Cum a reuşit un inginer să transforme un singur produs într-un imperiu cu peste 15.000 de angajaţi şi afaceri de miliarde de dolari
Pasionat de inginerie, Alfred Kärcher a reuşit să transforme un singur device în piatra de temelie pentru unul dintre cei mai importanţi producători europeni de aparate de curăţare cu înaltă presiune căruia i-a dat propriul nume. Ce momente au marcat istoria companiei de-a lungul timpului?
Alfred Kärcher s-a născut în Germania începutului de secol XX, iar după finalizarea liceului a studiat inginerie mecanică şi electrică la Universitatea Tehnică din Stuttgart, inspirat de tatăl său, care comercializa produse din sfera tehnică.
În 1924, la finalizarea studiilor, s-a angajat în compania familiei, unde vindea articole şi electrocasnice de uz casnic, folosite pentru spălat sau gătit. În scurt timp, folosindu-se de cunoştinţele acumulate în studenţie, a început să construiască propriile device-uri, inclusiv încălzitoare pentru uz industrial, iar în 1935 a pus bazele propriei afaceri. În curând, a început să primească cereri pentru încălzitorul produs inclusiv din aviaţie, către care vânduse deja peste 1.000 de unităţi până în 1945.
Ulterior, Lufthansa a apelat la serviciile sale pentru a construi un device cu ajutorul căruia să încălzească motoarele, rezultatul fiind, la rândul său, un succes, care a atras atenţia armatei aviatice, pentru care a primit încă o comandă de 120 de unităţi.
Antreprenorul a decis apoi să vândă patentul pentru invenţia sa, cu banii obţinuţi deschizând, în 1939, o fabrică cu 120 de angajaţi. Aflându-se însă în pragul celui de-Al Doilea Război Mondial, focusul a fost pus, iniţial, pe producţia de armament. Abia în 1945, la finalul conflictului, s-a dat startul producţiei de cuptoare şi încălzitoare, compania trecând totodată printr-un proces de denazificare. De la 40 de angajaţi, câţi rămăseseră pe timpul războiului, echipa businessului a crescut iarăşi, ajungând, în 1948, la peste 140 de angajaţi. La doi ani distanţă, fondatorul a vândut primul său aparat de curăţare cu apă caldă sub presiune, inspirat din aparatele pe care le reparase pentru americani, în calitate de Aliaţi.
Alfred Kärcher a murit în 1959, în urma unui atac de cord, chiar în clădirea companiei. După moartea sa conducerea businessului a fost preluată de soţia sa, Irene, care a crescut vânzările cu 70% încă din primul an. În 1962 a extins, de asemenea, producţia şi în Franţa, căreia i-au urmat apoi Austria, Elveţia, Italia şi Belgia, pentru ca în prezent compania să aibă o prezenţă internaţională în aproximativ 80 de pieţe şi circa 150 de subsidiare la nivel de grup, cu o echipă de peste 15.000 de angajaţi. În România, compania a închis anul trecut cu venituri de aproape 127 de milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile.
Carte de vizită
Alfred Kärcher, fondator, Kärcher
1. S-a născut pe 27 martie 1901, în Canstatt, Germania;
2. A studiat inginerie mecanică şi electrică la Universitatea Tehnică din Stuttgart;
3. În 1935 a pus bazele companiei Kärcher;
4. A fost căsătorit cu Irene Herzog, alături de care a avut un fiu şi o fiică;
5. A a murit în 1959, în urma unui atac de cord, chiar în clădirea companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro