Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Pe etichetele produselor Perla Harghitei se regăseşte un peisaj familiar clienţilor: o biserică şi un câmp verde. La o vizită la fabrica din Sâncrăieni, putem observa că aceste elemente sunt reale şi vizibile chiar din birourile companiei. Această imagine va rămâne parte din peisajul zilnic şi în noul sediu, aflat în plan de construcţie. Deşi compania, cu o tradiţie de zeci de ani, investeşte în modernizare şi extindere, valorile şi simbolurile sale esenţiale rămân neschimbate. Cum transformi o moştenire istorică într-un business modern şi competitiv?
Cu sediul în Sâncrăieni, la 10 km de Miercurea-Ciuc, Perla Harghitei S.A. are o istorie care începe în 1953, când au fost descoperite primele izvoare de apă minerală naturală. Îmbutelierea a început în 1957, iar în 1990, Perla Harghitei a devenit o societate de stat, deţinând mai multe secţii de îmbuteliere. În 1992, secţia Harghita s-a desprins şi s-a organizat ca societate comercială independentă, sub numele de Kraiten S.A, iar patru ani mai târziu, în 1996, Perla Harghitei a fost privatizată printr-o operaţiune MEBO, în care au participat membrii familiei Kurko, tată şi fiu, care deţin compania şi în prezent. Astăzi, compania se pregăteşte pentru o etapă majoră de modernizare şi extindere.
Mihai Neagu, CEO al Perla Harghitei (dar şi al Apemin Tuşnad, parte din acelaşi grup), subliniază că această modernizare implică nu doar investiţii în procese şi tehnologie, ci şi în cultura organizaţională şi în echipă. „Misiunea noastră este clară – să dezvoltăm ceea ce avem, să folosim resursele naturale şi expertiza noastră pentru a duce Perla Harghitei în viitor. Fiecare membru al echipei are o experienţă vastă, unii cu peste 25 de ani în industrie, iar acest lucru ne oferă un avantaj competitiv important”, spune Neagu.
El a preluat acest rol în 2023, după o experienţă de peste 25 de ani în industria bunurilor de larg consum, ocupând, în ultimii ani, poziţii de conducere în Dobrogea Grup şi Mogyi România. În 2023, compania a avut o cifră de afaceri de 30,5 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, iar pentru 2024 estimează o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de anul 2023. La nivel de profitabilitate, aşteptarea este ca profitul să ajungă la 6,2 milioane de euro în acest an, faţă de 5,4 milioane de euro, anul anterior.
CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro