Cum a transformat într-o afacere o familie din România o pasiune căreia îi dedică timpul lor liber

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 25 ianuarie 2025 132 afişări

Vlada Cirisău şi soţul ei, Daniel, au transformat pasiunea pentru îngrijirea pielii şi produse naturale, cu etichetă curată, într-o mică afacere sub brandul Vlani, care realizează în prezent atât cosmetice naturale, cât şi lumânări handmade din ceară de soia. Cum au reuşit ei să dezvolte atât afacerea cât şi o adevărată comunitate în jurul brandului în condiţiile în care sunt şi angajaţi full-time?

Totul a pornit de la un miniblog pe Instagram, unde împărtăşeam informaţii despre îngrijirea pielii, combăteam miturile despre cosmetică şi ofeream sfaturi practice. Comunitatea noastră a crescut treptat, iar astfel am decis să lansăm propriul nostru brand. În prezent, vindem atât lumânări handmade din ceară de soia, cât şi produse de cosmetică naturală cu etichetă curată”, a povestit Vlada Cirisău, cofondatoarea Vlani. Atât ea, cât şi soţului ei, Daniel, au joburi remote. Vlada lucrează ca analist financiar pentru o companie globală, iar soţul ei este inginer în telecomunicaţii. 

„Businessul nostru este, de fapt, al doilea nostru job, ne dedicăm tot timpul liber pentru a-l dezvolta”, a punctat antreprenoarea. 

Pentru a dezvolta brandul, cei doi au pornit cu o investiţie de aproximativ 4.000 de euro, utilizată pentru achiziţia materialelor, dezvoltarea site-ului şi marketing.

Având blogul, au economisit mult pe promovare, după cum povesteşte Vlada. În plus, de-a lungul timpului, au reinvestit profitul pentru a-şi extinde portofoliul de produse şi pentru a susţine promovarea. Antreprenoarea povesteşte că începutul a fost plin de provocări, dar şi de satisfacţii. În prezent, materialele pentru lumânări şi produsele cosmetice le achiziţionează de la furnizori de încredere, iar inspiraţia vine din dorinţa de a crea produse prietenoase cu sănătatea, dar şi din nevoile şi feedbackul comunităţii Vlani. 

Cum s-au promovat? 

„Ne-am concentrat pe promovarea organică prin Instagram şi recomandările clienţilor mulţumiţi. Oferim informaţii valoroase despre frumuseţea naturală şi produsele noastre, ceea ce a ajutat la crearea unei comunităţi fidele. În prezent, portofoliul nostru include mai multe tipuri de lumânări handmade din ceară de soia şi o gamă de produse de cosmetică naturală, cum ar fi creme, balsamuri şi spray-uri multifuncţionale”. Cât despre anul care tocmai s-a încheiat, Vlada spune că a fost unul de creştere în ciuda faptului că au împărţit timpul între joburile full-time şi business. 

„Am lansat o linie de produse cosmetice naturale, care a avut un impact pozitiv în comunitatea noastră. De asemenea, am introdus o colecţie specială de lumânări pentru sărbători, care a fost extrem de apreciată”, a punctat antreprenoarea. 

Pentru 2025, cei doi antreprenori îşi propun să dezvolte mai mult cosmetica naturală, să extindă gama de produse şi să se concentreze pe sustenabilitate. 

„De asemenea, dorim să colaborăm cu magazine de specialitate şi să participăm la târguri pentru a ne face produsele cunoscute unui public mai larg. Clienţii Vlani sunt persoane interesate de un stil de viaţă sănătos şi care pun preţ pe produse de calitate. Produsele Vlani se găsesc atât pe site-ul propriu, cât şi pe paginile de Instagram Vlani.ro, cât şi Vlani.candles.” 

 

Ce lecţii au învăţat până acum cei doi antreprenori?  

„Am învăţat că autenticitatea, răbdarea şi feedbackul clienţilor sunt esenţiale. Este important să asculţi nevoile comunităţii şi să creezi produse care aduc valoare reală. De asemenea, am descoperit cât de important este să menţinem un echilibru între joburile noastre full-time şi afacere”. Mai departe, Vlada şi Daniel îşi doresc ca în următorii ani să îşi extindă afacerea şi să devină un brand recunoscut. 

„Ne vedem continuând să educăm oamenii despre frumuseţea naturală, să lansăm produse noi şi să fim prezenţi pe pieţele internaţionale. Visăm ca lumânările şi cosmeticele noastre să ajungă în casele cât mai multor oameni care apreciază calitatea şi naturaleţea”.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Suvenirul Dunării – atelier de brodat

Fondatoare: Anca Ursu

Locaţie: Tulcea 

Gama de produse: costume populare dobrogene, suveniruri şi cadouri personalizate

Comercializare: magazin propriu (Tulcea) şi târguri de profil

Portretul Tău – atelier de fotografie 

Fondatoare: Cristina Borş 

Anul lansării: 2020

Portofoliu: portrete de business, dar şi fotografii de maternitate sau de familie

Locaţie: fotografiile se fac în studio-ul din Bucureşti, la final persoanele fotografiate primind şi un portofoliu alb-negru


Portretul Tău – atelier de fotografie

Fondatoare: Cristina Borş

Anul lansării: 2020

Portofoliu: portrete de business, dar şi fotografii de maternitate sau de familie

Locaţie: fotografiile se fac în studio-ul din Bucureşti, la final persoanele fotografiate primind şi un portofoliu alb-negru

 


Purpura Maris- bijuterii hand-made

Fondatoare: Cătălina Condescu 

Investiţie iniţială: 100 de euro

Portofoliu: bijuterii din flori naturale şi răşină

Comercializare: pe pagina de Instagram a brandului, dar lucrează şi la dezvoltarea site-ului


ArtEd – complex turistic 

Locaţie: Durău (Neamţ)

Fondator: Ciprian Cobzariu

Număr vizitatori-copii /sezon: 1.500-1.600 de copii

Venituri estimate 2024: 3,5 milioane de lei 

Venituri 2023: circa 3 milioane de lei 

Anul demarării construcţiei: 2007

Investiţii recente: teren de sport şi o piscină acoperită (2023)

Suprafaţă teren complex: 13.000 metri pătraţi

Alte facilităţi: o sală de spectacole unde se desfăşoară atelierele.


Escape Reality- escape room

Fondator: Alex Sima

Locaţie: Bucureşti

Anul lansării: 2024

Investiţie iniţială: 250.000 de euro

Tipuri de clienţi: 50% din clienţi sunt din zona corporate.

Venituri estimate 2024: 30.000 de euro

Venituri estimate 2025: circa 100.000 de euro

Planuri de dezvoltare: deschiderea a două noi camere


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.