Cum a reuşit un inginer să transforme un singur produs într-un imperiu cu peste 15.000 de angajaţi şi afaceri de miliarde de dolari

Postat la 27 noiembrie 2023 365 afişări

Pasionat de inginerie, Alfred Kärcher a reuşit să transforme un singur device în piatra de temelie pentru unul dintre cei mai importanţi producători europeni de aparate de curăţare cu înaltă presiune căruia i-a dat propriul nume. Ce momente au marcat istoria companiei de-a lungul timpului?

Alfred Kärcher s-a născut în Germania începutului de secol XX, iar după finalizarea liceului a studiat inginerie mecanică şi electrică la Universitatea Tehnică din Stuttgart, inspirat de tatăl său, care comercializa produse din sfera tehnică.  

În 1924, la finalizarea studiilor, s-a angajat în compania familiei, unde vindea articole şi electrocasnice de uz casnic, folosite pentru spălat sau gătit. În scurt timp, folosindu-se de cunoştinţele acumulate în studenţie, a început să construiască propriile device-uri, inclusiv încălzitoare pentru uz industrial, iar în 1935 a pus bazele propriei afaceri. În curând, a început să primească cereri pentru încălzitorul produs inclusiv din aviaţie, către care vânduse deja peste 1.000 de unităţi până în 1945.

Ulterior, Lufthansa a apelat la serviciile sale pentru a construi un device cu ajutorul căruia să încălzească motoarele, rezultatul fiind, la rândul său, un succes, care a atras atenţia armatei aviatice, pentru care a primit încă o comandă de 120 de unităţi.

Antreprenorul a decis apoi să vândă patentul pentru invenţia sa, cu banii obţinuţi deschizând, în 1939, o fabrică cu 120 de angajaţi. Aflându-se însă în pragul celui de-Al Doilea Război Mondial, focusul a fost pus, iniţial, pe producţia de armament. Abia în 1945, la finalul conflictului, s-a dat startul producţiei de cuptoare şi încălzitoare, compania trecând totodată printr-un proces de denazificare. De la 40 de angajaţi, câţi rămăseseră pe timpul războiului, echipa businessului a crescut iarăşi, ajungând, în 1948, la peste 140 de angajaţi. La doi ani distanţă, fondatorul a vândut primul său aparat de curăţare cu apă caldă sub presiune, inspirat din aparatele pe care le reparase pentru americani, în calitate de Aliaţi.

Alfred Kärcher a murit în 1959, în urma unui atac de cord, chiar în clădirea companiei. După moartea sa conducerea businessului a fost preluată de soţia sa, Irene, care a crescut vânzările cu 70% încă din primul an. În 1962 a extins, de asemenea, producţia şi în Franţa, căreia i-au urmat apoi Austria, Elveţia, Italia şi Belgia, pentru ca în prezent compania să aibă o prezenţă internaţională în aproximativ 80 de pieţe şi circa 150 de subsidiare la nivel de grup, cu o echipă de peste 15.000 de angajaţi. În România, compania a închis anul trecut cu venituri de aproape 127 de milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile. 

Carte de vizită

Alfred Kärcher, fondator, Kärcher

1. S-a născut pe 27 martie 1901, în Canstatt, Germania;

2. A studiat inginerie mecanică şi electrică la Universitatea Tehnică din Stuttgart;

3. În 1935 a pus bazele companiei Kärcher;

4. A fost căsătorit cu Irene Herzog, alături de care a avut un fiu şi o fiică;

5. A a murit în 1959, în urma unui atac de cord, chiar în clădirea companiei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.