CSR 2024. BAT România: Alege Asumat un Oraş Curat - Vara asta, lasă doar amintiri la mare, nu deşeuri
Motivaţie:
La nivel global, grupul BAT are o strategie globală de sustenabilitate bine definită, cu obiective clare privind reducerea emisiilor de carbon, eliminarea plasticului, managementul deşeurilor şi gestionarea responsabilă a resurselor, ca direcţii cheie de activitate, cuprinse în strategia de business a companiei şi cu parametri de trasabilitate foarte clari. Subsumat acestora, BAT România derulează în fiecare an, cu ocazia zilei de 5 iunie – Ziua Internaţională a Mediului, campanii complexe care au ca obiectiv informarea şi conştientizarea de către publicul larg a acţiunilor individuale, care pot avea impact semnificativ asupra mediului. „Aceasta deoarece sustenabilitatea nu implică perfecţiune, ci perseverenţă şi un proces continuu de conştientizare a gesturilor pe care atât companiile, cât şi fiecare dintre noi, la nivel individual le putem asuma şi exersa ca mod de gândire şi comportament responsabil”, declară Ileana Dumitru, director afaceri externe al ariei Europa de Sud-Est, BAT.
Descrierea proiectului:
Campania „Alege Asumat un Oraş Curat” a fost lansată în 2019, pornind iniţial de la o iniţiativă de informare privind gestionarea responsabilă a deşeurilor, pentru a încuraja fumătorii să utilizeze scrumierele stradale special amenajate pentru depozitarea mucurilor de ţigară.
Azi, aceasta reprezintă o platformă complexă, în cadrul căreia BAT România derulează anual campanii naţionale de conştientizare pentru oraşele şi comunităţile României.
Campania din 2024 are drept element vacanţele şi volumul semnificativ de deşeuri generate în perioada concediilor de vară. Totodată, data de start a campaniei, ziua de 5 iunie (Ziua Internaţională a Mediului) coincide cu începutul noului sezon estival. De aceea, BAT România a derulat în cadrul platformei „Alege Asumat un Oraş Curat” o campanie care a îndemnat turiştii la ecoresponsabilitate şi la menţinerea curăţeniei apelor şi pe plaje, cu mesaje precum: „Vara asta, lasă doar amintiri la mare, nu deşeuri”, „Vara asta, lasă doar urme pe nisip, nu ambalaje” sau „Vara asta, lasă doar scoici pe plajă, nu deşeuri”.
Campania, un proiect propriu al BAT România, dezvoltat şi implementat la nivel local de companie, a fost lansată pe data de 5 iunie – Ziua Internaţională a Mediului – şi s-a derulat până în luna septembrie, cu o durată totală de 4 luni. Mesajele campaniei au fost promovate prin intermediul panourilor outdoor amplasate pe Autostrada Soarelui, dar şi în presă şi social media.
„Anul acesta, grupul BAT a fost recunoscut de Financial Times ca lider în domeniul combaterii schimbărilor climatice, pentru al patrulea an consecutiv. În acest context, campania BAT România din 2024 se subsumează obiectivelor de sustenabilitate ale companiei, prin promovarea unui comportament ecoresponsabil la nivel individual, în situaţii concrete de zi de zi şi care, prin multiplicare, contribuie la construirea unui viitor mai bun”, adaugă Ileana Dumitru.
Fiind o campanie de conştientizare derulată la nivel naţional, elementele centrale au fost reprezentate de componenta creativă şi de mixul de media utilizat.
Insightul principal a pornit de la datele publice disponibile, care arată că sute de mii de turişti îşi petrec anual vacanţele de vară pe litoralul românesc, iar în urma acestora rămâne şi o cantitate semnificativă de deşeuri, de câteva zeci de tone. Cel mai frecvent întâlnite tipuri de deşeuri monitorizate pe plajele României sunt cele din polimeri artificiali (peste 85%), urmate de cele din metal, sticlă/ceramică, cauciuc, hârtie/carton, textile şi lemn procesat. Totodată, pe litoralul românesc se regăsesc şi deşeuri plutitoare sau în mare, precum cele metalice, de plasă, textile, din lemn sau sticlă, conform unui studiu privind elaborarea raportului privind starea ecologică a ecosistemului marin Marea Neagră.
De aceea, elementele vizuale ale campaniei au ilustrat creativ suma micilor gesturi individuale care, în funcţie de comportamentul adoptat, pot avea un efect dăunător sau, dimpotrivă, benefic asupra plajelor şi apelor României, pe termen lung.
Pentru a obţine impact în contextul sezonului estival, campania s-a derulat prin intermediul panourilor publicitare outdoor amplasate pe Autostrada Soarelui, iar pentru reach naţional au fost utilizate mass-media şi platformele online.
Rezultate:
Prin intermediul mixului de canale utilizat, mesajele campaniei BAT România din 2024 au ajuns la o audienţă totală de peste 2 milioane de români - public larg, urban, în segmentele de vârstă + 18 ani.
„Sperăm ca efectele campaniei noastre să fie vizibile cât mai curând, în gesturile simple pe care fiecare dintre noi le poate transforma în atitudine constantă pentru protecţia mediului şi a comunităţilor. Nu în ultimul rând, acest tip de campanii au rol de standardizare a bunelor practici şi de multiplicare la scară largă, socială. Pentru viitorul comunităţilor şi al oraşelor României şi pentru o societate ecoresponsabilă, considerăm fundamentală implicarea actorilor corporate în proiecte precum cel implementat de BAT România. Acţiunile continue de comunicare şi conştientizare, precum şi investiţiile directe în campanii şi proiecte relevante pentru comunităţi şi mediu contribuie semnificativ la construirea unui viitor mai bun în România”, conchide Ileana Dumitru.
„Anul acesta, grupul BAT a fost recunoscut de Financial Times ca lider în domeniul combaterii schimbărilor climatice, pentru al 4-lea an consecutiv. În acest context, campania BAT România din 2024 se subsumează obiectivelor de sustenabilitate ale companiei, prin promovarea unui comportament eco-responsabil la nivel individual, în situaţii concrete de zi de zi şi care, prin multiplicare, contribuie la construirea unui viitor mai bun.”
Ileana Dumitru, director afaceri externe al Ariei Europa de Sud Est, BAT
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA