Cu fotoliile, în Ungaria şi Grecia

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 19 septembrie 2021 97 afişări

Mihai Dicu a pornit pe drumul antreprenoriatului în 2008, când a început un business în zona de fashion. Trei ani mai târziu s-a orientat spre o nouă linie de business: producţia şi vânzarea de fotolii de tip bean bag. Brandul Pufrelax l-a ajutat să îşi crească vânzările atât pe piaţa locală, cât şi pe cea din Bulgaria, iar planurile pentru anul în curs vizează extinderea pe două pieţe noi, Ungaria şi Grecia.

În 2011 am decis să diversificăm liniile de business, unul dintre motive fiind reprezentat de competiţia care era în creştere pe zona de haine şi fashion. Am simţit cumva că mediul se aglomerează foarte tare şi am simţit nevoia să am o altă altă linie de business care să asigure un echilibru corect. Apoi, am avut un fotoliu de tip bean bag pe care l-am primit cadou şi mi-a plăcut. Am analizat puţin piaţa, ne-a atras produsul în sine, ne-a plăcut şi faptul că piaţa nu era foarte aglomerată şi am zis că e un moment bun să mergem pe această nişă”, a spus în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace, Mihai Dicu, fondator Pufrelax, care produce şi comercializează fotolii de tip bean bag.

În prezent, compania este activă pe piaţa din România – unde deţine un site propriu, producţie la nivel local – mai exact la Craiova – şi prezenţă pe platforma eMAG Marketplace. Sunt activi însă şi pe piaţa din Bulgaria, prin intermediul platformei Marketplace şi unde şi produc o parte din fotolii.

 „În 2013 am dezvoltat partea de producţie, în Craiova, unde în prezent lucrează circa 17 persoane şi am listat produsele pe platforma Marketplace la nivel naţional, iar în 2018 am listat produsele pe Marketplace-ul din Bulgaria, am făcut export prima dată şi în timp am dezvoltat şi partea de producţie.”

 Mihai Dicu a adăugat că la baza deciziei de a lista produsele fabricate sub brandul Pufrelax pe platforma eMAG Marketplace au stat expunerea la un public larg şi educat, dar şi partea de conţinut.

 „Profesionalismul echipei şi expunerea la un public larg, dar şi educat totodată, au fost principalele motive pentru care am luat decizia de a ne lista pe platformă. Totul ne-a atras la eMAG Maketplace, inclusiv partea de conţinut.”

 Pe partea de producţie, compania Pufrelax lucrează cu alte două fabrici active pe piaţa din România în momentul în care numărul de comenzi creşte, cum s-a întâmplat pe parcursul anului 2020, când oamenii au stat mai mult acasă din cauza pandemiei.

 „La începutul pandemiei impactul a fost semnificativ deoarece în urma migrării masive spre propriile locuinţe, oamenii au început să amenajeze şi să reamenajeze şi astfel ne-au crescut vânzările. Pe partea de croitorie lucrăm şi cu alte firme şi putem mări capacitatea de producţie foarte mult. Iar anul trecut, când acestor companii le-au scăzut comenzile, noi am venit şi le-am crescut nivelul de producţie pentru că am avut o cerere foarte mare. Astfel, am reuşit să facem faţă contextului”, a spus fondatorul companiei Pufrelax.

 El a adăugat că pe parcursul anului 2020, Pufrelax a vândut circa 25.000 de produse. De asemenea, compania înregistrează anual între 15.000 - 17.000 de clienţi.

 „Impactul pandemiei asupra businessului a fost din fericire pozitiv, dar putem segmenta perioada. Spre exemplu, în luna martie am înregistrat creşteri, iar apoi am decis să investim mai mult în partea de marketing, am schimbat puţin lucrurile şi am orientat tot cash flow-ul disponibil către marketing, iar în trei luni am înregistrat o cifră de afaceri care aproape a atins nivelul din tot anul precedent – pe partea de B2C (business to consumer). Partea de B2B (business to business) – unde putem încadra festivalurile, concertele sau evenimentele în aer liber – vânzarea a scăzut pe parcursul anului trecut”, a menţionat Mihai Dicu.

Compania Pufrelax a înregistrat la finalul anului trecut afaceri de aproape un milion de euro, în creştere cu aproximativ 30% faţă de anul anterior, iar planurile pentru anul în curs vizează extinderea pe piaţa din Ungaria – pe platforma eMAG Marketplace,  precum şi pe cea din Grecia.

 „Lucrăm de aproximativ trei luni să listăm produsele şi pe platforma eMAG Marketplace din Ungaria.

Din punct de vedere logistic, afacerea reprezintă câteva provocări diferite faţă de ce am experimentat până acum. Sper ca până la finalul acestui an să avem deja produsele listate şi pe platforma din Ungaria. De asemenea, lucrăm să ne extindem şi pe piaţa din Grecia, cumva mergem pe două planuri, iar investiţiile în extinderea pe cele două pieţe noi se ridică la aproximativ 70.000 de euro.” De asemenea, pe lângă extinderea activităţii la nivel european, planurile reprezentantului Pufrelax mai includ şi automatizarea proceselor, îmbunătăţirea experienţei clienţilor pe site-ului companiei, dezvoltarea portofoliului de produse, dar şi rebrandingul companiei.

 „Foarte important anul acesta este să implementăm proiectele pe care le avem în desfăşurare – precum extinderea portofoliului de produse şi intrarea pe partea de produse din lemn. Avem un atelier de tâmplărie şi am început producţia, astfel că o să dezvoltăm o nouă gamă de produse, vor fi foarte interesante. În continuare, previzionez că vânzările se vor menţine, că vom avea un trend de creştere sănătos având în vedere extinderea activităţii, pentru că potenţialul este foarte mare. Cred că extinderea pe cele două pieţe va aduce circa 300.000 de euro în plus la cifra de afaceri a grupului în 2022”, a conchis Mihai Dicu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.