De ce cumpara cei din clasa de mijloc electrocasnice scumpe
Pe principiul “prea saraci ca sa ne cumparam lucruri ieftine”, romanii din clasa de mijloc au inceput sa cumpere electrocasnice scumpe, sustin comerciantii de profil. Nu o fac pentru renumele firmei, ci pentru ca vad intr-o astfel de achizitie o investitie durabila.
"Inprima faza ne-am imaginat un client tinta din topul celor mai bogati 300 de romani. Intre timp s-a dovedit ca si oamenii din clasa mijlocie cumpara produse premium si de lux pe care le privesc ca pe o investitie, avand in vedere ca durata lor de viata ajunge si la 20 de ani", spune Leo Popescu, director de vanzari la Miele Romania.
In afara de produsele premium, in magazin exista si oferte pentru persoanele cu venituri medii, diferenta fiind data de faptul ca aparatele au in acest caz mai putine functii. "Pana in 2008, clientii intrau in showroom si cereau cel mai scump produs. Erau, practic, cumparatori din patura celor aproximativ 5% care pot fi incadrati la categoria bogatilor", afirma Spiros Stathis, regional export manager Miele in Atena, precizand ca vanzarile Miele din primele sase luni ale acestui an au fost de 1,2 milioane de euro. O treime din incasarile companiei provin din vanzarea de masini de spalat, iar 25-28% din incasari vin din cuptoare.
In prezent, reteaua de distribuitori Miele este formata din 24 de parteneri care au 37 de magazine.
"In ce priveste extinderea retelei, cerere pentru parteneriate exista, dar nu oricine poate sa vanda", afirma Popescu, avand in vedere ca investitia intr-un astfel de magazin este de aproximativ 60.000 de euro, cifra care cuprinde exclusiv echipamentele si electrocasnicele expuse. In prezent, mai exista showroomuri Miele in Brasov si Arad, deschise prin parteneriate cu alte companii. "Suntem in discutii pentru a deschide in acest an showroomuri si in Constanta, Iasi si Cluj, tot prin intermediul partenerilor", anunta Popescu. In medie, intr-un magazin intra in jur de 10-11 vizitatori pe zi in timpul saptamanii, iar sambata in jur de 15.
Miele - care vinde cel mai scump frigider din Romania, combina frigorifica side-by-side MasterCool, de 134.000 de lei - a avut anul trecut afaceri de 2 milioane de euro, fata de 1,95 milioane de euro in 2009. Pentru 2011, asteptarile initiale vizau o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, dar rezultatele din prima jumatate a anului au dus la revizuirea lor pana la 3 milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro