecologizare din anii trecuţi. Acesta conţine o prezentare a parcului, o secţiune dedicată ameninţării reprezentate de deşeuri, măsurile de conservare a Parcului Naţional Cozia, dar mai ales modul în care au fost prezervate habitatele din parc, în urma acţiunii de ecologizare desfăşurate anul trecut. Specialiştii propun şi o serie de măsuri de conservare, cum ar fi: instituirea unui sistem de evacuare a deşeurilor din parc şi realizarea de coşuri de gunoi antiurs, care să evite atragerea animalelor sălbatice şi dependenţa lor de resturi menajere. Administraţia Parcului Naţional Cozia a luat în considerare parteneriate cu autorităţile publice locale, proprietarii şi administratorii de terenuri. Fiind în plină perioadă de pandemie, campania „POPAS 2020” s-a desfăşurat cu ajutorul voluntarilor de la Administraţia Parcului Naţional Cozia, a voluntarilor locali şi a celor de la Manager de Mediu. Campania a avut trei componente, care s-au derulat pe parcursul lunilor martie - noiembrie. Prima a constat în observarea habitatelor din Parcul Naţional Cozia şi redactarea raportului de sustenabilitate şi a broşurii, a doua a presupus activitatea de plantare, iar a treia a inclus campania de comunicare şi conştientizare realizată pe canalele de comunicare Nestlé şi în alte medii online.
Rezultate: Puieţii, plantaţi pe o suprafaţă de 20 hectare, vor ajuta la extinderea arealului de hrănire pentru albine, favorizarea polenizării speciilor autohtone, precum şi remedierea vegetativă a solului în anumite zone din parc. Puieţii de salcâm au fost aleşi special atât pentru a răspunde necesităţilor solului din zonele vizate care au nevoie de remediere vegetativă, dar şi pentru sprijinirea activităţii melifere din zonă, apicultorii putându-şi dezvolta afacerile cu circa 80 de familii de albine care vor produce pentru comunitatea locală peste 35 de tone de miere până în 2050.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro