Cum a ajuns pasiunea unei familii din România să se transforme într-o afacere profitabilă

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 18 mai 2024 123 afişări

În familia Spînu, pasiunea pentru mâncarea cu gust bun, gătită acasă, este o tradiţie în sine. Au dus obiceiurile mai departe, iar ca să-l onoreze la adevărata sa valoare, Claudia şi Gheorghe Spînu au desăvârşit totul printr-o afacere de familie menită să desăvârşească arta gătitului în toate bucătăriile în care ajunge produsul lor vedetă - uleiul presat la rece.

Casa de Ulei este un business fondat de Gheorghe Spînu, căruia însă i-a fost şi îi este în permanenţă aproape soţia lui, Claudia. Locuiesc împreună într-o zonă agricolă din judeţul Buzău, iar contextul i-a ajutat să pornească această afacere, completată cu experienţa în vânzări a lui Gheorghe. „Investiţia iniţială a fost de 15.000 de euro şi, din 2017, când am început acest proiect, şi până în prezent, am investit peste 110.000 de euro. Suntem un startup cu vânzări de aproximativ 15.000 de euro pe an, având de asemenea un angajat cu normă întreagă. Acum suntem focusaţi pe rebranding, pe ambalare sustenabilă, strategie nouă de marketing şi cel mai important obiectiv este să ajungem în doi ani la o cifră de afaceri de 100.000 de euro”, spune Gheorghe Spînu.

Casa de Ulei este unul dintre brandurile afiliate comunităţii Slow Food Buzău, care reuneşte mai mulţi artizani din zonă, fermieri, producători de alimente, pensiuni agroturistice, restaurante, dar şi iubitori de mâncare sănătoasă. Familia Spînu îşi desfăşoară activitatea de producţie în localitatea Gherăseni din judeţul Buzău, iar de vândut, vinde cu ajutorul comunităţii Slow Food, online şi prin intermediul târgurilor de profil, care sunt o bună oportunitate de a încheia contracte de vânzare, dar şi de a promova consumul de ulei de calitate, fără aditivi. „Nu am luat niciodată în calcul varianta de a avea propria linie de magazine, dorindu-ne să investim foarte mult în calitatea produsului finit. De aceea, am considerat că e mult mai oportun să ne afiliem altor distribuitori din zona de băcănii şi magazine ale micilor producători.” Ţinta familiei de antreprenori este creşterea, astfel încât de la un startup să ajungă o întreprindere medie şi chiar un producător de alimente cu un cuvânt important de spus în piaţă. Uleiul sub brandul Casa de Ulei vine într-un ambalaj de sticlă, într-o încercare a celor doi fondatori de a fi sustenabili, eliminând recipientele din plastic.

O sticlă de 750 de mililitri costă 20 de lei. „Ne propunem să creştem gradul de informare şi educare a consumatorilor cu privire la beneficiile consumului de ulei natural presat la rece. În acest sens, urmărim să avem o prezenţă cât mai activă în cadrul evenimentelor de profil. Avem chiar în plan să participăm la Terra Madre, cel mai mare târg de slow food din lume, care va avea loc în Italia, în luna septembrie.” Aşa vor putea ajunge la şi mai mulţi clienţi, care sunt, în general, din două categorii – consumatori finali şi distribuitori. Cu toţii vin din segmentul mediu/ premium, caută produse artizanale şi au o aplecare către sustenabilitate.

Nu convingerea publicului este cea mai mare provocare în businessul familiei Spînu, ci mai degrabă diversificarea canalelor de desfacere şi accesarea surselor de finanţare în vederea dezvoltării. „Pentru noi, prezenţa în magazine virtuale şi posibilitatea de achiziţie printr-un sistem digital reprezintă un obiectiv care poate să permită businessului să treacă de la statutul de mic întreprinzător la cel de întreprindere medie. De asemenea, investiţia suplimentară în capacităţile şi eficacitatea liniei de producţie ar reprezenta o bună oportunitate de creştere a randamentului şi, implicit, a profitabilităţii.” Familia Spînu merge însă oricum mai departe cu optimism, având încredere nu doar în afacerea pe care a construit-o, cât mai ales în calitatea produsului pe care îl vând fiecărui client.   

Casa de Ulei este un business fondat de Gheorghe Spînu, căruia însă i-a fost şi îi este în permanenţă aproape soţia lui, Claudia.

„Ne propunem să creştem gradul de informare şi educare a consumatorilor cu privire la beneficiile consumului de ulei natural presat la rece. În acest sens, urmărim să avem o prezenţă cât mai activă în cadrul evenimentelor de profil. Avem chiar în plan să participăm la Terra Madre, cel mai mare târg de slow food din lume, care va avea loc în Italia, în luna septembrie.“ - Gheorghe Spînu



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platformawww.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Stefans Pressed Flowers – accesorii din flori presate (Bucureşti)

Fondatori: Magda şi Dan Ştefan

Prezenţă: în magazinele Inspiratio din Braşov şi Rafia Studio din Constanţa

BCheese – local specializat în mac’n’cheese (Bucureşti)

Fondatori: George şi Florin Borşaru

Investiţie iniţială: 60.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 1,1 milioane de lei (220.000 de euro)

Prezenţă: în zona Pieţei Romane din Bucureşti

Pătuţul lui Eric – atelier de mobilier pentru copii (Bucureşti)

Fondatori: Alin şi Diana Mindu

Cifră de afaceri în 2023: 350.000 de lei (70.000 de euro)

Prezenţă: online

Mon Jardin Patisserie – cofetărie (Năsăud)

Fondatoare: Narcisa Stoian

Investiţie iniţială: 75.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 400.000 de lei (80.000 de euro)

Prezenţă: în Năsăud şi în Bistriţa

MAD – atelier de bijuterii (Bucureşti)

Fondatoare: Ana Dincă

Investiţii: 10.000 de lei (2.000 de euro)

Prezenţă: online, în magazinele ALTRNTV Shop din Bucureşti şi Rafia Studio din Constanţa



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.