CSR 2024. Bringo: Cumpărături online cu reciclare

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 martie 2025 21 afişări

Motivaţie:

Este un proiect pe care echipa Bringo România l-a dezvoltat inspirată de clienţi - personal shopperii Bringo sunt în legătură directă cu utilizatorii şi au preluat feedbackul şi întrebările acestora privind disponibilitatea unui astfel de serviciu. Feedbackul a relevat o oportunitate de a dezvolta un proiect inovativ care sprijină nevoia de a reduce impactul asupra mediului şi se aliniază la acest proiect naţional amplu de reciclare, Hora Reciclării. 

 

Descrierea proiectului:

„Cumpărături online cu reciclare” este un serviciu lansat în această vară de Bringo alături de Carrefour, pentru colectarea ambalajelor cu garanţie SGR. Această nouă funcţie le permite utilizatorilor să returneze sticlele şi dozele pentru reciclare mult mai uşor: clienţii oferă ambalajele goale direct livratorului, la următoarea comandă. De asemenea, utilizatorii îşi recuperează garanţia de 50 de bani pentru fiecare ambalaj returnat, pe care o pot folosi la următoarea comandă din Carrefour. Nu mai este necesar să ajungă la magazin pentru a face parte din Hora Reciclării; doar predau ambalajele cu garanţie shopperului personal Bringo. 

Înainte de a plasa comanda, trebuie selectat în aplicaţia Bringo numărul de ambalaje cu garanţie care urmează să fie returnezi (maximum 20 de ambalaje).

Ambalajele trebuie strânse într-o sacoşă sau sac, consumatorii trebuie doar să împartă ambalajele în două categorii: plastic şi metal sau sticlă. La livrarea comenzii, personal shopperul Bringo va prelua ambalajele pentru returnare. După preluarea acestora, garanţia va fi returnată sub forma unui voucher în contul Bringo. Voucherul poate fi folosit la următoarele comenzi prin Bringo din Carrefour, având o valabilitate de 12 luni.

Echipa implicată în dezvoltarea proiectului a fost mixtă, formată din 20 de persoane din cadrul Bringo şi, respectiv, Carrefour. 

„O verigă cheie, care contribuie la succesul proiectului, sunt personal shopperii Bringo care preiau ambalajele SGR de la utilizatorii aplicaţiei şi se ocupă practic de implementarea «la firul ierbii»”, conform Florinei Dobre, CEO al Bringo.

Investiţia în lansarea funcţionalităţii se ridică la 50.000 euro şi a fost realizată cu resurse interne. 

 

Rezultate:

În primele 2 luni de la lansarea serviciului în doar câteva oraşe s-au colectat deja peste 210.000 de ambalaje prin aplicaţia Bringo, demonstrând interesul şi implicarea clienţilor în această iniţiativă de facilitare a returnării ambalajelor în cadrul Sistemului Garanţie - Returnare, care are ca scop o Românie mai curată pe termen lung. „Clienţii au apreciat în mod deosebit uşurinţa procesului şi avantajul de a recupera garanţia fără a se deplasa la hipermarketurile Carrefour”, declară Florina Dobre. 

Adopţia din faza actuală, beta, a serviciului reuneşte peste 6.000 clienţi care au accesat deja serviciul de returnare a ambalajelor SGR, care poartă simbolul „Ambalaj cu garanţie” şi sunt întregi, nedegradate şi golite de conţinut.

Clienţii au apreciat uşurinţa procesului şi avantajul de a recupera garanţia fără a se deplasa la hipermarketurile Carrefour.”

Florina Dobre, CEO, Bringo

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.