CSR 2024. Nestlé România: Campania „Inspiraţie culinară fără risipă alimentară“
Motivaţie:
Scopul principal al proiectului este de a ajuta părinţii să gătească pe baza ghidului NutriPorţia mesele pentru copiii lor mese echilibrate pentru întreaga familie, fără risipă alimentară, să creeze obiceiul de a discuta în familie despre meniu, despre pregătirea listei de cumpărături, achiziţie, preparare mâncare şi întregul ritual al meselor. Risipa alimentară are impact negativ şi asupra mediului, deoarece resursele naturale, precum apa, terenul şi energia sunt utilizate în mod ineficient pentru producţia alimentelor care sunt ulterior aruncate. De asemenea, risipa alimentară contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră (16% din totalul emisiilor doar în Europa) şi la schimbările climatice. Risipa alimentară este o problemă imensă şi în România, unde peste 6 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual, antrenând costuri inutile pentru gospodăriile românilor – sume ce ar putea fi folosite mai bine în alte scopuri, punctează Silvia Sticlea, country manager, Nestle Romania.
Descrierea proiectului:
Reţeta universală este simplă şi accesibilă oricui, şi este descrisă în principiul NutriPorţia, care postulează cum ar trebui să arate porţiile ideale de mâncare, adică să cuprindă proteine, carbohidraţi, legume, şi arată care sunt cantităţile potrivite din fiecare grupă de alimente pentru principalele mese ale zilei.
NutriPorţia este o metodă care împarte farfuria în trei părţi care ghidează realizarea meniului, astfel încât jumătate din farfuria celui mic să fie acoperită de legume şi verdeţuri, un sfert - de alimente bogate în proteine, iar un sfert - de cereale/paste/orez şi alte surse de carbohidraţi.
Împreună cu chef Ştefan Popescu, Horeca School şi Federaţia Băncilor pentru Alimente din România, compania a demarat o campanie de comunicare cu privire la importanţa reducerii risipei alimentare, prin gesturi simple şi la îndemână. Campania a constat într-un eveniment de presă cu partnerii menţionaţi, un material de presă şi o campanie în mediu digital. La invitaţia Nestlé România, chef Popescu a gătit împreună cu copiii de la Horeca School cinci reţete care arată cum poate fi evitată risipa, pe baza NutriPorţiei, iar meniul astfel creat a fost donat integral către Casa Sf. Ioan din cadrul Asociaţiei Caritas Bucureşti.
Rezultate:
Părinţii sunt principalii beneficiari ai campaniei şi cei care vor folosi acest ghid NutriPorţia, pentru că ei gătesc mâncarea. Copiii sunt la fel de importanţi, deoarece obiceiurile alimentare se formează de la o vârstă fragedă, educaţia în acest sens devenind esenţială. „Tocmai de aceea, noi, de câţiva ani buni comunicăm importanţa implicării copiilor în tot procesul de pregătire a meniului şi al preparatelor”, declară Silvia Sticlea. Prin parteneriatul pe termen lung cu Banca pentru Alimente, Nestlé România contribuie la reducerea risipei alimentare, donând tone de produse, lună de lună, către beneficiarii băncii. Începând din 2018, compania a donat către Banca pentru Alimente peste 269 de tone de produse, dintre care 60 de tone numai anul trecut.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro